МЕРДОКУ ПРЕТИ ОТКАЗ: Председник Фокс њуза под тужбом због клевете од 1,6 милијарди долара

Новости Онлајн

06. 12. 2022. у 11:00

РУПЕРТ Мердок, 91-годишњи председник Фокс њуза, матичне компаније Фокс корп, биће приморан да одговара на питања под заклетвом следеће недеље о извештавању његове мреже о председничким изборима 2020.

МЕРДОКУ ПРЕТИ ОТКАЗ: Председник Фокс њуза под тужбом због клевете од 1,6 милијарди долара

Фото: Профимедиа

Мердок ће бити смењен ујутро 13. и 14. децембра као део тужбе компаније за изборну технологију Доминион вотинг системс од 1,6 милијарди долара за клевету против Фокс њуза, наводи се у поднеску Вишем суду Делавера. У тужби се наводи да је мрежа намерно емитовала лажне тврдње о Доминионовој улози на председничким изборима 2020. како би повећала рејтинг и борила се против конкуренције телевизијских мрежа које су више конзервативне.

Лажне изборне тврдње наведене у тужби Доминионс Фокс њуз 2:26. Доминион вотинг системс је 26. марта тужио Фокс њуз за 1,6 милијарди долара због поновљених лажних тврдњи о изборној превари коју су изнели домаћини и гости мреже.

Руперт Мердок је особа највишег профила коју су сменили адвокати Доминиона, који је провео последњих неколико месеци довлачећи директоре мреже, продуценте и домаћине да одговоре на питања да ли су знали да су тврдње о Доминион технологији на Фоксовом таласу лажне. Многе од најневероватнијих коментара дали су неплаћени гости, укључујући адвокате повезане са Доналдом Трампом Рудија Ђулијанија и Сиднеја Пауела, мада су неке поновили и водитељи Фокса, укључујући Жанин Пиро, Марију Бартиромо и Лу Добса, који више не ради за компанију.

У понедељак је најстарији син Руперта Мердока, Локлан Мердок, сведочио у адвокатској канцеларији у Лос Анђелесу. Мердок је извршни председник и извршни директор компаније Фокс корп, и сматра се вероватним наследником свог оца медијског титана. Џејмс Мердок, који је некада био извршни директор тадашње матичне компаније Фокс њуз 21ст. Сенчури и Фокс, али је од тада прекинуо везе са породичним медијским ентитетима, смењен је 25. октобра.

Фото АП

 

Адвокати Доминиона су такође сменили истакнуте водитеље Фокса, укључујући Шона Хенитија, Пира и Такера Карлсона, као и бивше личности из етера, укључујући Шепарда Смита. Чинећи то, адвокати компаније за изборну технологију покушали су да испитају интерну културу и праксу извештавања најцењеније кабловске вести. Компанија је такође добила низ интерних комуникација које су послали запослени и руководиоци Фокса.

Сузан Скот, извршна директорица Фокс њуза, смењена је 1. новембра, док је председник Фокс њуза Јаи Валас смењен две седмице касније.

Звезде Фокс њуза испитана је од стране компаније за изборну технологију у случају клевете.

Ханитијево сведочење од 31. августа трајало је више од седам сати, према судским записима. Питали су га конкретно о епизоди од 30. новембра 2020. у којој је Пауел тврдио да је Доминион „покренуо алгоритам који је одбацио Трампове гласове и доделио их Бајдену“ и „користио машине да убризгава и додаје огромне количине гласова за Бајдена.

- Доминион је раније упозорио Фоксове репортере и продуценте да ревизије и прегледи нису пронашли доказе о превари или погрешном пребројавању гласова на изборима. Ханити је емитовала Пауелов напад на Доминион „упркос томе што је знала да је лажна и знала да долази“, навела је компанија у једном судском поднеску, док је Пиро „угостио Пауел и подржао њене изјаве“.

Фокс њуз тврди да је тужба Доминиона увреда принципима слободе штампе и да је износ новца који се тражи „нечувен“. Адвокати компаније рекли су да је Фокс само покривао тврдње вредне вести о изборним преварама које је изнела веома јавна личност.

- Постоји врло мало догађаја у последњих 50 година у овој земљи за које мислим да су вредније вести од нашег председника који тврди да је наш цео демократски систем оборила на главу компанија за гласање која је крала гласове - рекао је адвокат Дан Веб, који представља Фокс, речено је за Вашингтон пост у августу.

„Уместо да се понаша одговорно и покаже кајање, Фокс се удвостручио“, рекла је портпаролка Доминиона у саопштењу у понедељак. „Фокусирани смо на то да Фокс сматрамо одговорним и уверени смо да ће истина на крају победити.

Фокс је покушао да заштити и Хенитија и Пира од дељења „поверљивих извора и информација“, тврдећи да је „право новинара да задржи своје поверење“. Али Хенити је у прошлости рекао да себе не сматра новинаром, а Доминион је тврдио да чак и ако се рачунају као новинари, не постоји такво право када су информације директно релевантне за то да ли је Фокс деловао са „стварном злобом.”

Ниједна страна у случају није сугерисала да би поравнање у случају могло бити неизбежно. Ако се договор не постигне, петонедељно суђење у Врховном суду Делавера требало би да почне 17. априла. 

(washingtonpost)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

ВАЖНО ЗА ВЛАСНИКЕ ДИЗЕЛАША: Држава плаћа 2100 евра за замену - ово ће бити услови

ВАЖНО ЗА ВЛАСНИКЕ ДИЗЕЛАША: Држава плаћа 2100 евра за замену - ово ће бити услови

ВОЗАЧИ који имају старог дизелаша од следеће године ће моћи од државе да добију субвенцију од 2.100 евра за куповину новог или половног путничког аутомобила евро 6 стандарда.

31. 01. 2023. у 10:30

ИВАНИШЕВИЋ КОНАЧНО ОТКРИО ИСТИНУ: Ево шта каже о непристојном понашању Новака Ђоковића

ИВАНИШЕВИЋ КОНАЧНО ОТКРИО ИСТИНУ: Ево шта каже о "непристојном" понашању Новака Ђоковића

НОВАК ЂОКОВИЋ још једном је покорио Аустралију и импресивним издањем, које је крунисано победом против Стефаноса Циципаса, докопао се 22. гренд слем титуле. Све је прштало од емоција у Мелбурну, па је Ноле тако под огромним набојем ушао у једном моменту у расправу са својим тренером - Гораном Иванишевићем.

31. 01. 2023. у 08:38

Коментари (0)

СОЧНО ТЕЛЕЋЕ ПЕЧЕЊЕ У РЕРНИ: По рецепту најискуснијих кувара - тајна је у брашну