ЦРВЕНА ЈЕ БОЈА ПРКОСА, БОРБЕ И УЗБУНЕ: Три дана перформанса Бранка Милисковића у оквиру пројекта "Трансфигурације (Преображење)"
НИ скулптура, ни цртеж, филм, глас, кабаре, опера... - ништа као перформанс, према мишљењу Бранка Милисковића, није тако блиско појму "тоталне уметности".
Перформас Бранка Милисковића / Фото В. Опсеница
Уметник који је као стипендиста холандске владе дипломирао на Краљевској академији у Хагу, а потом мастер диплому стекао у Хамбургу, перформансе је изводио у Француској, Немачкој, Белгији, Холандији, Канади, САД, Великој Британији, од вечерас ће још један свој подухват представити родном Београду, и то три дана заредом.
- Након прошлогодишње самосталне изложбе и перформанса "Обмане" у "Подрум" галерији КЦБ, средином новембра, у пику пандемије вируса корона, настао је, за мене један веома непријатан период вакуума, у којем се ништа није дешавало, осим суве администрације, све док Дејану Васићу, кустосу и уреднику ликовног програма у Центру за културну деконтаминацију, нисам предложио веома захтеван и изазован пројекат: перформанс који би трајао три дана по три сата - објашњава уметник како је настао рад "Трансфигурације (Преображење)".
Реч је заправо о три различита перформанса које је већ изводио интернационално, али су сада "у новом руху, под новим кровом, заједно, у пуном интензитету". Прве вечери је на програму "Пасија - страдање односно страст", перформанс који је претходно изведен на изложби у биоскопу "Балкан" и у Њујорку. Током перформанса аутор три сата хода преко означених гробних парцела, пева прве три строфе химне "Стабат Матер", оплакујући људско страдање.
Другога дана представиће "Метаморфозу", која је под називом "710196" оригинално изведена у The Tank театру на Бродвеју, а потом и на отварању прошлогодишње изложбе у КЦБ-у: током три сата наго тело постављено је на столу, а публика око њега обилази. За финални, трећи дан предвиђен је "Тријумф", који је под именом "Дан пркоса" (The Day of Defiance), извођен у Бриселу, Москви и Абердину: уметник стоји на столу, и три сата, салутира великом црвеном заставом.
- Симболично, тако објављује тријумф након страдања, победу живота и позив за борбу - додаје уметник. - Црвена као боја пркоса, боја узбуне високог степена. Црвена не као комунистички и идеолошки политички мандат.
Кустос пројекта је Дејан Васић, док визуелни материјал потписује фотограф Владимир Опсеница.
ПРАТЕЋА ИЗЛОЖБА
СВАКЕ вечери, перформанси ће трајати од 18 до 21 сат, а публика ће моћи да уђе и изађе у било ком моменту. "Трансфигурације" чини и кратка изложба артефаката, видео-пројекција перформанса и елемената који су остали након изведених радова, која ће свечано бити отворена 6. септембра у 18 часова, а трајаће до 10. септембра.
Препоручујемо
ГЛУМАЦ ДАО ОБЕЋАЊЕ: Александар Којић добио награду за монодраму Радоша Бајића (ФОТО)
09. 12. 2025. у 22:10
ВЕЛИКО УПОЗОРЕЊЕ ВУЧИЋА: За годину и по дана суочићемо се са великим ратом, нико више не жели да слуша другу страну
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић рекао је данас, на форуму "ГЛОБСЕЦ БЕЛТАЛКС: Београдски економски разговори", да више нема рационалности у међународној политици и да се ускоро спрема велики сукоб.
09. 12. 2025. у 20:57
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)