КАМИОНЕ И АУТОБУСЕ НЕМА КО ДА ВОЗИ: Србији фали професионалних 12.000 возача

С. БУЛАТОВИЋ

18. 05. 2022. у 14:00

ГОДИНАМА Србија кубури са мањком возача и ситуација и даље није ништа боља.

КАМИОНЕ И АУТОБУСЕ НЕМА КО ДА ВОЗИ: Србији фали професионалних 12.000 возача

Фото: Танјуг

Процењује се да недостаје најмање 12.000 професионалаца који би управљали камионима и аутобусима. Најпре су проблем биле плате, а сада када су оне нешто веће, превисока је цена уласка међу професионалце. Обука и испити за "Ц" и "Це" категорију кошта око 300.000 динара.

Измене Закона о безбедности саобраћаја требало је да обезбеде да за волан седају нешто млађи кандидати и под лакшим условима. Измене прописа запеле су на неким другим темама, па ни услови за нове возаче нису олакшани.

- Према проценама представника послодаваца у Србији данас недостаје око 12.000 професионалих возача, 8.000 у друмском теретном транспорту, са "Ц" и "Це" категоријом и око 4.000 возача у сектору аутобуских превозника, са "Д" и "Де" категоријом - каже Горан Алексић, генерални директор "Србијатранспорта". - Ово ствара све већи проблем за послодавце у друмском транспорту и кориснике услуга у Србији, због чега је подстицање едукације ради повећања њиховог броја изузетно важно. Никакве мере нису предузете, наше министарство ништа није урадило. Имамо озбиљан проблем и он све више расте. Транспорт је жива куцавица и мора увек да функционише. У тих 12.000 који недостају су и они који раде, али не задовољавају критеријуме. Нису добри возачи. Има људи који су отпуштени због непоштовања закона, а прими га друга фирма.

И НЕМЦИ НАМ ПОМАЖУ У ОБУЦИ

НЕМАЧКА агенција за сарадњу ГИЗ покренула је 2020. године програм "Од почетника до професионалног возача". Уложили су 150.000 евра у обуку возача. У току 2021. број професионалних возача са ЦПЦ сертификатом (Стручна професионална компетенција професионалних возача) повећан је за 238, између осталог захваљујући и овом програму. Учествују припадници рањивих категорија - жене, повратници, социјално угрожени…

У удружењу превозника напомињу да послодавци порезима пуне буџет, из ког се финансира и школство. С друге стране, требало би опет да плате испите и обуке.

- Обука са испитима кошта око 300.000 динара - додаје Алексић. - То је много скупо. Није прихватљиво. Држава мора да обезбеди субвенције или промени систем. Неки модел мора да се нађе. Професионална компетенција је на високом нивоу, само мора да се нађе начин да држава помогне транспортној привреди око обуке нових возача. Проблем је веома велики, а транспорт у свим условима мора да функционише, да је ефикасан и на располагању.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (5)