ОВИ ЉУДИ СУ НАПРАВИЛИ НАЈДУЖУ ГОНДОЛУ НА СВЕТУ! Јединствен подухват домаћих неимара на Златибору задивио целу планету

Ј. Су. - С. Б.

26. 02. 2021. у 10:38

ВЕСТ да је на једној планини у Србији пуштена у рад гондола дуга девет километара обишла је целу планету, али је мало познато да су за овај изузетан грађевински подухват и туристичку атракцију Златибора заслужне руке домаћих неимара.

ОВИ ЉУДИ СУ НАПРАВИЛИ НАЈДУЖУ ГОНДОЛУ НА СВЕТУ! Јединствен подухват домаћих неимара на Златибору задивио целу планету

Архива

Заједничким напором шест српских предузећа, у партнерству са француском компанијом ПОМА, остварен је дугогодишњи сан домаћина златиборског краја, да госте жичаром превозе лепотама планинских пејзажа Златибора.

Великим напорима компанија "Јединство" из Ужица, "Елкомс", "Хидромонтажа" и "Делинг" из Београда, "Шидпројекта" и краљевачке "Амиге", златно чудо српске лепотице сменило је са трона претходног светског првака, гондолу Тјанменшан у Кини. Дужину кинеске жичаре домаће фирме су претекле за готово два километра.

- Није било лако, али захваљујући изузетно доброј сарадњи и великом труду, конзорцијум је превазишао све изазове и изнео велики терет у реализацији овог пројекта - прича Мића Мићић, директор "Јединствa" из Ужица. Тимски рад, каже, биће добра препорука за нове послове на сличним пројектима у земљи и свету.

О пуштању у рад гондоле известили су познати светски медији. "Википедија" је на своју страницу међу главне атракције Златибора унела и референцу да је реч о најдужој панорамској гондоли на планети.

Архива

- Претходно искуство у реализацији десетина пројеката у Србији и окружењу, као и изградња гондоле Брзеће - Мали Караман, допринело је да будемо препознати као искусни партнери и на овом пројекту - наводи Слободан Тошовић, директор компаније "Елкомс" задужене за пројектно-техничку документацију, студију оправданости, изградњу далековода и трафостаница...

ВОЖЊА 25 МИНУТА

"Голд гондола Златибор" води до 1.496 метара надморске висине на врху Торника. Вожња од почетне станице у центру до крајње станице на Торнику, траје 25 минута у једном правцу. Гондола може да превезе 600 путника по сату у 55 кабина, док је највећи капацитет 90 кабина и 1.000 туриста. Максимална брзина вожње је шест метара у секунди. Инвестиција је вредна 13,5 милиона евра.

Изградња међустанице, погонског система и гараже за 90 кабина, рашчишћавање терена дуж трасе и постављање 36 стубова на веома неприступачном терену, били су неки од изазова за наше стручњаке.

- За "Амигу" је ово потврда да може да се избори са најзначајнијим пројектима захваљујући кадровској и техничкој опремљености, лиценцама, сертификатима, референцама из ове али и из других области - каже њен директор Мирослав Тлачинац.

Претходно су радили на изградњи жичара Дубоке 1 и 2 на Копаонику, прве шестоседне жичаре у Србији на Торнику, затим, у Новој Вароши и Дивчибарама, Старој планини, Црној Гори код Бијелог Поља и Колашина...

Након изградње најдуже жичаре на свету, у плану је наставак пројекта и градња још једног крака, од међустанице на Рибничком језеру до врха Чиготе. По завршетку тог пројекта гондолом ће до 1.422 метра "пловити" домаћи и страни гости, на понос целе Србије.

Архива

 

НОВА ЖИЧАРА НА КОПАОНИКУ

СРЕДИНОМ месеца на Копаонику је свечано пуштена у рад и гондола Брзеће - Мали Караман, која ће у великој мери растеретити саобраћај на Копаонику и допринети развоју поткопаоничких општина. Траса нове кабинске жичаре дуга је скоро четири километра.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

ХТЕО ЈЕ ДА ТЕ УБИЈЕ: Лауш избегао смрт на сету Боја на Косову