ЗА НЕМАЧКУ БИ МОГЛО И ДУПЛО: И поред већих квота, српским превозницима недостају транспортне дозволе

С. Б.

25. 04. 2023. у 17:36

ШПАНИЈА је последња држава у низу са којом је Србија обезбедила већи транспорт робе. Од ове године, уместо по 2.400 билатералних и 150 транзитних дозвола годишње, наше земље ће размењивати 3.200 билатералних и 450 транзитних дозвола. Колико год сваке године расте по квота, наши превозници би и даље могли далеко чешће да возе за Италију, Немачку, Белгију, Холандију, Шведску...

ЗА НЕМАЧКУ БИ МОГЛО И ДУПЛО: И поред већих квота, српским превозницима недостају транспортне дозволе

Фото: Б. Д.

Србија има договорену либерализацију са 16 земаља. То су пре свега бивше југословенске републике, Румунија, Бугарска, Швајцарска, Велика Британија, Чешка, Мађарска, Словачка, Литванија, Естонија, Казахстан и Руска Федерација.

- Успели смо недавно да повећамо квоту за 50 са Финском, за 800 са Шпанијом, са Немачком за 11.000 - објашњава Неђо Мандић, ппредседник Удружења за међународни транспорт. - Са Немачком имамо 56.000 дозвола, али нам треба 100.000. Све државе, међутим, чувају своје тржиште и ти договори и либерализација иду јако тешко. Треба нам више дозвола за Француску, Белгију, Данску. Са Шведском немамо ниједну, па се купују на граници. Ускоро идемо у посету аустријским колегама. Идемо у Беч да покушамо да припремимо макар мало доношење одлуке о већем броју дозвола. На сваки састанак мешовите комисије, на наш захтев да се повећају квоте или либерализује транспорт, они одговарају, када уђете у Европску унију, неће вам бити потребне дозволе.

Свако транспортно возило које улази у другу земљу мора да има одговарајућу дозволу, осим у државе са којима имамо либерализован однос. Српски превозници поседују укупно 300.000 разних дозвола.

- Урадили смо добру ствар са Турцима - додаје Мандић. - Размењивали смо велике количине дозвола. Њима је потребно 100.000. Ми смо им дозволили да постојеће важе за годину, а не за вожњу. Ми смо добили додатне за треће земље. То је био обострани интерес. Сада се помиње Пољска, али не верујем да ће нам они одобрити.

Министар саобраћаја Горан Весић је крајем године послао својим колегама из двадесетак европских земаља писма са предлогом о либерализацији међународних дозвола за превоз. Циљ Србије је да домаћи превозници без ограничења могу да возе кроз што више држава.

Рат отежава

РАТ у Украјини отежава транспорт робе у том делу Европе. Она, међутим, стиже.

- Роба преко Пољске и даље стиже - додаје Неђо Мандић. - Преко Пољске пролази и за Руску Федерацију и на путу из Русије. Јесте теже, али функционише. Не вози се роба која због санкција не може да прође.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

УГРОЗИЛИ НОВАКУ ЖИВОТ?! Скандал у Риму, ово је Ђоковић доживео после ударца флашом у главу!