Снажан раст продаје у свим подручјима и на свим важнијим тржиштима

Промо

25. 10. 2023. у 11:13

Трошкови пословања и даље изразито високи, али су одлични продајни резултати омогућили раст профитабилности

Снажан раст продаје у свим подручјима и на свим важнијим тржиштима

Foto: Promo

Атлантиц Група је у првих девет месеци 2023. године забележила приход од продаје у износу од 721,6 милиона евра, што у односу на исти период прошле године представља раст од 15,5 одсто. Добит пре камата, пореза и амортизације (ЕБИТДА) порасла је 3,5 одсто у односу на исти период прошле године и износи 73,1 милиона евра, док је нето добит расла 1,7 одсто и износи 36,5 милиона евра.

“У још увек нестабилном и изазовном окружењу, Атлантиц Група је остварила снажан раст продаје у свим сегментима те на свим важнијим тржиштима. Растом се посебно истичу подручја Слатко и слано те Пића, која су уз вредносни, остварила и значајан количински раст продаје, и треба истаћи како су и продајни волумени осталих пословних сегмената стабилни, што је потврда наше стратегије и квалитета наших брендова. Одлични продајни резултати су, упркос и даље високим трошковима сировина и пакирног материјала, логистичких и других услуга као и енергената, али и значајном порасту плата, омогућили раст профитабилности. Захвалан сам нашим запосленима, купцима, добављачима и партнерима на преданости и жељи да сваким даном наше пословање заједно чинимо јачим“, истакао је председник Управе Атлантиц Групе Емил Тедесцхи. 

Слатко и слано, Пића и Донат предњаче у расту

Највећи раст од 30,7 одсто остварило је Стратешко пословно подручје (СПП) Слатко и слано, чији су водећи брендови Смоки и Најлепше жеље, захваљујући оптимизацији асортимана, појачаним маркетиншким активностима те успешном лансирању нових производа. Следи СПП Пића с носећим брендом Цедевита, које се може похвалити успешним лансирањем нових Цедевита витаминских вода и растом од 19,4 одсто, те Пословно подручје (ПП) Донат с растом од 12,1 одсто. Међу дистрибуцијским подручјима предњаче Северна Македонија с растом од 19,9 одсто, Хрватска с растом од 19,0 одсто и Србија с растом од 16,5 одсто.

У укупној продаји Атлантиц Групе сопствени брендови чине 62,5 одсто, апотекарско пословање 8,9 одсто, док принципалски брандови учествују с 28,6 одсто прихода од продаје. Кафа се са 145,4 милиона евра, тј. уделом од 20,1 одсто у укупном приходу од продаје, истиче као највећа појединачна категорија.

Производња зелене енергије, нови логистичко дистрибутивни центар у Скопљу и прва награда за односе с инвеститорима

У првих девет месеци 2023. године Атлантиц Група је успешно покренула рад две соларне електране на својим локацијама, централном логистичко дистрибутивном центру Загреб и на производној локацији у Рогашкој Слатини. У мају је Атлантиц предао обавезујућу понуду за куповину компаније Страусс Адриатиц, а закључење трансакције подложно је претходном одобрењу Комисије за заштиту конкуренције у Републици Србији. У подручју дистрибуције, раније је с Групом Подравка договорена сарадња која подразумева Атлантицову дистрибуцију Подравкиних производа на аустријском тржишту, уз истовремену Подравкину дистрибуцију Атлантицовог асортимана на тржишту САД-а. Осим тога, у Словенији је остварен значајан искорак у развоју пословања сарадњом с новим принципалом Халеон (Сенсодyне, Цорега, Пародонтаx, Аqуафресх), док је у Скопљу дугорочни развој зајамчен закључењем 12 милиона евра вредне инвестиције у новоотворени логистичко дистрибутивни центар.

Од важнијих признања треба истаћи да је Атлантиц Група четврту годину заредом добитница прве награде за односе с инвеститорима, која се додељује у сарадњи Пословног дневника и Загребачке берзе, при чему је досада чак седам пута добила прву награду, а још је шест пута била међу топ три награђене компаније.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

АКО ВУЧИЋ НЕ ПОБЕДИ, СРБИЈУ ЧЕКАЈУ ТЕШКИ ДАНИ ПО СВИМ ПИТАЊИМА... Дарко Миличић послао важну поруку о актуелној политичкој ситуацији (ВИДЕО)