ТРИ БИСА И ОБЕЋАЊЕ ПУБЛИЦИ: Стефан Миленковић на 55. "Мокрањчевим данима"
ПУБЛИЦИ 55. „Мокрањчевих дана“ у Неготину треће фестивалске вечери представио се Стефан Миленковић уз клавирску сарадњу сјајне Хилде Шван.
Фото: С.М.Ј.
Миленковића, коме је ово био и пети наступ на неготинским музичким свечаностима Мокрањцу у част, публика је враћала на сцену чак три пута, уз обећање да неће чекати целу једну деценију, колико је протекло од претходног гостовања на „Мокрањчевим данима“, да поново дође у Неготин.
- Одрастао сам уз „Мокрањчеве дане“. То ме увек враћа у то једно време, у којем се толико тога променило и у историји наше земље, али и у мојој личној историји, начин свирања, приступ музици, много тога. Овде се враћа, у једну традицију, у такво једно време које је било кардинално у мом развитку и зато ми је и већа одговорност да свирам у Неготину. Шалим се делимично кад кажем да је ово један од најсташнијих фестивала у смислу да има однеговану публику да свако ко је ко у класичној музици долази овде и живи са овим фестивалом – каже Стефан Миленковић.
Фото: С.М.Ј.
Непосредан, шармантан, предусретљив, Миленковић, који је први пут у Неготину наступао као четрнаестогодишњак пре равно 30 година, за први део концерта одабрао је две сонате за виолину, Хендлову у Де-дуру и Брамсову у де-молу, образлажући публици историју сваке од композиција, док се у другом делу делу концерта одлучио за дела Вијењавског, Сен-Санса, Сарасатеа, лагана, а комплексна и виртозна.
- Ишао сам у једном класичном, традиционалном правцу, чак и као сам формат реситала са првим делом који је мало тежи, дуже су форме, треба бити свежији за слушање другим који је мало лаганији, а опет технички тежи за виолинисту где се показује управо, бравура, виртуозност и могућности саме виолине и то је било то, један заиста класичан формат бар за мене - додаје Миленковић.
Иако је, вели, ове композиције и концерте извео небројено пута, много се тога променило од почетка његове каријере коју посматра као процес који тече и непрестан рад на себи.
Фото: С.М.Ј.
- Променила се интерпретација мог живота. Пуни се чаша искуства не само музичког, него и људског и то се све апсолутно одражава кроз оно што радим на сцени. Мислим да дела треба упознати са свих аспеката, у свакој димензији, знати њихову историју, контекст, а са друге стране га треба учинити својим, свирати га на свој начин и не плашити се истовремено историје и традиције. Људи долазе да чују једно дело које је свирано дословно милијарду пута али не долазе само због тога, већ и да чују уметника. Зато је важно да радимо не само на музици коју свирамо, него и на себи – додаје још увек најмађи дипломац Музичке академије у Београду, на којој је магистрирао са 19 година, а од октобра и професор на Музичкој академији у Новом Саду у којој ће примити своју прву класу студената.
БОНУС ВИДЕО - НАГРАЂЕНИ У ВЕНЕЦИЈИ И БЕОГРАДУ: Са актерима филма "Оаза", штићеницима дома "Сремчица"
Препоручујемо
ТРАМП ДОНЕО ОДЛУКУ: Повлачи амбасадоре и дипломате из окружења Србије
АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Доналда Трампа повлачи скоро 30 каријерних дипломата са амбасадорских и других високих позиција у дипломатским представништвима САД у свету.
22. 12. 2025. у 10:32
РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета
РУСИЈА је померила своје планове за директну агресију са 2030. на 2027. годину, а Европа је све гласнија о ризику од директног сукоба, у којем би се балтичке државе могле наћи под окупацијом.
20. 12. 2025. у 09:41
"САД ЈЕ ТИТО ОДЈЕДНОМ ПОБИО ЈАДНЕ ХРВАТЕ..." Ведрана о бившој држави: "Све сам више Југословенка како време одмиче!"
ВЕДРАНА не бира речи када говори о времену Југославије...
24. 12. 2025. у 09:52
Коментари (1)