ПОЗОРИШНА КРИТИКА - Спори Екоцид
У ТРАГАЊУ за правим разлогом нетеатралности битефовских представа, долазимо до закључка да је поднаслов сваке годишње селекције, заправо, њен највећи проблем.
Новости
У настојању да се сувише конкретно држе поднаслова који одаберу, креатори избора представа за наш најперспективнији фестивал (који нам отвара погледе у светски театар) прибегавају плесу, инсталацији, роботици, препричавању, илустрацији, уместо аутентичног позоришног израза, не нужно вербалног. Зашто би се Битеф "као пијан плота" држао свог прокламованог поднаслова, и да ли је он, уопште, неопходан? Није ли, по угледу на један суседни, довољно да остане, као некад, фестивал светског савременог театра?
Аманда Пиња, Чилеанка која живи у Аустрији, после врло потресног слова, са просцениума, о корпорацијама које уништавају природне ресурсе ("Рио Тинто" је и њој један од примера), позвала је на буђење свести о одговорности сваког од нас за очување онога што је остало од екосистема, после похода корпоративних пројеката на природна богатства планете Земље...
Уследила је инсталација, источњачки успорена, која је имала јасан циљ да покаже колико се оно што нам је дато природом тешко подиже, док се, парадоксално, врло лако разара. Три играчице, на челу са Амандом, извеле су овај симболични плес у тишини, уз помоћ ритма, који су дириговале кастањетама. Оно лично, приватно, интимно, што је Пиња поделила на почетку вербално са нама (и сама потиче са Анда), показало се учинковито у праћењу спорог подизања перформерки са тла, док је планина расла иза њих. После њиховог катарзичног успеха да се уздигну изнад екоцида, и да, својим унутрашњим снагама, очувају и чврстину планине, група од десетак извођача је извела ритуални плес око планине, знаковит, колико је свака магија, која тражи заштиту природних сила над човековом деструкцијом.
Аманда Пиња својом представом опомиње западни свет да се позабави нестајањем корена цивилизације, древних култура, уништавањем њихових природних станишта, које су постојале одувек тамо, где је, освајајући и уништавајући зарад сопствене користи, крочио освајач. Суптилна, дубоко мотивисана истинском бригом за планету, игра Аманде Пиње и њених сабораца била је потресна и истинита, иако недовољно сложена за богат театарски доживљај.
Препоручујемо
ГЛУМАЦ ДАО ОБЕЋАЊЕ: Александар Којић добио награду за монодраму Радоша Бајића (ФОТО)
09. 12. 2025. у 22:10
ВЕЛИКО УПОЗОРЕЊЕ ВУЧИЋА: За годину и по дана суочићемо се са великим ратом, нико више не жели да слуша другу страну
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић рекао је данас, на форуму "ГЛОБСЕЦ БЕЛТАЛКС: Београдски економски разговори", да више нема рационалности у међународној политици и да се ускоро спрема велики сукоб.
09. 12. 2025. у 20:57
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)