КЉУЧ У ТРАЈНОЈ ЗАБРАНИ ВОЖЊЕ: Професор Милан Вујанић објашњава - како да се промени црна статистика настрадалих у саобраћају

Г. НОВАКОВИЋ

06. 09. 2021. у 15:40

ЦРНА статистика према којој су током прошле године пијани возачи усмртили стотину људи, јесте узнемирујућа, али треба имати у виду да су бројке у Србији далеко испод оних у земљама у окружењу, када је реч о броју страдалих.

КЉУЧ У ТРАЈНОЈ ЗАБРАНИ ВОЖЊЕ: Професор Милан Вујанић објашњава - како да се промени црна статистика настрадалих у саобраћају

Др Милан Вујанић, Фото Н. Фифић

Треба се запитати шта је са оним случајевима у којима су грађани страдали од стране возача који нису били под дејством алкохола. То што је неко био пијан, не значи и да је крив.

Овако за "Новости", говори проф. др Милан Вујанић, професор Саобраћајног факултета, са Катедре за безбедност, коментаришући статистичке податке изнете током обележавања 15 година кампање "Апатинске пиваре", под називом "Кад пијем, не возим". Како је том приликом навео Владимир Вида из Управе саобраћајне полиције, прошле године на нашим путевима, у сударима у којима су учествовали возачи под дејством алкохола, смртно је страдало 100 особа.

Према речима професора Вујанића, број настрадалих људи је око 600. Чак и када се та цифра погинулих узме у обзир, ситуација у Србији није драматична.

Фото Н. Фифић

- Када смо почели да пишемо Закон о безбедности саобраћаја на путевима 2001. године, било је 1.240 мртвих - подсећа професор Вујанић.

- Од тада је све време опадао број страдалих, и може се рећи да смо постигли европски битан резултат. Од 2014. године па надаље, страдалих у саобраћају има око 600. Када се пореде подаци, Србија јесте мало лошија од просека у Европској унији, али је боља од многих земаља. Црна Гора има дупло више настрадалих, Хрватска је такође лоша. Од земаља у окружењу, ниједној нисмо близу.

Према речима професора Вујанића, увек постоји начин да се и ове бројке смање, у складу са Законом.

Контрола и казнена политика два су правца деловања, на које надлежни треба да се фокусирају, како би се спасли животи учесника у саобраћају. Међутим, наш Закон не предвиђа трајне мере, у којима би, према мишљењу нашег саговорника, могао да буде кључ смањења броја страдалих.

- У Србији се не примењују трајно одузимање возачке дозволе, нити забрана поновног полагања возачког испита. Такође, није могуће ни трајно одузети возило од бахатог возача.

ЗАБРИЊАВАЈУЋЕ Циљ је још смањити број удеса, Фото Н. Скендерија

Правници се противе тим мерама, јер су возила приватно власништво. Поседовање пиштоља је приватна ствар, па се он ипак одузима, тако да овај аргумент појединаца пада у воду - оштар је Вујанић.

Наш саговорник сматра да би трајне мере могле да утичу на људе у Србији да се одвикну од таквих прекршаја, у којима гине велики број људи. Ублажавање Закона о безбедности никако није у корисно.

- Казнени поени добијали су се 2014. године за вожњу бржу од 30 километара на сат у насељеном месту. Тога више нема. Држава пуни буџет од писања казни и то је у реду, али ако пешака ударите при брзини од 80 километара на час, он обавезно гине. И о томе треба да се размишља - закључује наш саговорник.

МЛАДИЋ ПОЗИТИВАН НА ДРОГУ

ПРИПАДНИЦИ Министарства унутрашњих послова, Управе саобраћајне полиције у Београду, искључили су у суботу увече из саобраћаја младића (21), који је управљао аутомобилом марке БМВ под дејством психоактивних супстанци. Како су саоштили из МУП, контрола је спроведена у Бежанијској улици у Земуну, и тада је код младића дрога тестом утврђено присуство кокаина и канабиса. Возач је задржан у просторијама полиције и против њега ће бити поднета одговарајућа прекршајна пријава.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)

У БЕЛЕКУ, У ХЛАДУ БОРОВЕ ШУМЕ: Величанствени хотел из ланца познатог по одличној услузи, квалитету и богатим садржајима