ГРЕШКА ПИЛОТА МОГЛА ЈЕ ДА БУДЕ КОБНА? Авион приликом полетања са "Тесле" ударио у светлосну сигнализацију и са оштећењима кружио сат времена

Е.Б.Т.

19. 02. 2024. у 17:19

ПРАВА драма одвијала се над Београдом у недељу увече. Авион компаније "Маратон ерлајнз", која обавља летове за "Ер Србију", приликом полетања са аеродрома "Никола Тесла, ударио је у инфрастрктуру, односно светлосну сигнализацију. Том приликом му је оштећен део трупа и крила. Млазњак "ембраер Е195", који је летео за Диселдорф, потом је сат времена кружио изнад Београда, и на крају безбедно слетео у београдску ваздушну луку, а нико од путника и посаде није повређен. Према непровереним информацијама, на лету је било 106 путника.

ГРЕШКА ПИЛОТА МОГЛА ЈЕ ДА БУДЕ КОБНА? Авион приликом полетања са Тесле ударио у светлосну сигнализацију и са оштећењима кружио сат времена

Foto: Printskrin Instagram/192_rs

Незванично се процењује да је до незгоде дошло јер је посада одлучила да полети са краће писте, тако да није било довољно времена да се одвоји од тла и избегне светлосну сигнализацију. Како за "Новости" објашњава уредник специјализованог портала за ваздухопловство "Танго сикс" Петар Војиновић, авион се пре полетања налазио на погрешној позицији од првобитно одобрене, на шта је контрола летења више пута упозоравала посаду  "ембраера" и три пута им давала прилику да се одлуче за повратак на исправну позицију.

- Кривица за инцидент ће највероватније бити на летачкој посади авиона - сматра Војиновић. - Контрола летења на торњу аеродрома "Никола Тесла" урадила је, по свему судећи, изврстан посао и пре полетања авиона упозорили су пилота "ембраера" да је могуће да је направио грешку.

Летелица је, како прецизира, добила одобрење за улазак на писту ознаке Д6, што је посада прихватила и јасно потврдила и јавила да прилази тој позицији. Међутим, из неког разлога, авион се налазио на Д5 позицији и на писту излази на тој локацији, чија је преостала дужина за полетање само 1.273 метра. Како Војиновић наводи, контролор летења је повишеним гласом питао посаду да ли знају да су на позицији Д5, упозорио их колико метара је остало до краја писте и у форми питања рекао да претпоставља да то неће бити довољно. Затим им је рекао да срачунају перформансе за полетање и да уколико је потребно могу да ураде вожњу по писти у супротном правцу и врате се до позције Д6. Контролор поново још једном пита да ли је посада сигурна да може да полети са позиције Д5, на шта добија потврдан одговор. Према Војиновићевим речима, после полетања опет поставља питање да ли је све у реду, а пилот одговара да морају да се врате, јер су "додирнули нешто на земљи". Затим се проглашава ванредна ситуација, одлазни и долазни саобраћај се обуставља и екипе за хитно реаговање на аеродрому се стављају у приправност.

- Одговорност за процену перформанси полетања лежи на посади авиона, не на контроли летења - каже Војиновић. - Посада сваког путничког авиона, у зависности од атмосферских услова, тежине авиона са тежинама путника и терета и дужине писте рачуна за себе минималну потребну дужину писте за полетање. Посада би, да је изабрала исправну позицију Д6, имала доданих 1.076 метара писте за полетање. Према званичним перформансама за полетање  "eмбраерa" за тип 195 LR, тежину полетања авиона који је пун путника, са горивом за 500 миља, а од Београда до Диселдорфа је око 700, минимална потребна дужина писте за полетање износи 1.432 метра.

НИЈЕ БИЛО ПАНИКЕ

ЧЛАН кабинског особља "Маратон ерлајнза" Марко Мркшић рекао је да ће 18. фебруар славити као свој други рођендан. Он се, на свом инстаграм-профилу, захвалио свима на бризи и подршци и истакао да је битно да су сви живи и да се авион који је полетео за Диселдорф безбедно вратио у Београд.

- Ниједног тренутка није било панике међу пуницима и сви су пратили наше инструкције - написао је Мркшић. - Хвала мојим колегама, а поготово колегиницама Теодори и Елени у кабини, где смо бринули о путницима и свој посао одрадили професионално, због чега и јесмо ту.

Из "Ер Србије" су у недељу саопштили да је лет ЈУ324 из Београда до Диселдорфа, који је обављала партнерска компанија, враћен у Београд, због техничких разлога, и да је безбедно слетео на београдски аеродром, а да безбедност путника није била угрожена ни у једном тренутку.

Како Војиновић наводи, "Ер Србија" је све авионе "ембраер" изнајмила од компаније из Грчке, "Маратон ерлајнз", и то по тзв. wet lease принципу, по којем изнајмљује авион, његово одржавање, осигурање и посаду. Према његовим речима, та авио-компанија до сада није имала озбиљније инциденте, нити несреће од оснивања 2017. године.

"ЧЕШЉАЈУ" И ИСТРАЖИТЕЉИ ИЗ ДАНСКЕ

ИСТРАГОМ инцидента највероватније ће се бавити Центар за истраживање ваздухопловних несрећа (ЦИНС), независно владино тело - наводи Петар Војиновић. - Вероватно ће због земље у којој је авион регистрован, у истрагу бити укључени и дански истражитељи. Према класификацији ЦИНС овај догађај ће највероватније бити означен као "озбиљна незгода". Центар мора у року од седам дана од дана доношења одлуке о почетку истраге да о томе обавести надлежно Министарство саобраћај и надлежне међународне организације. Истрага може трајати најдуже 12 месеци.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.

28. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

НОВАК ЂОКОВИЋ ГЛЕДА И НЕ ВЕРУЈЕ! Ево шта је Рафаел Надал управо рекао о Нолету у Мадриду