ПОРТРЕТ ИЗБЛИЗА: ТВ емисија "До детаља" обележила 50. издање

Игор Перишић

21. 02. 2023. у 15:02

ПОЛУСАТНА телевизијска емисија "До детаља" ауторке Сање Милић, својим темељним приступом жанру портретног интервјуа са уметницима и редовношћу приказивања суботом увече на другом програму РТС-а, за релативно кратко време успела је да постане незаобилазно разговорно свратиште за ствараоце из различитих области.

ПОРТРЕТ ИЗБЛИЗА: ТВ емисија До детаља обележила 50. издање

Сања Милић са гостима у 50. емисији, Фото РТС

Увек са поводом у актуелном уметничком делу (композиција, филм, представа, књига, изложба), у емисији су угошћени аутори рођени у распону од 55 година: од академика Матије Бећковића (1939) до режисера филма "Усековање" Синише Цветића (1994). Први део интервјуа посвећен је остварењу које је главни предмет разговора. У другом сегменту госту и ауторки придружује се критичар који без устезања коментарише посматрано дело, да би се напослетку разговор са гостом усмерио на шира питања у вези са уметношћу којом се бави.

Визуелни део емисије веома је важан за пријемчивост оваквог формата телевизијском гледаоцу. Импозантна је сценографија Тање Ивановић и Драгана Буловића у којој доминира "енциклопедијска" фреска "Атинска школа" Рафеала Сантија. Удружен са класично лепом музиком за шпицу Ање Ђорђевић, ликовни идентитет студија ствара амбијент удобне културолошке корелације са темама разговора. Испод биографије госта која се искуцава на екрану, као и испод одјавне шпице, иду шаљиви записи са снимања, што представља "мамац" за ширу публику која воли да завири иза сцене.

Режија Иване Стивенс користи добра формална решења. Међутим, ваљало би размислити о увођењу додатне динамике. У складу са одличном уводном шпицом Бориса Миљковића, која инсистира на увећањима малих сегмената са Рафаелове фреске, једна камера би током разговора могла да хвата детаље на телу госта визуелно важне за његов портрет (прстен, наруквица, сат, минђуша, руке, уста, око, наочаре или увојак косе).

Одсуство арогантне водитељске перспективе и иритантне распричаности ретки су у нашем телевизијском контексту. Мада у свом новинарском стажу доказана као компетентна за све области које покрива, ауторка Сања Милић никад не "краде" време госту, нити жели да се истакне сопственим стручним мишљењем већ то оставља критичарима. Главни квалитети јесу дискретно умеће вођења разговора, као и постављање дубоко промишљених а кратких питања са циљем усредсређивања саговорника на властиту уметничку унутрашњост.

Професионална припрема и искуство ауторке не би били довољни за успех емисије да не постоји лични печат и то управо у детаљу: увек са дамском штиклом истакнутом у мизансцену, али никад са олимпском уштогљеношћу, Сања Милић се у разговору повремено испотиха смешка а каткад и забаци главу уназад, раздрагано пропињући рамена, у гласном смеху као пратиоцу успеле комуникације. За њену медијску харизму веома је важан и препознатљив глас у којем се чује живи мермер Партенона.

Разговарајући о документарном серијалу "Култура Срба у Хрватској", ауторка је Никиту Миливојевића упитала да ли му је нешто било болно док је то радио. Редитељ је орошених очију одговорио да је тамо нестао читав један живот. Тако се згодио један од антологијских момената у којем се чита и аутопоетичка сврха емисије. У контрасту са временом из различитих разлога подобном за нестајање културе, "До детаља" представља сигурну, добро уређену и трајну кућу за уметничке светове који су у њој пребивали.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (0)

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна