РЕКОРДАН АПРИЛ ЗА ЕЛЕКТРИЧНА ВОЗИЛА: Продато 1,5 милиона, распоред снага међу ЕВ силама више није исти

Јована Шведић

14. 05. 2025. у 16:26

ГЛОБАЛНА продаја електричних возила и плуг-ин хибрида скочила је у априлу за 29 процената на годишњем нивоу и порасла на 1,5 милиона возила, уз стабилан раст у Кини и Европи упркос трговинским поремећајима, док је у Северној Америци забележен први пад продаје од прошлог септембра, показују подаци истраживачке компаније Рхо Мотион.

РЕКОРДАН АПРИЛ ЗА ЕЛЕКТРИЧНА ВОЗИЛА: Продато 1,5 милиона, распоред снага међу ЕВ силама више није исти

Фото Shutterstock

У односу на претходни месец, у априлу је глобална продаја електричних аутомобила пала за 12 процената, док је у периоду од јануара до априла била већа за 29 процената у односу на исти период прошле године.

У Кини и Европи продаја расте, у САД пада

У Кини је продаја у априлу скочила за 32 процента у односу на исти прошлогодишњи месец, на 900.000 возила. Потражњу кинеских грађана подстакао је и државни програм субвенционисања замене старијих аутомобила новим електричним моделима, наводи Рхо Мотион.

Европа је забележила 35 процената више регистрација него у прошлогодишњем априлу, а продато је 300.000 аутомобила. С друге стране, у Северној Америци продаја је пала за 5,6 процената, на 100.000 аутомобила.

У остатку света продаја је у априлу порасла за 50 процената

- Број плаг-ин хибрида готово је удвостручен у текућој години у остатку света, али главни разлог за то је извоз из Кине", изјавио је управник подацима компаније Rho Motion, Charles Lester. 

Традиционалне аутомобилске компаније које настоје да повећају продају еколошки прихватљивијих модела како би постигле циљеве ЕУ за смањење угљеничних емисија, продале су у Европи више електричних аутомобила од америчког Тесле.
Теслин удео на тржишту смањио се и у априлу уочи обнове популарног Модела Y, изјавио је Лестер.

Произвођачи електричних возила са седиштем у Кини наставили су да повећавају домаћу продају електричних возила на батерије, док су у иностранству одговорили на све већу потражњу за плуг-ин хибридима, додао је.

Светски произвођачи аутомобила суочавају се с 25-процентним царинама на увоз у Сједињене Америчке Државе, које заузимају друго место на листи највећих светских аутомобилских тржишта, због чега су многе аутомобилске компаније повукле своје прогнозе за 2025. годину.

Став америчког председника Доналда Трампа према емисионим нормама и неизвесност царинских политика такође су ограничили раст продаје електричних возила у САД.

Недавни амерички трговински договори с Великом Британијом и Кином врло мало утичу на продају електричних возила, али су позитиван знак за аутомобилски сектор уочи потенцијалних америчких преговора с Корејом, Јапаном и ЕУ, изјавио је Лестер.

Владе широм света доносе политике којима подстичу прелазак на електрична возила, док трговинске тензије и успоравање аутомобилског тржишта можда воде ка затварању фабрика и гашењу радних места.

Кина ће програм субвенција за замену старијих аутомобила електричним моделима спроводити и 2025. године у оквиру ширег програма којим грађане подстиче на замену старијих производа ефикаснијим моделима како би покушала да избегне успоравање у продаји електричних возила, подстичући притом економски раст.

(Убрзање)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЕЛИКО УПОЗОРЕЊЕ ВУЧИЋА: За годину и по дана суочићемо се са великим ратом, нико више не жели да слуша другу страну

ВЕЛИКО УПОЗОРЕЊЕ ВУЧИЋА: За годину и по дана суочићемо се са великим ратом, нико више не жели да слуша другу страну

ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић рекао је данас, на форуму "ГЛОБСЕЦ БЕЛТАЛКС: Београдски економски разговори", да више нема рационалности у међународној политици и да се ускоро спрема велики сукоб.

09. 12. 2025. у 20:57

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.

07. 12. 2025. у 11:41

Коментари (0)

ДР НОВОСТИ: Зашто је трансплантација обрва толико популарна међу женском популацијом?