ДУША МЕ БОЛИ, ЉУДИМА САМ ОДУЗЕО ЖИВОТЕ: Потресна исповест Славише Петровића из Лапова о индицентима које је преживео као машиновођа (ФОТО)

З. ГЛИГОРИЈЕВИЋ

25. 11. 2023. у 21:00

КАДА је први пут згазио човека, машиновођа у пензији Славиша Петровић Сички (71) из Лапова, мислио је да више никада неће да уђе у локомотиву.

ДУША МЕ БОЛИ, ЉУДИМА САМ ОДУЗЕО ЖИВОТЕ: Потресна исповест Славише Петровића из Лапова о индицентима које је преживео као машиновођа  (ФОТО)

Фото:З.Глигоријевић

Ране на души које је носио због немилих догађаја закопао је дубоко у себи, али је решио да за „Новости“ први пут проговори о њима.

-Нико не може да разуме шта се дешавало у мојој души, која ме је болела, јер сам некоме одузео живот. Тај 12. јул 1976. године никада нећу да заборавим. Управљао сам возом 778 из Ниша када сам на колосеку видео човека са запрежним возилом. Био је на стотинак метара од мене. Како је зауставни пут на теретном возу хиљаду метара, а на путничком 800 метара, није било шансе да зауставим воз. Румунка локомотива од 120 тона, меље све пред собом. Када сам их ударио са 100 километара на сат, самлео сам га. Ништа није остало ни . Иако нисам био крив, плакао сам, јер ми је било жао што сам узео нечији живот – присећа се Петровић док му се очи пуне сузама.

УЛЕТАЊЕ У СВАТОВЕ

Несрећни случај догодио се и када је возио теретни воз из Ниша за Лапово. Сигнал му је био слободан, а у Алексинцу му је на станици дат пролаз. Међутим, Петровић је уочио да је рампа била подигнута и да су сватови почели да прелазе пругу. Сватови су некако успели да се склоне, па, срећом, нико није погинуо, али су бубњеви и остали инструменти летели на све стране.

-Једном сам мушкарца ударио код Топчидера. Када сам зауставио воз, видео сам да је сав посечен и поломљен. Крв је шикљала из тела. Срећом, из воза је истрчала жена, поцепала сукњу и подвезала му ране. Касније сам сазнао да је докторка. Да то није урадила, он не би преживео. Човек је преживео, а ја сам га обишао у болници. У Нишу згазио железничког радника. Био је глувонем и није смео да чисти станицу. Срећом, и он је преживео - прича Петровић за „Новости“.

Иако је био ван себе од бола, машиновођа се сетио да ће другим колосеком, на коме је стајало педесетак људи, који су желели да виде шта се догодило, убрзо проћи воз из Јагодине. Потрчао је и успео да заустави воз. Да то није учинио, воз би, каже, 50 људи почистио као метлом.

- Друго гажење догодило ми се исте године. Возио сам теретни воз из Лапова за Ниш и око 20,10 на путном прелазу код Гиља догодио се случај као на филму. Брачни пар бизнисмена из Чачка пробио је рампу аутомобилом са 100 километара на час. Локомотиву су измакли за милиметар, али је одбојник пробио кров аутомобила. Гурао сам их 500 метара низ шине. Када сам коначно зауставио воз, изашао сам и нисам могао да верујем да су живи. Чак нису имали ни повреде. Извадио сам их аутомобила. Возач ми је гурао у руке ташну пуну девизних новчаница само да бисмо скинули аутомобил са шина. Одбио сам и рекао им да не смеју да беже. Сутрадан сам их посетио у болници у Јагодини, а неколико година касније били су моји гости на слави – каже Петровић, данас председник Удружења пензионисаних железничара, који о свему што се дешавало пише у књизи „У загрљају живота“.

 

Хтео да постане пилот

Иако је потицао из фамилије у којој су готово сви радили на Железници, он није желео да настави породичну традицију, већ је желео да постане пилот. Конкурисао за Ваздухопловну гимназију у Рајловцу. Био је примљен, али је није уписао, јер је његова покојна мајка Ружа „страховала да не погине у аероплану“. Завршио је трогодишњи занат за механичара шинских возила у „Гоши“. Годину дана је радио на поправци и одржавању локомотива, а онда је 1974. године постао машиновођа. Био је прва генерација машиновођа електровуче.

-Судбина је умешала прсте, па сам и ја постао железничар. Када сам почео да обављам тај посао, толико сам га заволео да ми је локомотива постала највећа љубавница свих времена. Волео сам је више него супругу Драгану, која ми је изродила децу. Посао сам савладао до утанчине. Када машиновођа седне у столицу, мора да има ексер у задњици. Увек мора да буде будан и као змијче све да види. Када је машиновођа сигуран у себе, путници су безбедни и могу мирно да спавају – вели Петровић за кога не постоји локомотива електровуче којом није управљао, нити место у бившој Југославији кроз које није прошао, а возио је и кроз Чехословачку и Швајцарску.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

СКАНДАЛ У СРБИЈИ: Потукли се родитељи фудбалера из Црне Горе и Русије, повређена и деца (ВИДЕО)