ЕВРОПА ДАЈЕ 600 МИЛИОАН ЕВРА ЗА ПРУГУ: Потписан уговор о бесповратној помоћи

С. Б.

28. 02. 2023. у 15:31

ЗАТВАРА се финансијска конструкција рекоснтрукције пруге Београд-Ниш. Да би са садашњих просечних 50 километара на сат, возови шинама ишли и до 200 километара на сат, потребно нам је 2,77 милијарде евра. Европска унија обезбедила је бесповратно 600 милиона евра. Уговор су, баш у возу, потписали министар саобраћаја Горан Весић и Оливер Вархељи, комесар за проширење ЕУ.

ЕВРОПА ДАЈЕ 600 МИЛИОАН ЕВРА ЗА ПРУГУ: Потписан уговор о бесповратној помоћи

Фото: Танјуг

"Соко" са "Прокопа" данас није кренуо утабаном стазом за Нови Сад, већ до Рипња. Ни путници нису били свакидашњи. Поред европског комесара, српских министара, ту је био председник Србије Александар Вучић, али и бројне дипломате.

- Хтели смо да обележимо потписивање великог развојног пројекта за цео регион - рекао је Вархељи. - Европска унија даје 600 милиона евра бесповратне помоћи. Овај пројекат може да промени реалност на терену за грађане Србије, грађане Јужне Србије и цео регион. Овај воз треба да донесе нова радна места и улагања. Грант је део економско иневстиционог плана. Као део нашег доприноса енергетском пакету за Западни Балкан. Буџету Србије смо за превазилажење свих тешкоћа ове зиме пребацили 150 милиона евра. Има још доста посла како би Западни Балкан био енергетска улазна тачка за Европу.

Председник Александар Вучић је обећао да ће брза пруга до Ниша бити готова 2027. године. Европска унија је досад у српску инфарструктуру уложила 420 милона евра бесповртаних средстава. Реконструкција пруге до Ниша се финансира и средствима из кредита - 550 милиона евра од Европске банке за обнову и развој и 1,1 милијарда евра Европске инвестиционе банке. Уз 600 милиона гранта, још око 525 милиона евра ће уложити Србија.

- Говоримо о једном од највећих пројеката икада у које је Србија ушла - рекао је председник Вучић. - Србија ће бити другачија. Србија се мења на боље, постаје уређенија, лепша и сигурнија. У Нишу је плата у децембру била 670 евра, у Крагујевцу 680, Врачару 1.250. Морам много да улажемо у централну Србију и на југ земље. Морамо да спојимо Ниш брзом пругом са Београдом, али и са Истанбулом, Солуном и Атином, да подигнемо карго саобраћај и економију. Када будемо урадили ову пругу Ниш ће бити удаљен од Београда сат и 40 минута, што је брже неко колима. Када је отворена пруга 1884. године воз је ишао скоро осам сати, а данас иде и дуже од шест сати. Сада мењамо Србију и мењамо је уз помоћ и подршку ЕУ, јер не бисмо могли да нађемо новац за тај пројекат и то људи треба да знају, да будемо фер.

ДЕОНИЦЕ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ КОРИДОРА 10

ЖЕЛЕЗНИЧКИ кородор !0 подељен је на осам деоница. Прва је од Старе Пазове до Шида, дуга 90 километара. Друга је Интермодални терминал Батајница до Београда, а трећа део од Остружнице до Батајнице.

Пруга Београд-Ниш је заправо четврта деоница овог коридора. Пету чини обилазница око Ниша, а шеста од Ниша до Димитровграда. Седма деоница је правац од Ниша до Брестовца, а осма од Ниша до Прешева.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ЗЕЛЕНСКИ САЗВАО ЧИТАВ ГЕНЕРАЛШТАБ: Издао хитно наређење, тек сада следи хаос на фронту у Украјини

ЗЕЛЕНСКИ САЗВАО ЧИТАВ ГЕНЕРАЛШТАБ: Издао хитно наређење, тек сада следи хаос на фронту у Украјини

УКРАЈИНСКИ председник Владимир Зеленски хитно је сазвао састанак са високо позиционираним званичницима Генералштаба и војске због ситуације на фронту, наводи британски експерт Александар Меркурис на свом блогу на Јутјубу.

04. 05. 2024. у 20:06

Коментари (0)

КНАУС: Француска и Немачка блокирају гласање о Приштини у Савету Европе, Вучић ефектно апеловао на Макрона