ДОСТАВЉАЈУ САМО ДО ЗГРАДЕ: Курирске службе током пандемије избегавају да доносе робу до сваког стана

Е. Б. ТАЛИЈАН

11. 08. 2020. у 08:33

ЛАКШИ и комфорнији онлајн начин куповине може да се заврши са проблемом за потрошача. Дешава се да наручена веш-машина или неки други производ већих димензија, за који купац очекује да ће му стићи до стана на вишем спрату, буде испоручен испред зграде.

ДОСТАВЉАЈУ САМО ДО ЗГРАДЕ: Курирске службе током пандемије избегавају да доносе робу до сваког стана

Фото: Depositphotos

Често потрошачима стиже оштећена роба или курири уопште и не покушају да испоруче пошиљку, а у сандучету оставе обавештење као да су то учинили и информацију где и у ком року потрошач може да преузме робу. Све су ово ситуације на које се грађани жале удружењима за заштиту потрошача.

Шеф правног тима НОПС-а, Младен Алфировић каже да трговац има обавезу да производ испоручи на адресу коју одреди потрошач, а нема право да је оставља испред зграде или испред врата стана или куће. Такође, додатно наплаћивање те услуге мора да буде уговорено, а уколико купац није обавештен о томе, нема обавезу да плати.

- Сваки продавац је дужан да пре закључења уговора о продаји потрошача на јасан начин информише о карактеристикама производа, евентуалним трошковима испоруке и цени - прецизира Алфировић. - Купац може и да одбије пријем робе уколико није био обавештен и она се враћа пошиљаоцу. У таквим ситуацијама потрошач не мора ништа да доказује, а ако трговац сматра да је пријем робе одбијен без основа, то он мора да докаже.

Власница курирске службе "Декспрес", Љиљана Караклајић, каже за "Новости" да је због ситуације изазване пандемијом дошло до неких промена у начину испоручивања робе њиховог предузећа.

- Током ванредног стања због околности нисмо могли пошиљке да достављамо у редовном времену, већ у року од два до седам дана и то смо истакли на сајту - каже Караклајићева. - Да бисмо заштитили здравље наших радника робу и у ванредном стању и сада испоручујемо до зграде. Наш захтев је да достава буде на отвореном простору. Само старијој популацији доносимо на врата.

ОСАМ ДАНА

ГРАЂАНИ се често жале да се роба испоручује оштећена. Алфировић објашњава да мало потрошача зна да има рок од осам дана да пријави недостатке, јер трговци углавном прихватају само жалбе које су стигле у року од једног дана.

- Према Закону о облигационим односима, купац има рок од осам дана да се обрати продавцу у случају да испоручени производ има видљивих оштећења - наводи наш саговорник. - Међутим, у пракси трговци углавном уважавају само пријаве које стигну у року од 24 сата, а теже уколико је период дужи.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА Вучић положио цвеће у школи Владислав Рибникар (ФОТО)

"УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА" Вучић положио цвеће у школи "Владислав Рибникар" (ФОТО)

ПРЕДСЕДНИК Републике Србије Александар Вучић положио је цвеће у школи "Владислав Рибникар" на годишњицу убиства девет ученика и радника обезбеђења ове школе.

03. 05. 2024. у 07:26

Коментари (7)

ШЕШЕЉ НИЈЕ ЗНАО О ЧЕМУ СЕ РАДИ: Круна у програму уживо устала и дошла до лидера радикала (ВИДЕО)