НОВА ВОЗИЛА СКУПЉА 30, ПОЛОВЊАЦИ 20 ПРОЦЕНАТА: На испоруку аутомобила и даље се чека три до шест месеци

Е. Б. ТАЛИЈАН

24. 10. 2022. у 09:00

НОВИ аутомобили у Србији скупљи су у просеку око 30 одсто, а половњаци 21 проценат у односу на прошлу годину. На испоруку четвороточкаша из салона возачи и даље чекају од три до шест месеци, а иста ситуацијa се очекује и наредне године.

НОВА ВОЗИЛА СКУПЉА 30, ПОЛОВЊАЦИ 20 ПРОЦЕНАТА: На испоруку аутомобила и даље се чека три до шест месеци

Фото З. Јовановић

Генерални секретар Српске асоцијације увозника возила и делова Александра Граовац каже, за "Новости", да је до септембра продато 22.209 нових путничких аутомобила. Она истиче да је од почетка године први пут забележен значајан раст потражње за еко-возилима, те да су регистрована 124 електрична четвороточкаша. То је, како додаје, 121,43 одсто више него у истом периоду лане. С друге стране, удео аутомобила на дизел и бензин у укупном броју продатих се смањује.

- У првих девет месеци ове године тржиште нових возила је у паду за 4,24 процента у односу на прошлу - истиче Граовац. - Исти је тренд и у окружењу и на читавом тржишту Европе, али је ту проценат пада значајно већи, од 15 до 20 одсто.

На нашем тржишту су и даље, како каже, најпродаванији модели "шкоде", а следе "фијат" и "тојота". Она указује да је закључно са августом увезено 92.653 половњака. Према речима Милана Белина из исте организације, не очекује се стабилизација тржишта ни у 2023, јер ће се и даље чекати месецима на испоруку возила.

Белин наводи да се ништа неће побољшати догодине ни када су цене у питању, јер све утиче на ауто-индустрију. А поскупели су, како додаје, енергенти, транспорт, репроматеријал, руда, челик, алуминијум, пластика... Према његовој оцени, део потрошача се због дугог периода чекања на испоруку новог возила преоријентисао на куповину коришћеног аутомобила.

- Али ни њих нема довољно - наводи Белин.

- Мања понуда нових возила се одражава и на половне, а такође, и они прате тренд раста цена четвороточкаша.

Слично оцењују ситуацију и на порталу половних аутомобила. Како истичу, половњаци у Србији у просеку имају за 21 одсто вишу цену него лане, поскупљења ће се наставити, а стабилизација се очекује тек у 2024. години.

- У односу на 2020. раст цена је 29 процената - наводи Романа Таков.

- Скупљи половњаци резултат су пандемије која је донела несташцу микрочипова неопходних за нове аутомобиле, као и дешавања у Украјини. Мање нових возила утицало је и на понуду коришћених, па тако и на цене.

У Србији се, како наводи, највише купују половњаци направљени између 2005. и 2010. године. Она истиче да је 80 одсто продатих коришћених возила старије од 10 година, због ниже платежне способности.

- Према нашим истраживањама, четвртина купаца тражи половни ауто од 3.000 до 5.000 евра, затим од две до три хиљаде, а тек онда од 5.000 до 7.000 - каже Таков.

- Најпопуларнији су и даље дизелаши.

УЛАЖУ 1,2 МИЛИЈАРДЕ ДОЛАРА

НАЈВЕЋИ светски произвођачи аутомобила планирају да потроше скоро 1,2 милијарде долара до 2030. године на развој и производњу милиона електричних возила, батерија и сировина за подршку тој производњи. Ово показује анализа јавних података компанија коју је урадила британска агенција Ројтерс.

БОНУС ВИДЕО

ТУРСКА ГЛАВА НА ВРХУ БРЕГА: У Вршачким планинама откривено двадесетак ликова људи и животиња

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

А СРБИЈА?! Питали Русе За кога ћете да навијате на ЕУРО 2024? - овако су одговорили