ХРВАТИ ПРУГУ ГРАДЕ ВИШЕ ОД 10 ГОДИНА: Србија пре рока завршила радова, а код комшија то траје много дуже

Новости онлајн

24. 08. 2021. у 12:41

СПАЈАЊЕМ железничког колосека на деоници Стара Пазова - Нови Сад, на вијадукту у пловном делу Дунава, свечано је обележен завршетак грађевинских радова на тој деоници, у присуству председника Србије Александра Вучића и генералног директора РЖД-а Олега Белозјорова.

ХРВАТИ ПРУГУ ГРАДЕ ВИШЕ ОД 10 ГОДИНА: Србија пре рока завршила радова, а код комшија то траје много дуже

Фото: Новости

Руска компанија "РЖД Интернешнал" завршила је грађевинске радове на изградњи најдужег железничког вијадукта у Србији у плавном делу Дунава и тунела "Чортановци", више од пола године пре планираних рокова.

Радови завршени пре рока

Вијадукт и тунел су део прве брзе пруге Београд – Будимпешта. Радови на изградњи вијадукта почели су 1. новембра 2017. године, његова дужина је три километара, а висина појединих стубова око 26 метара. Вијадукт је пројектован на излазу из тунела Чортановци, испред Сремских Карловаца и протеже се у плавном делу Дунава.

Тунел Чортановци представља две паралелне цеви укупне дужине 2,2 километара. Радови на његовој изградњи почели су септембра 2017. године и завршени су седам месеци пре рока.

Колико је на овај начин спроведена реализација овог пројекта још један у низу великих успеха Србије можда најбоље говори поређење са сличним пројектима у Хрватској, која је пуноправна чланица Европске уније. 

Низинску пругу најављују и граде више од 10 година

Идеју низинске пруге промовисала је још влада Иве Санадера, а наставила да је најављује и СДП-ова влада Зорана Милановића, али ипак су одустали од те изградње. Повратком ХЏ-а на власт низинска пруга поново постаје стратешки пројект. Осим политичког лутања, ствар је закомпликовао улазак Хрватске у ЕУ 2013. године. Сву дотадашњу израђену документацију Брисел је игнорисао и тражио поновно доказивање траса и њихових карактеристика, ако Хрватска жели да се пројекат финансира из фондова ЕУ.

Тако Низинска пруга, од Ријеке до мађарске границе, постаје један од кључних инфраструктурних пројекта владе Андреја Пленковића. Том пругом требало да се повеже хрватска лука - Ријека са унутрашњошћу Хрватске, а преко ње и са земљама средње Европе.  

Како наводе хрватски медији, нова Низинска пруга била би 50 километара краћа од постојеће пруге Ријека – Загреб – Будимпешта, коју су изградили још Мађари давне 1873. године, и целом трасом била би двоколосечна. Теретни возови њоме би стизали до мађарске границе за пет сати, уз просечну брзину од 120 километара на сат (путнички за два сата, уз просечну брзину од 200 километара на сат).

Пругу праве од пара Европске уније

Ипак, до сада је највише постигнуто тек на радовима у оним деловима које финансира Европска унија.

До сада је на тај начин уложено око 400 милиона евра, а Европска комисија одобрила је 260 милиона евра за градњу деонице Ботово – Копривница – Крижевци, али извођач још није одабран. ЕУ је уложио око 180 милиона евра за деоницу Крижевци – Дуго Село, на којој се једино тренутно одвијају радови.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (4)

ВОДИТЕЉКИ СЕ СТАЊЕ НАГЛО ПОГОРШАЛО И ХИТНО ЈЕ ОПЕРИСАНА: Нажалост, тек кад је касно схватимо да је здравље најважније