ДОБАР ДАН, ВЕЋ ЗНАМО ШТА БИСТЕ ДА КУПИТЕ! Будућност малопродаје - Трговински ланци за „Прeдузетник"

В.Н.

01. 07. 2021. у 13:45

КЉУЧНА реч и гаранција успеха у постковид периоду биће улагање у људе, модернизацију пословних процеса и комуникације са добављачима- партнерима и купцима.

ДОБАР ДАН, ВЕЋ ЗНАМО ШТА БИСТЕ ДА КУПИТЕ! Будућност малопродаје - Трговински ланци за „Прeдузетник

Фото Архива

Један од кључних алата у томе јесте дигитализација и примена вештачке интелигенције у ритејл сектору.

Количина података у малопродаји је огромна, нарочито у малопродајним објектима, где се из минута у минут смењују потрошачи. Њихово понашање, трагови које остављају на интернету (digital footprint) препознају посебне платформе засноване на вештачкој интелигенцији које функционишу по принципу „ослушкивања“ wi-fi сигнала са уређаја који се налазе у малопродајним објектима.

У реалном времену подаци се обрађују и користи се тзв. предиктивна аналитика, која предвиђа потребе потрошача. Компаније могу да утврде колико дуго је купац провео времена у објекту, где се све задржавао и колико често га посећује. Поређењем са реалном продајом, компаније тако мере комерцијални утицај маркетиншких кампања са реалном продајом у објекту.

Велики међународни трговински ланци доносе у Србију искуства корисна за развој локалне трговине. Директори највећих трговинских ланаца у земљи планирају значајне инвестиције у модернизацију пословања.

Три теме ће дефинисати ритејл индустрију у наредном периоду: употреба „биг дата“ података, како живети здравије, и одрживо пословање.

Фото Архива

Јан Вилем Докхејд

Јан Вилем Докхејр, генерални директор компаније "Делез Србија" каже да је жеља за дигитализацијом присутна у сваком углу Србије.

- Ми ћемо дефинитивно радити на дигитализацији и проналажењу најбољег, најлакшег, и бржег начина куповине за потрошаче у Србији - истакао је Докхејр на панелу „Стварано у Србији – лидерство је важно“ на којем су учествовали водећи људи ритејл индустрије у земљи.

Лојалити програми моћи ће да предвиде шта купац жели из месеца у месец. Технологија и дигитални алати то омогућавају, каже Докхејр. Следи велики развој у овом сектору. Овог лета компанија ће тестирати нову продајну платформу под брендом „Макси“.

Истраживање Центра за дигиталну трансформацију ПКС, показује да више од 70 одсто анкетираних компанија планира да инвестира у дигиталне технологије како би унапредили односе са купцима. Трговина прехрамбеним производима један је од сектора који је прошле године упркос кризи бележио раст промета. Онлајн продаја томе је значајно допринела. Нови дигитални алати погурали су трговину домаћим производима. Потражња константно расте и за Чуваркућама.

Фото Архива

Никола Цвијановић, Универекспорт

- Е-трговина ће се развијати на нашем тржишту. Има много изазова али ће се временом превазилазити“, каже Никола Цвијановић, извшни директор компаније Универекспорт.

Мењају се навике потрошача али неке остају исте. Потражњања за свежим и квалитетним производима ће увек постојати. Онлајн наручивање је тренд који ће се наставити, радимо на новим дигиталним алатима, али људски контакт остаје јако важан - каже Андре Риненсланд, генерални директор METRO Cash & Carry Србија.

Фото Архива

Андре Риненсланд, METRO Cash & Carry Србија

ЗУМЕРИ ПОСТАЈУ КЉУЧНИ КУПЦИ

Трговински ланци знају и да ће им усвајање модела циркуларне економије и одговорно пословање помоћи да се повежу са купцима који брину о животној средини и привуку нове потрошаче.

Према студији McKinsey, 53 одсто припадника „генерације З“, или „зумери“ како их често називају, постају кључна демографска категорија. Радије наручују еко-френдли, здраве производе. Чак 66 одсто припадника ове циљне групе спремно је да плати више за куповину брендова који одржавају бригу о окружењу.

СЛЕДИ ПЕРИОД ВЕЛИКИХ ИНВЕСТИЦИЈА У МАЛОПРОДАЈИ

У сектору трговине у Србији очекују се снажан период модернизације и дигитализације малопродаје, значајне инвестиције и увођење иновација у пословање, најавио је Марко Чадеж, председник

Привредне коморе Србије, на панелу „Стварано у Србији – лидерство

је важно“

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00

ТЕШКЕ ВЕСТИ ИЗ ВАШИНГТОНА СТИГЛЕ У КИЈЕВ: Нема више патриота за Украјину

ТЕШКЕ ВЕСТИ ИЗ ВАШИНГТОНА СТИГЛЕ У КИЈЕВ: Нема више "патриота" за Украјину

ВАШИНГТОН још нема бесплатне системе противваздушне одбране "патриот" који би могли да буду пребачени у Украјину, произилази из интервјуа са америчким саветником за националну безбедност Џејком Саливаном за МСНБЦ.

26. 04. 2024. у 19:17

Коментари (0)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!