ПОНОВО ВОЗОМ ДО ЗАГРЕБА И ЉУБЉАНЕ: У првом кварталу 2022. године опет железничко повезивање трију држава

ОД пролећа ове године, после вишегодишње паузе, поново ће кренути воз од Београда, преко Загреба, до Љубљане, открива, за "Новости", проф. др Небојша Бојовић, декан Саобраћајног факултета Универзитета у Београду. Реч је о траси Београд - Шид - Винковци - Загреб - Добава - Љубљана. Возови би саобраћали три-четири пута недељно, уз ноћну линију која одговара привредницима који путују у Словенију. Планирана је цена карте од двадесетак евра у једном правцу.

ПОНОВО ВОЗОМ ДО ЗАГРЕБА И ЉУБЉАНЕ: У првом кварталу 2022. године опет железничко повезивање трију држава

Фото Танјуг

Према речима Бојовића, у почетку би то била пилот-линија, која би постала стална, за шта постоји неопходна железничка инфраструктура, као и интересовање путника. Потребно је само побољшати техничко стање пруге од Руме до Шида, у циљу повећања брзине возова. У пројекат су укључени надлежни из српских железница, а одржано је неколико састанака са колегама из суседних држава.

- Надамо се да ће већ у првом кварталу 2022. године бити успостављена једна линија према Љубљани, касније ка Филаху у Аустрији, а до средине године још једна - каже професор Бојовић. - У 2023. години очекујемо још две дневне линије истом трасом. Једну, са продужењем од Љубљане до Цириха, а другу до Љубљане као бизнис воз.

Професор Бојовић истиче да постоји реални интерес да се што пре успостави железнички саобраћај ка главним градовима Хрватске и Словеније. Он додаје да ће елеганција путовања које пружа железница, привући и део путника који су сада принуђени да користе сопствени, аутобуски или авионски превоз. За почетак је планирано да се "позајме" гарнитуре, иако постоје наше која могу да возе до Љубљане.

- Вероватно да је добро изнајмити најмање две гарнитуре, које могу да се напајају из два различита струјна извора, како би се избегла замена локомотива због преласка на једносмерну струју у Словенији - објашњава наш саговорник. - Замена локомотива изразито компликује ситуацију и онемогућава да се користе нови возови, који већ неколико година постоје у железничком парку Србије.

Новости

У посао ће бити укључене и европски институти, који се баве железницом и саобраћајем, ради брже реализације. Брзина возова од Руме до Шида тренутно је задовољавајућа, али би требало предузети мере да они иду брже. Тако се на релацији Београд центар - Стара Пазова - Рума воз креће од 100 до 120 километара на сат, а на делу пруге од Руме до Шида од 30 до 50, од Шида - државна граница - (Товарник) од 80 до 100 километара по десном колосеку. На релацији (Товарник) - државна граница - Шид - Рума - Стара Пазова - Београд центар, брзина је од 100 до 120 километара по левом колосеку.

ПРЕДНОСТ

- МОЋ железнице је у економичности и екологији. О томе најбоље говори да се већ сада више од 20 одсто саобраћаја у Немачкој одвија железницом, а да је европски план да се до 2050. године, то повећа на 55 одсто укупног саобраћаја - каже професор Бојовић. - У врло скором периоду очекујемо велики скок железничког саобраћаја, одмах по завршетку пруге Београд - Будимпешта. А то је само почетак.

ВЕЋ У РЕДУ ВОЖЊЕ

- У ПОСТОЈЕЋЕМ европском реду вожње већ постоји траса, само је треба активирати - каже проф. Бојовић. - Сваког другог викенда у децембру се прави нови европски ред вожње. Постоји време које је заузето за кретање воза од Београда до Љубљане.

На овој релацији је, у доба СФРЈ саобраћало по пет возова дневно.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку

"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку

ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.

07. 12. 2025. у 13:36

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.

07. 12. 2025. у 11:41

Коментари (0)

КАКАВ ШОК! Србија остала без четвртфинала Светског првенства! Наше рукометашице изгубиле од Црне Горе и то како!