ДОЧЕКУЈУ ЗОРУ МЕШАЈУЋИ БЕТОН: "Новости" на градилишту будућег моста преко Саве, дугог 1.300 метара, на ауто-путу Рума - Шабац

Златица РАДОВИЋ

01. 01. 2021. у 08:40

ИНЖЕЊЕР Никола Караџић је, са колегама из "Коридора Србије", радио на изградњи ауто-пута ка Бугарској, где су успешно укротили Сићевачку клисуру, а сада је пред њима нови изазов - повезивање Срема и Мачве. Ових дана постављају и последњи од 370 шипова за још један мост на Сави. То је најважнији и најзахтевнији објекат на траси будућег ауто-пута Рума - Шабац и брзе саобраћајнице ка Лозници.

ДОЧЕКУЈУ ЗОРУ МЕШАЈУЋИ БЕТОН: Новости на градилишту будућег моста преко Саве, дугог 1.300 метара, на ауто-путу Рума - Шабац

Фото Ж. Кнежевић

Радови су почели са обе стране реке, на другом километру узводно од старог железничког моста. Најдаље се одмакло на делу градилишта прекопута кампа компаније "Азвирт", која је главни извођач радова, са мачванске стране, где мајстори раде на конструкцији између стубова. Мост ће бити дуг око 1.300 метара, а сваку жицу арматуре која ће бити постављена они ће ручно, уз помоћ клешта, повезати жицом.

То је тежак и дуг процес. Ради се и на минусу, али део у којем неимари повезују арматуру, у горњој конструкцији моста, изгледа као канал између два стуба, па његове странице служе као заклон од ветра. Испод шлемова као заштиту већина радника носи специјалне капе, да се заштите од хладноће.

Ради се док се види, најчешће до 17 часова. Али, кажу инжењери, после сваких педесетак метара, кад почне бетонирање између стубова, нема стајања нити прекида. Уз реку тада неретко остану до поноћи, а некад дочекају и зору.

Фото Ж. Кнежевић

Није лако, али нико од људи на градилишту нема дилему око улоге у овом пројекту. Сви су сложни у жељи да у року и најбоље што знају заврше посао. Сваког дана их овде има око 220, а у Шабац су дошли из Азербејџана, Турске и свих делова Србије.

Живо је и на средини Саве, где је "паркирано" много тешке механизације. Шипови су побијени, из реке вире талпе, односно "калупи" који ће када буду завршени бити "темељ" мосту. Бетон се припрема на копну, а затим се пребацује у "камион мешалицу". Док таласи Саве запљускују мачванску обалу, камион се укрцава на тегљач "Сремица" и плови до места где "ничу" први стубови у води.

- Дубина шипа је 28 метара, а на њиховом бушењу ангажоване су четири екипе - прича Караџић. - Овај посао је и борба са природом, али и стална тежња да она претрпи што мању штету изградњом пута. Док смо били на Коридору 10 борили смо се са клизиштима и радили на стабилизацији косина, а овде сваког дана радимо у зони реке, у плавном подручју. За део послова нам иде наруку када је нижи водостај, али он екипама које буше не одговара.

НА САВИ ЋЕ БИТИ 17 МОСТОВА

МОСТ код Шапца је чак четврти који се у последњих пет година гради на Сави. Прошле године у децембру је завршена изградња моста код Обреновца на Ауто-путу "Милош Велики", пре неколико месеци је окончана изградња и друге траке моста код Остружнице на обилазници око Београда, а тренутно се гради и мост између Кузмина и Сремске Раче, који би требало да буде део будућег ауто-пута ка Сарајеву.

Када буду завршени и објекти који су тренутно у изградњи, на овој реци на току кроз Србију биће 17 мостова, од којих су 12 друмски, четири железничка и пешачки мост код Сремске Митровице.

Радови се одвијају под пуним саобраћајем, па неимари морају строго да поштују правила пловног пута, који је на овом месту широк 155 метара. У сваком тренутку мора да буде ослобођен простор за пролаз бродова.

Мост на Сави ће се налазити у средини, између деонице ауто-пута Рума - Шабац и брзе саобраћајнице Шабац - Лозница. Непосредно пре њега, на сремској страни, биће изграђена наплатна рампа. Путарина на остатку трасе ка Лозници се неће наплаћивати, јер је у питању брза друмска саобраћајница са четири траке.

Фото Ж. Кнежевић

- Када овај пројекат буде завршен, од Београда до Шапца ће се стизати за око 40 минута, а до Лознице за нешто више од сат времена - напомиње Караџић. - Деоница од румске раскрснице до моста на Сави је дуга 21 километар и заобићи ће села Кленак, Платичево, Хртковци и Јарак, што ће растеретити саобраћајнице у овим насељеним местима. Траса пута свуда иде кроз њиве, кроз сремску и мачванску равницу, и нигде се не укршта са постојећом пругом Зворник - Шабац - Рума.

Силаском са моста, возачи ће прелазити на брзу саобраћајницу и возиће око 54,5 километара до Лознице. Траса пута ићи ће ближе реци Дрини и завршиће се у Лозничком пољу, западно од градског насеља Лозница, код граничног прелаза Трбушница.

- Развој инфраструктуре ће допринети да као земља будемо боље повезани са својим суседима, али и да будемо добро повезани изнутра - сматра Никола Караџић. - Нови ауто-пут ће омогућити да се растерети један од најоптерећенијих путева у Србији, којим дневно пролази више од 9.000 возила, међу којима је више од 1.000 тешких камиона. То је важно за целу Србију, а нарочито за људе који живе у Руми, Лозници, Крупњу, Богатићу, Шапцу и Лозници.

Фото Ж. Кнежевић

ВЕЗА И СА НОВИМ САДОМ

РУМСКА раскрсница ће бити прилагођена и постаће ново чвориште, јер ће бити спона и са Фрушкогорским коридором, који ће повезати Руму и Нови Сад, а чија изградња би требало да почне током следеће године. Тих око 45 километара ће чинити укупно 122,4 километра нове саобраћајнице од Новог Сада до Лознице.

- На траси овог коридора биће и најдужи тунел у Србији, Иришки венац од 3,5 километара, као и још један мост преко Дунава дужине преко 1.800 метара и тунел "Ширине" од 350 метара - објашњава Караџић. - Имаће два крака у Новом Саду, један до Каћке петље, а други до Жежељевог моста.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

ВЕЛИКА ФРКА У ДЕНВЕРУ: Никола Јокић и НБА шампиони упали у проблеме!