ИНТЕРВЈУ – Мате Штетић, генерални директор Стратешког пословног подручја Кафа Атлантиц Групе: Оправдаћемо поверење потрошача и у 2021.
Свака криза, па и година коју је обележила ова пандемија, са собом доноси и неке нове могућности, и то је онај оптимистичан став који нам помаже да пребродимо сва искушења и отворимо нове перспективе.
Да криза представља и нову прилику, потврђују и амбициозни планови даљег развоја и пословања у изазовним временима, о којима смо причали са Матом Штетићем, генералним директором СПП Кафа у Атлантиц Групи, која је у прошлој години остварила око 700 милиона евра прихода од продаје, што је било готово на нивоу рекордне 2019.
* Који је кључ успеха одржавања регионалне лидерске позиције Атлантиц Групе у овом неизвесном периоду?
Поверење у нас саме, да ћемо из свих ових изазова изаћи јачи, и веровање у снагу наших брендова, условило је стратегију која је показала отпорност Атлантиц Групе на кризу.
На првом месту била нам је брига о здрављу запослених, као и јасно дефинисани циљеви – да је важно да одговоримо на потребе потрошача, које су се мењале у складу са ситуацијом, инвестирамо у наше главне брендове и улажемо у пословне процесе чак и у кризи, јер је то, уз огроман труд наших запослених, била једина гаранција одрживог раста. У тој нашој причи, кафа је, са око 21 одсто учешћа у укупним приходима, највећа појединачна категорија, која је упркос значајном паду продаје у ХоРеЦа каналу, успела да одговори новим трендовима повећане потрошње у домаћинствима и „кафе за понети“.
Тако смо готово анулирали негативне последице затварања, и у укупном билансу побољшали профитабилност уз минималне негативне последице.
* Да ли имате неки савет за представнике из света бизниса, када је реч о реорганизацији рада и ефикасном пословању у новонасталим околностима?
Могућност прилагођавања је круцијална за даље пословање, нарочито у новонасталим околностима, и важно је да разумемо улогу коју наши брендови имају у животима људи. То је условило и нов начин комуникације са нашим потрошачима којима је требала сигурност и подршка њихових омиљених брендова.
На другој страни, оптимизација пословних процеса и наша спремност да се мењамо у ходу, и организационо и процедурално, омогућили су континуитет пословања и сигурност радних места. Наравно да све није било идеално, суочавали смо се са различитим изазовима на различитим тржиштима и у сегментима логистике и ланаца снабдевања, али оно што је важно је - да потрошачи ниједног тренутка то нису осетили.
* Како бисте оценили ситуацију на тржишту кафе и који су били ваши одговори на глобалне трендове? Шта потрошачи могу да очекују у овој години када говоримо о српском тржишту и Гранд кафи? Какве иновације спремате, чиме се можете похвалити?
Иначе, укупна категорија кафе постаје све динамичнија, све више потрошача у току дана попије и више различитих врста кафа. Глобални је тренд да потрошачи искуство из Хореце желе да пренесу и осете и у свом дому. Потрошачи су све више информисани, расте интересовање за специјалне врсте кафе, за кафе са пореклом, тражи се врхунско уживање и доживљај, али такође, потрошачи желе да знају и да ли се њихова кафа узгаја на одговоран начин.
* Неколико пута сте истакли да је добробит ваших запослених један од приоритета компаније. Са каквим сте се изазовима сусрели у овом сектору и успели да их заштитите на прави начин?
Не постоји успешна компанија или стратегија у чијој основи нису људи. Зато смо се ми као компанија фокусирали од самог почетка на своје запослене и њихову добробит. Успели смо да сачувамо добру епидемиолошку ситуацију, иако је производња све време радила у континуитету, што је приоритет и на даље. Омогућили смо запосленима, где је то било могуће, превентивни рад од куће, а упркос многим неизвесностима током кризе, сачували смо радна места и плате.
Настојимо да наш однос према запосленима буде такав да уважава њихове личне потребе, не само за даљи раст и развој у оквиру радног места и каријерног помака, него и кроз подршку личном развоју и бољем квалитету живота.
У тешким моментима пандемије, па и земљотреса који су нас задесили, успоставили смо систем материјалне и психолошке подршке, како бисмо и на тај начин помогли нашим запосленима и њиховим породицама. Међусобно разумевање, подршка и тимски рад су оно што дефинише Атлантиц Групу, и не сумњам да ће тако увек бити, независно од ситуације у којој смо.
* Шта односи даљи раст и развој ваших брендова? На које сегменте ћете се највише фокусирати у будућности као највећи произвођач кафе у региону?
Наш циљ је да јачамо и унапређујемо водећу позицију у категорији кафе. Како бисмо остали први избор за потрошаче, наш фокус ће пре свега бити категорија свеже млевене кафе, али и развој брзо растућих сегемената као што су инстанти и капсуле, а посебно конзумација ван куће.
Конзумација у покрету растући је тренд у целом региону, директно повезан с недостатком времена потрошача и потребом да им се понуде готова решења. Атлантицов портфолио производа савршено одговара овом тренду.
То је, такође, једна од кључних прилика за раст, а тиме и улагање у будућност, првенствено кроз подршку у маркетингу и продаји. Самим тим, као што сам већ напоменуо, спремамо новитете у готово свим категоријама, посебно у свеже млевеној кафи, а такође, унапређујемо и побољшавамо и ниво услуга еспрессо и кафе у покрету.
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна
У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?
18. 04. 2024. у 10:00
БОРБА ЗА ПРВИ КОРАК И ДАЉЕ ТРАЈЕ: Меридиан фондација још једном помаже лечење Анастасие Митић (ВИДЕО)
АНАСТАСИА Митић је дете које многи у њеном окружењу називају “малим херојем” и чију животну причу прати непрестана борба од самог тренутка рођења.
13. 04. 2024. у 10:00
ТРЕЋА НЕДЕЉА У ЗАВОЈИМА: Нина показала ране на ногама
ГЛУМИЦА Нина Јанковић доживела је неугодну повреду.
22. 04. 2024. у 10:38
Коментари (0)