ОВАКО НЕШТО МОЖЕ ДА ИЗАЗОВЕ САМО БОЈЕВ МЕТАК: Координатор оружара Данијел Крстић о Болдвину и правилима рада у домаћој кинематографији

А. ПОПАДИЋ

22. 10. 2021. у 22:50

ТРАГЕДИЈА попут ове која се десила Алеку Болдвину могућа је само ако оружје које се користило није адекватно за употребу на филмском сету, односно, није бојево онеспособљено.

ОВАКО НЕШТО МОЖЕ ДА ИЗАЗОВЕ САМО БОЈЕВ МЕТАК: Координатор оружара Данијел Крстић о Болдвину и правилима рада у домаћој кинематографији

Крстић са Вуком Костићем на снимању "Даре из Јасеновца", Фото приватна архива

Овакву стравичну штету може да нанесе само бојев метак, онај који има зрно, посебно јер су две особе у питању, једна убијена и једна рањена - каже, за "Новости", координатор оружара Данијел Крстић.

Реквизити који се користе на сету не могу да испаљују пројектиле, додаје наш саговорник иза кога је рад на бројним пројектима - "Сенке над Балканом", "Дара из Јасеновца", "Краљ Александар", "Траг дивљачи", "Време зла"...

- Кроз цев могу да изађу само дим и пламен, никако метак. Реквизитни пиштољ даје камери само светлосни и звучни ефекат, а после се у компјутеру, кроз CGI, додају ефекти - објашњава Крстић.

А како је могуће да је једна холивудска продукција била тако немарна?

- То се обично дешава када желе да уштеде, па тако и у Холивуду, ангажују људе који немају лиценцу и не знају шта раде. Кад уговарам рад на филму или серији потписујем да кривично и материјално одговарам за безбедност људи на сету - каже Данијел и додаје да је, по њему, без сумње, у овој трагедији "оружар главни кривац".

- Он не сме да дозволи да се користи било које оружје, осим оног бојно онеспособљеног.

У земљи у којој се оружје купује уз личну карту и свима је надохват руке мере би требало да буду још ригорозније, сматра Крстић. А ко брине о оружју?

- Када је у плану сцена са пуцањем, предајем оружје из својих руку искључиво глумцу и чим се сцена заврши ја га преузимам. Оружје никада не остаје да "чека следећу сцену" и без обзира на план снимања, ниједног тренутка га не испуштам из вида - објашњава наш саговорник.

Он напомиње да је међу његовим колегама и те како позната судбина сина Бруса Лија, па му је несхватљиво како се догодило да се двоје људи нађе на путањи метка.

- Када се снима сцена у којој се пуца ка камери, води се рачуна да нико не буде иза ње.

Једна од тачака уговора на којој инсистирам је управо та, да нема никог испред оружја. Сними се кадар пуцња, па кадар поготка и пада, и онда се то монтира. У овом случају чини се да је редитељ стајао иза сниматеља, јер је пробојна моћ могућа једино ако је био тик иза несрећне жене - закључује Данијел Крстић.

ЗАПРАТИТЕ НПОРТАЛ НА ФЕЈСБУКУ

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)