И СТАНИЦЕ У НОВОМ РУХУ: На траси пруге за велике брзине између Београда и Новог Сада граде се перони и реконструишу фасаде на зградама

З. Радовић

06. 02. 2021. у 10:46

СВЕ железничке станице између Београда и Новог Сада добиће до краја године нови изглед. Мајстори увелико раде на поправкама кровова и уређењу фасада, а у плану је и реконструкција колосека, обнова и изградња перона, уградња опреме за информисање и усмеравање кретања путника, као и видео-надзор.

И СТАНИЦЕ У НОВОМ РУХУ: На траси пруге за велике брзине између Београда и Новог Сада граде се перони и реконструишу фасаде на зградама

Будући изглед објекта у Батајници

Биће изграђене четири потпуно нове станичне зграде - Земун, Батајница, Сремски Карловци и Бешка. Постојећих седам у Новом Београду, Земун Пољу, Старој и Новој Пазови, као и у Инђији, Карловачким виноградима и Петроварадину ће бити реновиране. Стајалиште "Тошин бунар" ће бити измештено на нову локацију, а у плану су два потпуно нова, "Алтина" и "Камендин".

- Осим брзе пруге и возова који ће саобраћати брзином до 200 километара на сат између Београда и Новог Сада, нове станице дуж ове деонице омогућиће путницима лепше и пријатније путовање, омогућиће већу функционалност станичних објеката, а корисницима пружити квалитетну и ефикасну услугу - каже Ненад Станисављевић, из "Инфраструктуре железница Србије". - Због вишедеценијске небриге оне су биле оштећене, руиниране и у изузетно лошем стању.

Сада су уз колосеке намењене за пријем и отпрему путничких возова, предвиђени и перони са потходницима. Новопројектовани перони намењени за регионални саобраћај биће дуги 220, а за градско-приградски саобраћај 110 метара, са типским надстрешницама.

Пројекат за будући изглед станица радио је Саобраћајни институт ЦИП, у сарадњи са кинеском компанијом China Railway Design Corporation.

- У Земуну је предвиђена изградња нове зграде, са леве стране пруге - наводи Станисављевић. - Станица у Батајници је пре реконструкције била у најлошијем стању на деоници пруге Београд Центар - Стара Пазова, а на њеном месту је предвиђена изградња нове станичне зграде. У станици "Земунско Поље" предвиђена је реконструкција постојеће зграде, а реконструисана су прва два колосека и изграђена два перона. Ново рухо добиће и зграде у Старој и Новој Пазови.

На деоници пруге за велике брзине Стара Пазова - Нови Сад, где радове изводи руска компанија "РЖД Интернешнл", предвиђена је реконструкција железничких станица Инђија, Карловачки виногради и Петроварадин, док ће у Сремским Карловцима и Бешкој бити изграђене нове зграде.

- Радови на реконструкцији железничке станице Инђија започели су половином јануара и предвиђено је да трају 221 дан, што значи да ће нови изглед станични објекат добити у августу - најављује Ненад Станисављевић. - Тренутно се изводе радови на обијању фасаде, скидању старе столарије и надстрешнице као и демонтажи постојеће сигнално-сигурносне и телеграфско-телефонске опреме. Ова станица изграђена је 1883. године, а више десетина година уназад није била реконструисана.

Биће изграђена потпуно нова железничка станица и у Бешкој, а радови би требало да почну до краја месеца и да трају до септембра. Месец дана касније је рок за адаптацију објекта у Карловачким виноградима, а предвиђено је да ова железничка станица буде место за пријем и отпрему теретних возова за потребе локалне индустрије.

Последња би требало да буде завршена нова приземна зграда у Сремским Карловцима, а рок за изградњу је половина децембра. У току је ископавање темеља за нови станични објекат, који ће имати 284 квадратних метара. Припремни радови за обнову станице Петроварадин започели су крајем јануара, а у њој ће после обнове бити смештене просторије транспортно-комерцијалне и техничко-колске службе.

НОВА СТАЈАЛИШТА

БИЋЕ изграђена два потпуно нова стајалишта, која до сада нису постојала - "Алтина" и "Камендин". Пројектом је у оба ова стајалишта предвиђена изградња перона за путнике и новог пешачког потходника. Железничко стајалиште Тошин бунар је померено и успостављено je у Булевару хероја са Кошара, са друге стране улице Тошин бунар у односу на постојеће стајалиште.

ПОЛА РУСИ ПОЛА КИНЕЗИ

МОДЕРНИЗАЦИЈА пруге Београд Центар - Стара Пазова, дуге 34,5 километара, део је пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 километара на сат, између Београда и Будимпеште.

Извођач радова је конзорцијум кинеских компанија China Railway International и China Communications Construction Company, а радови коштају 350,1 милион долара. Вредност уговорених радова на траси од Старе Пазове до Новог Сада, у дужини од 36,2 километра је 247,9 милиона долара, а на овом послу ангажована је руска компанија "РЖД Интернешнл".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (2)

ЛЕГЕНДА КОШАРКЕ ШОКИРАЛА ЕВРОПУ: Ево снимка на коме краде парфеме у Београду (ВИДЕО)