ОТМЕНА, ЉУПКА И ВЕЧНА: У припреми телевизијска серија "Одри" о животу славне глумице од детињства у европи до статуса холивудске легенде

Ј. БАЊАНИН - М. ЈУНГИЋ

16. 10. 2021. у 15:46

ОДРИ Хепберн, отмена дама у малој црној хаљини, са белим бисерима око врата, елегантно подигнутом пунђом и дугим, танким прстима који држе муштиклу, освојила је свет и до данас заузима место непревазиђене иконе стила.

ОТМЕНА, ЉУПКА И ВЕЧНА: У припреми телевизијска серија Одри о животу славне глумице од детињства у европи до статуса холивудске легенде

Фото Profimedia

Причу о једној од највећих и најлепших глумица свих времена, први пут ћемо имати прилику да гледамо на малим екранима у играној драмској серији "Одри", која је у припреми. Видећемо како је изгледао живот прослављене ванвременске британске глумице који ни 28 година после њене смрти не престаје да привлачи пажњу јавности.

Одрин пут од детињства у Европи до статуса холивудске легенде, описаће ауторка Џеклин Хојт (ауторка и продуценткиња серија "Добра жена" и "Остављени", "Подземна железница"). ТВ серија "Одри" заснована је на бестселеру "Одри код куће: сећања на кухињу моје мајке" (2015), чији су аутори глумичин млађи син Лука Доти (из брака са психијатром Андреом Дотијем за кога се Одри удала 1969, а развела 13 година касније) и италијански новинар и писац Луиђи Спинола. Ова биографија представља комбинацију анегдота, успомена на успехе у каријери, делова преписке, одабраних рецепата и необјављених породичних фотографија. Како најављује италијанска продуцентска кућа Wildside ("Млади папа", "Моја генијална пријатељица"), у серији ће бити откривени и детаљи из глумичиног најранијег детињства, као и неиспричане приче. Међутим, и даље, под велом тајне, крију детаље радње, као и име глумице која ће тумачити главну улогу.

Одри Хепберн је имала само 24 године када јој је прва велика филмска улога, у култном "Празнику у Риму" (1953), донела награде Оскар, Златни глобус и Бафта. Француска списатељица Колет у њој је препознала изузетну глумицу за јунакињу свог романа "Жижи". Љупку глумицу убрзо су приметили и славни холивудски продуценти и тако је отпочела њена богата филмска каријера. Свет је освојила филмовима "Сабрина" (1954), "Прича о калуђерици" (1959), "Доручак код Тифанија" (1961) и "Сама у тами" (1967). Магазин "Емпајер" уврстио је Одри Хепберн међу 100 највећих филмских звезда свих времена, а "Пипл" међу 50 најлепших људи на свету.

Да интересовање за биографију холивудске диве не јењава, сведочи и прошлогодишњи документарни филм "Одри - више од иконе", младе британске редитељке Хелен Коан, који прати Одри на путу до славе и статуса модне иконе своје генерације, кроз пријатељство са чувеним модним креатором Ибером Живаншијем. У филму, о Одри, говоре и глумичин старији син Шон Хепберн Ферер (кога је добила у браку са колегом Мелом Ферером) и унука Ема Ферер. Један од чланова ауторског тима, Ник Таусиг, открио је да им је највећи проблем у стварању овог документарца био недостатак мана или било каквог конфликта у личности Одри Хепберн.

- Била је превише чедна, а без тога је тешко снимити филм. Имала је изванредну самоконтролу, без излива беса, тако својствених филмским дивама. Можда је управо због тешког детињства научила да више цени живот. Што више радите на филму о њој, више јој се дивите - закључио је Таусиг.

Фото Profimedia

Одри је изазивала не само дивљење, већ и поштовање, јер је по много чему била јединствена. Многи светски познати глумци са којима је радила постали су јој и добри пријатељи. Рекс Харисон је Одри звао својом најдражом главном глумицом. Кери Грант је једном рекао: "Све што желим за Божић је да снимим још један филм са Одри", а са Грегоријем Пеком је остала пријатељица до краја живота. После њене смрти, Пек је пред камерама рецитовао њену омиљену песму "Љубав која не престаје".

Одри Хепберн је рођена 4. маја 1929. године у Бриселу, као једино дете холандске баронице Еле и директора банке Џозефа, пореклом Ирца. Будући да је по мајчиној линији била у директном сродству са холандском краљевском породицом, славна глумица је у раном детињству живела окружена пажњом, дадиљама и послугом. Пред рат, 1935. године, отац је напустио породицу (касније су сазнали да је био симпатизер нациста) и Одри је остала са мајком. Сву имовину конфисковала им је фашистичка власт, због сумње да у себи имају и јеврејске крви. Међутим, крхка девојчица, заљубљена у балет, није се дала заплашити. Скупљала је добротворне прилоге за покрет отпора и у балетанкама преносила тајне поруке. Неко време волонтирала је у болници лечећи рањене војнике, међу којима и будућег продуцента у чијем ће филму касније заиграти. Крајем рата када су, повлачећи се пред савезницима, Немци купили људе са улица и одводили их у логоре, у једној рацији, на удару Гестапоа нашла се и Одри. Само захваљујући лудој храбрости, успела је да се искраде из групе несрећника, због чега је била принуђена да се наредних месеци са мајком скрива у подруму пуном мишева. Касније је причала како је, не би ли победила глад, из земље ископавала луковице лала, јела их и покушавала да, од траве, направи хлеб. Организам јој се никада није опоравио од лоше исхране и гладовања, а имала је и проблема са дисањем. Нажалост, Oдрину чувену, танану фигуру, није обликовао само балет, већ и рат. Касније је спасоносне лале гајила у врту свог дома у Швајцарској, а у њену част једна врста белих лаланоси њено име.

Последње године живота посветила је хуманитарном раду, као почасна амбасадорка Уницефа. Течно је говорила енглески, холандски, шпански, француски и италијански језик. После једне посете Сомалији, свратила је код старијег сина Шона у Калифорнију. Због изненадних болова у стомаку отишла је у болницу, мислећи да је у Африци покупила неку инфекцију. Међутим, прегледи су открили рак, а прогнозе су биле лоше. Доктори су јој после операције давали још три месеца живота, али није имала ни толико времена. Умрла је у сну, 20. јануара 1993. године. Тог дана, на свим "Тифанијевим" бутицима осванули су њени постери са стихом из музичке теме незаборавног "Доручка код Тифанија", који је певала уз гитару на прозору. Памте се и речи које је тада изговорила Елизабет Тејлор: "Сада, Бог на небу, поред себе има најлепшег анђела".

Фото Profimedia

Очи пуне живота и софистицирана елеганција, који су инспирисали и Живаншија, чија је муза била, остали су Одрин заштитни знак и после њене смрти. У "Доручку код Тифанија", понела је "титулу" иконе стила, јер је управо у улози Холи, уз помоћ Живаншија, дефинисала свој препознатљив изглед. Филм је промовисао и наочаре за сунце Ray Ban Wayfarer, шал око врата који пада низ леђа, ципеле са мачкастом петом, класични беж балонер, али и оно најважније - класичну малу црну хаљину. Као и филмови у којима је глумила, и њене модне комбинације остале су вечни класици и инспирација, док је мала црна хаљина постала обавезан одевни комад у ормару сваке жене, од Одри, па до данас. Мада су јој детињство обележили мучни догађаји, са лица никада није скидала осмех.

- Не желим да било ко мисли да сам тужна, јер не подносим сажаљење. Желим да ме воле због позитивне енергије коју преносим - поручила је Одри Хепберн.

ЗАПРАТИТЕ НПОРТАЛ НА ФЕЈСБУКУ

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)