СРБИЈА ДОБИЈА РЕЧНИ ГРАДСКИ И МЕЂУГРАДСКИ САОБРАЋАЈ: Од запуштене гране до остваривања пуног потенцијала

Novosti online

05. 05. 2022. у 21:42

ПОРЕД најмодернијих пруга и путева који се граде у Србији, Србија ће ускоро добити и речни градски и међуградски саобраћај.

СРБИЈА ДОБИЈА РЕЧНИ ГРАДСКИ И МЕЂУГРАДСКИ САОБРАЋАЈ: Од запуштене гране до остваривања пуног потенцијала

Новости

Водни транспорт последњих 30 година био је на маргини интересовања политичких структура које су дефинисале и водиле саобраћајну политику у Републици Србији, сада се све променило.

Министарство грађевине, саобраћаја и инфраструктуре је у последњих неколико година учинило велике напоре како би променило лош положај водног транспорта.

Министар Томислав Момировић истиче да не постоје мање или више значајни пројекти, те да се свакоме приступа максимално професионално, те да се у овом министарству труде да све пројекте заврше и пре рока.

Фото: Танјуг/Димитрије Николић

- Када је реч о појединачним пројектима, ниједан од њих није приоритенији од неког другог. Одлучни смо да све инфраструктурне пројекте завршимо на време и вршимо константан притисак на извођаче да се радови приведу крају и пре предвиђених рокова. У Србији се тренутно гради 10 ауто-путева и брзих саобраћајница, активно је око 100.000 градилишта и поред све теже ситуације која је изазвана дешавањима у Украјини ми “држимо” договорену динамику. У грађевинском сектору је пре пандемије током 2019. године радило око 105.000 радника, да би током прошле године у грађевинском сектору било упослено више од 123.000 радника. Ово су импозантне бројке, а да би се наставило овим темпом ми морамо да покажемо политичку мудрост и наставимо путем који је утабао председник Александар Вучић. Само на тај начин можемо сачувати стабилност и активности на пројектима изградње инфраструктуре која ће премрежити и повезати грађане Србије и региона најквалитетнијим путевима и пругама, па и "водом" - каже министар Момировић. 

Он истиче да је речни саобраћај у Србији значајан, јер ће, поред своје основне функције - превоза путника, допринети и унапређивању туристичких потенцијала!

- Укупан износ инвестиција у пројекте водног саобраћаја износи близу пола милијарде евра, при чему смо обезбедили истовремено улагање у све аспекте водног саобраћаја. Поменути инвестициони циклус укључио је пројекте улагања у речну транспортну инфраструктуру - пловне путеве, бродске преводнице и развој интелигентних транспортних система. Посебно је интересантан, али и изузетно комплексан пројекат уклањања потпољене немачке флоте из Другог светског рата из Дунава, која сужава ширину пловиног пута Дунава низводно од ХЕ Ђердпа 2 са 180 метара на свега 90 метара и нарочито отежава пловидбу у периодима ниског водостаја. Ови радови нам почињу у октобру ове године и верујем да ће већина светских медија пратити реализацију овог пројекта који није важан само из угла пловидбе, већ има и озбиљну историјску тежину, а његова реализација “откључава” огромне туристичке потенцијале Неготинске крајине - наглашава Момировић. 

Брза пруга Београд Нови Сад је од стављања у комерцијалну употребу променила схватање железничког превоза у Србији и означила ново поглавље у унутрашњем саобраћају, истакао је министар Момировић.

- Апсолутно сам најпоноснији на пројекат изградње брзе пруге од Београда до Новог Сада. Ово је највећи инфраструктурни пројекат у историји Србије у који је уложено више од милијарду евра, а извођачи радова, компаније из Русије и Кине, као подизвођаче на овом пројекту, ангажовале су велики број фирми из Србије. Поносан сам на чињеницу да је брзу пругу Београд – Нови Сад градило укупно око 150 домаћих и страних фирми, а од тог броја, око 80 одсто, односно око 120 ангажованих фирми било је из Србије. Око десет хиљада радника из Србије било је директно ангажовано на овом пројекту. Инжењери и радници који су били упослени у српским фирмама ангажованим на пројекту изградње прве српске брзе пруге стекли су огромно пословно искуство, као и референце да учествује у другим оваквим и сличним пројектима у земљи и иностранству, самостално или у сарадњи са најеминентнијим компанијама које изводе најзахтевније железничке пројекте. Инжењери из фирми ангажованих на пројекту изградње прве српске брзе пруге стекли су огромно пословно искуство, као и референце да учествују у новим сличним пројектима у земљи и иностранству - каже Момировић.

Фото А. Саханић

Од запуштене гране саобраћаја до остваривања потенцијала

В. д. помоћника министра за водни саобраћај и безбедност пловидбе др Вељко Ковачевић открива нам колико је значајна добра сарадња министарства и надлежних институција са Градом Београдом, будући да ће баш Београд први имати овакав вид превоза.

- Један од показатеља запуштености ове гране саобраћаја, чији су потенцијали за укупан развој економије ове земље огромни, је чињеница да до 2015. године уопште није постојао правни оквир који би уређивао линијску пловидбу, како месну тако и међумесну. Полазећи од потенцијала овог вида превоза путника, најпре је дефинисан правни оквир усвајањем неколико закона, као што су Закон о пловидби и лукама на унутрашњим водама и Закон о трговачком бродарству, а потом и читав низ подзаконских аката. Паралелно са нормативном активношћу, одвијала се темељна сарадња овог министарства са градом Београдом у чијој је надлежности операционализација развоја речног јавног (месног) превоза. Крајњи резултат ове сарадње је финализација пројекта јавно-приватног партнерства, спроведеног од стране градске управе Београда, у оквиру кога је изабран приватни партнер који ће у наредне три године постепено пустити у рад шест бродова на две линије речног јавног превоза - прича Ковачевић.

Ковачевић не крије задовољство због озбиљног приступа у планирању овог пројекта, те да се о свему води рачуна.

- Град Београд је, на основу претходних анализа које је радио Саобраћајни факултет, одлично оптимизовао две линије речног јавног превоза које ће постепено бити пуштане у рад, при чему се водило рачуна о више битних ствари које имају утицај на развој овог вида јавног превоза. Ту пре свега мислим на повезаност речног са аутобуским јавним саобраћајем, затим стварну потребу да се направи нормативни изузетак у односу на дозвољену (ограничену) брзину кретања ових пловила на делу београдског сектора пловидбе Савом, што је један од задатака нашег министарства у предстојећем периоду. Мени је лично јако важно што се овом пројекту приступило темељно, што су рађене све неопходне анализе и због тога немам ни најмању дилему да ће Београд, попут Беча, Будимпеште, Париза, Лондона, Венеције, Амстердама и других европских метропола, имати у понуди речни превоз као део свог система јавног градског превоза - каже др Вељко Ковачевић.

Град Београд

Весић: Јавни превоз Савом и Дунавом почиње до краја наредне године

Заменик градоначелника Београда Горан Весић најавио је да ће јавни превоз Савом и Дунавом почети да саобраћа до краја наредне године на два путничка брода, да би 2024. и 2025. године у саобраћај била пуштено још по четири брода сваке године, уколико ову одлуку потврди новоизабрана Скупштина града Београда.


– Београд ће имати две линије за јавни речни превоз, црвену и плаву.  Црвена линија од Блока 45 до СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” биће пуштена у три фазе, односно три године.

Фаза А: Блок 70 – Ада Циганлија – ТЦ „Галерија” – Бранков мост, Фаза Б: Блок 45 – Блок 70 – Ада Циганлија – ТЦ „Галерија” – Бранков мост. Фаза Ц: Блок 45 – Блок 70 – Ада Циганлија – ТЦ „Галерија” – Бранков мост – Бетон хала – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”.

Плава линија од Борче до Аде Хује биће такође пуштена у три фазе, односно три године и то су Фаза А: Земун кеј – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”, Фаза Б: Борча – Земун кеј – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” и Фаза Ц: Борча – Земун кеј – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” – Ада Хуја - рекао је Весић.

(Информер)

БОНУС ВИДЕО: КРВАВА НОЋ У ВИНЧИ: Младић упуцан у главу, нападач побегао скутером

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПОСЛЕДЊИ ЛОВАЦ НА НАЦИСТЕ ПРОТИВ РЕЗОЛУЦИЈЕ О СРЕБРЕНИЦИ: Није било геноцида, ово би умањило значај тог термина

ПОСЛЕДЊИ ЛОВАЦ НА НАЦИСТЕ ПРОТИВ РЕЗОЛУЦИЈЕ О СРЕБРЕНИЦИ: Није било геноцида, ово би умањило значај тог термина

Последњих година често се сусрећемо са разним покушајима људи који су погођени историјским трагедијама, или који имају намеру да воде кампању за тобоже „хуманитарне“ циљеве, да тврде да је њихово питање еквивалентно холокаусту, или да је у ствари случај геноцида, пише директор Центра "Симон Визентал" др Ефраим Зуроф за Јерусалем пост.

17. 04. 2024. у 17:57

И ЗВАНИЧНО: НИШТА ОД ЕУ ДОК КОСОВО НЕ ПРИЗНАМО Брисел следеће недеље убацује анекс из Охридског споразума у Поглавље 35

И ЗВАНИЧНО: НИШТА ОД ЕУ ДОК КОСОВО НЕ ПРИЗНАМО Брисел следеће недеље убацује анекс из Охридског споразума у Поглавље 35

ВИШЕГОДИШЊА дилема "Косово или Европска унија" која је лебдела над Србијом, добиће свој практични израз следеће недеље сажет у бестијалној и званичној уцени Брисела - нема ништа од чланства у ЕУ док не признамо лажну државу и помиримо се са њеним чланством у УН.

17. 04. 2024. у 12:00

ЗАШТО СУ БРУТАЛНО УБИЈЕНИ? Игора одгајали пси на улици - заборавио матерњи, кад су им га одузели ДОШЛИ ИСПРЕД СИРОТИШТА и данима чекали

ЗАШТО СУ БРУТАЛНО УБИЈЕНИ? Игора одгајали пси на улици - заборавио матерњи, кад су им га "одузели" ДОШЛИ ИСПРЕД СИРОТИШТА и данима чекали

ТУЖНА прича дечака који је прошао пакао на земљи због својих родитеља и деде алкохоличара. Морао је да проси и живи на хладној улици, а данас је жив захваљујући Џеси, Гоги, Маши и Севи.

16. 04. 2024. у 14:14

Коментари (0)

АРИЈАНА НЕ МОЖЕ ДА ДОЂЕ СЕБИ: Удовица Синише Михајловић тешко подноси нову трагедију