КРОЗ БАНАТ 130 НА САТ: Догодине почетак радова на око 100 километара саобраћајнице

С. Б.

18. 02. 2023. у 06:15

МАЈСТОРИ су најављивани више пута, али како ствари сада стоје први радови на ауто-путу Београд - Зрењанин - Нови Сад могли би коначно да почну наредне године. Будућа саобраћајница ће варош на Бегеју повезати са два највећа града у земљи. Пут ће бити дугачак око 100 километара, а на њега ће се возачи укључивати или са њега силазити на најмање седам петљи.

КРОЗ БАНАТ 130 НА САТ: Догодине почетак радова на око 100 километара саобраћајнице

Фото: Н. Скендерија, Профимедиа

Министар саобраћаја Горан Весић јуче је поручио да би путари ове километре требало да почну да савлађују 2024. године. Из престонице, како предвиђа просторни план, пут ће кретати на будућој петљи "Овча", источно од садашњег укрштања зрењанинског пута.

Траса даље води између насеља Јабука и Глогоњ, где ће бити друга петља. Следи петља "Ковачица", па "Орловат". Следећа ће бити петља "Ечка", "Зрењанин запад" и "Жабаљ". У наставку, после изласка са ауто-пута, повезаће се Фрушкогорским коридором на птељи "Каћ". Зрењанинци, али и остали Банаћани дуго ишчекују овај пут.

- Ауто-пут је нешто што Зрењанинци, читав Банат, али и Војводина очекује деценијама - каже за "Новости" градоначелник Зрењанина Симо Салапура. - Оно што је некад био само сан сад је веома близу реализације. Зрењанин, али и сва насељена места уз које пролази ауто-пут ће добити једну нову развојну шансу, један нови инвестициони потенцијал. То већ сада видимо. Цене квадрата и цене некретнина значајно су порасле у односу на протекли период - управо због информације и извесности реализације овог важног ауто-пута.

НАЈАВЕ

АУТО-ПУТ Београд-Зрењанин-Нови Сад дуго је међу путним приоритетима. Проглашен је за пројекат од посебног значаја за Републику Србију. Почетак радова се очекивао 2019, годину касније, затим 2021. па и прошле године - у фебруару 2022.

Будући коридор је значајан улазно-излазни правац којим ће се, поред интензивног транзитног и теретног саобраћаја, одвијати и путнички саобраћај. Велики део насеља на овој деоници гравитира ка Зрењанину. Иако важан за Банат, у реализацији га је предухитрио Фрушкогорски коридор. Овим правцем тренутно не иде превише возила. Према неким проценама, од Београда до Зрењанина дневно прође око 5.000 аутомобила, а од Зрењанина до Новог Сада до 9.000 возила.

Значајан је, међутим, прилично и за фабрику "Линглонг". На предлог путара, али и зрењанинских привредника, будућа петља "Ечка" биће померена ка овом произвиђачу гума.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВИ СТЕ ОДГОВОРНИ ЗА СМРТ РАИСИЈА Стејт департмент о паду хеликоптера: Нећемо да се извињавамо

"ВИ СТЕ ОДГОВОРНИ ЗА СМРТ РАИСИЈА" Стејт департмент о паду хеликоптера: Нећемо да се извињавамо

ИРАНСКА влада је одговорна за одлуку да управља хеликоптером старим 45 година у, како је описано, лошим временским условима, а не било који други актер, рекао је портпарол америчког Стејт департмента Метју Милер током брифинга.

20. 05. 2024. у 20:38

КО ЈЕ ЦРВЕНИ КОМАНДАНТ? Једини Србин генерал Црвене армије - Лењин му био захвалан, страдао од Стаљинове руке (ФОТО)

КО ЈЕ ЦРВЕНИ КОМАНДАНТ? Једини Србин генерал Црвене армије - Лењин му био захвалан, страдао од Стаљинове руке (ФОТО)

ИСТОРИЈА Совјетског Савеза, светске суперсиле 20. века, упамтила је бројне хероје, борце, официре који су својим јунаштвом и резултатима задивили свет. У периоду када се СССР тек стварао и уздизао, значајан помена био је и допринос једног Србина, Данила Срдића (1896-1937), првог и јединог Србина који је био генерал Црвене армије. Ово је његова прича.

20. 05. 2024. у 11:53

Коментари (3)

НОВАК ЂОКОВИЋ ОВО УОПШТЕ НИЈЕ ХТЕО! Пореметили се Нолетови планови