ЛУКСУЗ НЕ ЗНА ЗА КРИЗУ: Зарада oд познатих модних марки досегла рекордне нивое, упркос рату у Украјини и галопирајућој инфлацији

Е. Б. Т.

18. 08. 2022. у 14:00

РАТ у Украјини и галопирајућа инфлација, како се чини, засада не могу да угрозе тржиште луксузне робе.

ЛУКСУЗ НЕ ЗНА ЗА КРИЗУ: Зарада oд познатих модних марки досегла рекордне нивое,  упркос рату у Украјини и галопирајућој инфлацији

Фото Shutterstock

Како преносе западни медији, њихова продаја цвета, а зарада ове индустрије достиже нове рекордне нивое. Наши стручњаци објашњавају да тренд повећања неједнакости у развијеним привредама траје у континуитету од деведесетих година. С једне стране, повећава се слој богатих, а с друге се смањује средња класа и повећава број сиромашних.

Концерн LVMH је саопштио да су зараде њихових модних брендова, као што су "Луј Витон", "Диор" и "Фенди" досегле нове рекордне нивое. А одлично је ишла и продаја шампањца, коњака и луксузних сатова. Оперативна добит тог концерна у првих шест месеци ове године порасла је за 34 одсто, односно на више од десет милијарди евра. Њихова продаја је у том периоду имала раст од 28 одсто, односно, готово 37 милијарди евра.

Конкуренти попут "Керинга", "Хермеса" и "Праде" такође су забележили двоцифрени раст продаје и добити. Корона-криза је индустрији луксузне робе 2020. донела највећи пад у историји, али то је била прилично кратка пауза. Према студији консултантске куће "Баин", глобално тржиште луксузне робе попут одеће и накита лане је премашило ниво од пре короне и износило је 288 милијарди евра.

Фото Shutterstock

Герд Милер Томкинс, из Немачког модног института, уочава да постоји екстремна поларизација тржишта када је реч о моди. Он наводи да за неке важи што скупље то боље, а за друге што јефтиније то боље, али средина нестаје.

Бојан Станић, помоћник директора Сектора за стратешке анализе Привредне коморе Србије, наводи да у новије време стижу нови богаташи из новоиндустријализованих и земаља у развоју.

- Посебно се истичу многољудне земље, попут афричких и азијских које имају све бројнију вишу класу - објашњава Станић.

- Они воле да купују луксузне производе на западу. Што се тиче сатова и накита, треба имати у виду да се ти производи често посматрају као инвестиција.

Он додаје да се, с друге стране, смањује средња класа и повећава број сиромашних. Та разлика између богатих и сиромашних се, како истиче, константно повећава, и тај тренд постоји последњих деценија.

ВЕЋИ ПРОМЕТ

РАТ у Украјини и с њим повезана висока стопа инфлације и економски пад, до сада нису имали готово никакав утицај на луксузне марке. Ово се наводи у студији консултантске куће "Баин".

- Индустрија луксузне робе поново показује висок ниво отпорности у кризама - истакла је аналитичарка те консултантске куће Мари Терезе Марек. - Ове године укупни промет индустрије луксузне робе могао би чак и да се повећа на 320 до 330 милијарди евра, упркос рату у Украјини и инфлацији.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
НАТО СПРЕМА 100.000 ВОЈНИКА ЗА РАТ СА РУСИЈОМ: Директан сукоб могућ ако се пређе једна од  две црвене линије

НАТО СПРЕМА 100.000 ВОЈНИКА ЗА РАТ СА РУСИЈОМ: Директан сукоб могућ ако се пређе једна од две црвене линије

НАТО може да распореди војни контингент од 100.000 војника за војну акцију против Русије ако та земља пређе једну од две црвене линије, пише у коментару италијанска Република.

06. 05. 2024. у 07:54

ТЕРИТОРИЈА ПОТПУНОГ БЕЗАКОЊА: Лавров загрмео - Срамна одлука ПССЕ да тзв. Косову да зелено светло за пријем

"ТЕРИТОРИЈА ПОТПУНОГ БЕЗАКОЊА": Лавров загрмео - Срамна одлука ПССЕ да тзв. Косову да зелено светло за пријем

РУСКИ министар спољних послова Сергеј Лавров оценио је данас као срамно то што је Парламентарна скупштина Савета Европе дала зелено светло да тзв. Косово буде примљено у пуноправно чланство Савета Европе.

05. 05. 2024. у 23:50

Коментари (0)