"МИГОВИ" СУ ЊИХОВА ГЛАВНА БРИГА: На аеродрому Батајница стасава нова генерација подофицира авио-механичара (ФОТО)

Р. ДРАГОВИЋ

20. 05. 2021. у 12:24

РУКА Ђорђа Ћосовића сигурно клизи дуж кабла у сплету инсталација смештених под крилом авиона "миг-29".

МИГОВИ СУ ЊИХОВА ГЛАВНА БРИГА: На аеродрому Батајница стасава нова генерација подофицира авио-механичара (ФОТО)

Фото: Н. Скендерија

Тачно одређеним редом, уходано и увежбано, проверава спојеве и уређаје повезане сплетом жица смештених у утроби моћног ловца. Мотор "мига", иако изузетно сложен систем, упознао је готово у шраф, али, како каже, право дружење са овим ловцем - најмодернијим којим располаже Војска Србије - тек почиње.

Прву генерацију полазника курса за подофицире Ратног ваздухопловства и ПВО, међу којима је и Ћосовић, само последњи корак дели од чина водника и звања авио-механичара. Већ за коју недељу они ће ступити на дужности техничара за авио-моторе, електронску опрему и ваздухопловно наоружање у ескадрилама 204. ваздухопловне бригаде, чија је адреса на Аеродрому "Пуковник пилот Миленко Павловић" у Батајници.

- Авиони су ме одувек привлачили, а жеља ми се коначно испунила - објашњава Ћосовић, који ће ускоро задужити први подофицирски чин. - "Миг-29" је моћан и компликован авион, па звање техничара подразумева стално учење и усавршавање. Наруку нам иду снажан колектив и изузетни односи са пилотима на које смо природно упућени.

У хангару батајничког аеродрома затичемо и његову колегиницу Мају Николић, нагнуту над мотор "супергалеба Г4". Овај авион, иначе љубимац генерација српских пилота, њено је радно место. Током шестомесечног курса добила је прилику да се детаљно упозна са његовим погоном, агрегатима, уређајима. У авијацију је стигла после неколико година стажа професионалног војника. У конкурсу за пријем подофицира у Ратно ваздухопловство видела је животни изазов и шансу за унапређење.

- Било је то велико искуство. Одговорност је велика, али све иде својим током. Задовољна сам резултатима, имам свој авион, једва чекам да изађем на писту и радим - каже Николић.

Сродила се, истиче, са "суперглебом". Зато и тврди:

- Посао авио-механичара у ескадрили не може да се ради без љубави. Ко воли авионе, њихове делове, тимски рад и дух колектива, место му је међу нама.

Обуку приводе крају и Јелена Јовичић и Раденко Голе. Они наглашавају одговорност која их чека и коју већ осећају.

- Није то страх него позитивна трема. Као механичари одговарамо за некога ко креће у висине и док авион не слети на земљу носимо се са тим задатком - каже Голе, полазник курса за подофицире РВ и ПВО.

КОНКУРС ДО КРАЈА МАЈА

КОМАНДА Ратног ваздухопловства и ПВО расписала је конкурс који траје до краја маја, за пријем нове генерације подофицира, њих нешто више од стотину, у 204. и 98. ваздухопловну бригаду, 250. ракетну бригаду и 126. бригаду ваздушног осматрања, јављања и навођења. Прилику да стану у "плави строј" имају младићи и девојке млађи од 26 година, са завршеном средњом школом, машинских и електротехничких смерова. Најбоље у процесу селекције очекује шестомесечни курс у центрима за обуку. На крају овог процеса чека их чин водника, односно стални посао у Ратном ваздухопловству.

У чувеној 204. ваздухопловној бригади истичу да нове кандидате за подофицире очекују - раширених руку. А и тајминг је прави, јер већ траје смена генерација, па и колеге једва чекају да знање и искуство пренесу млађима.

- Рад у Ратном ваздухопловству није лак, али носи и низ погодности. Конкурс за пријем будућих подофицира је отворен, а примљени кандидати имају могућност да заснују стални радни однос, са бенефицираним радним стажом. Могу да рачунају на сигурну зараду, могућност решавања стамбеног питања, даље напредовање и усавршавање за рад на најсавременијој техници - каже заставник прве класе Зоран Драгољевић, главни подофицир 204. ваздухопловне бригаде.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

БОРИША СИМАНИЋ ШОКИРАО СВЕ! Ево шта је изјавио репрезентативац који је изгубио бубрег играјући за Србију (ВИДЕО)