ДА ЛИ ЋЕМО НА ПЕШАЧКОМ СМЕТИ ДА СЕ ГРЛИМО? Проф. Антић: Не треба банализовати, безбедност људи увек је приоритет
КАДА се излази из зграде или локала на тротоар мораће да се погледа лево, десно, па лево, у случају да се на мобилни телефон пешак јавља на тротоару мораће да држи лакат уз тело, а уколико сретне познату особу на пешачком прелазу неће смети да рашири руке да је загрли... ноћу неће бити препоручљиво да се износи ђубре у тамним кесама.
Ово су само неки од, за ширу јавност - необичних предлога које садрже делови новог Нацрта закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја, чије се усвајање очекује на пролеће. И док једни сматрају да су неки сегменти нејасни, а други недоречени, трећи мисле да су - смешни. Многи су, међутим сложни у оцени да ће главне "мете" законске регулативе бити пешаци и то због електричних "тротинеташа".
Чврсто држање деце за руку није новост
Др Борис Антић, професор на Саобраћајном факултету у Београду, у разговору за "Новости", каже да не треба ипак све банализовати, указујући да управо због проблема са онима који возе електричне тротинете и који могу да представљају велику опасност по себе и друге, Нацрт предвиђа и одређена правила за пешаке:
Ноћу уочљивије је смеће износити у кесама светлије боје
Директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић недавно је потврдио наше писање да се у Закон први пут уводи електрични тротинети.
Оно на чему инсистирају и Окановић и проф. Антић јесте "безбедност пешака на пешачком прелазу":
- Мислим да није новост нити било шта необично да, када прелази улицу, мајка или отац треба чврсто да држе дете за руку. Такође, ако родитељ гура дете у колицима, требало би да буде пажљив, да добро осмотри околину, те онда пређе улицу или из зграде изађе на тротоар. Ако се води пас, требало би, као и до сада, да се држи на кратком повоцу и уз ногу. Ништа од овога нису новине, већ нормалне и уобичајене ситуације којих су се и до сада, придржавали одговорни суграђани, али не и сви остали.
Подсећа проф. Антић да ће слабовиди пешаци морати да буду пажљивији и да користе бели штап, као и они са слабијим слухом, који би требало да имају апарат и да га прилагоде потребама. Наравно, није забрањено, како указује наш саговорник, када сретнете на пешачком прелазу драгу особу исту и поздравите.
ПРИДРЖАВАТИ СЕ ПРАВИЛА
Професор Антић каже да грађани, односно пешаци, не треба много да брину о могућим новим правилима, већ да се и даље придржавају постојећих:
- Међутим, није препоручљиво да се навелико и нашироко грлите, причате, задржавате у таквом положају, јер то није место за разговоре и задржавања, а може и да засмета осталим учесницима у саобраћају - каже Антић. - Кад је реч о наводној забрани изношења смећа у црним кесама после 22 сата, мислим да не треба баш све схватати буквално. Наравно да таква забрана није могућа. Ипак, свакако је видљивија светла кеса од црне, било да сте на коловозу, пешачком прелазу, тротоару.
Многи грађани сматрају да је и садашњи закон "јасан", да га многи несавесни учесници у саобраћају не поштују, а надлежни не контролишу његову примену.
Сличног је мишљења и Марко Ј. (48) из Новог Сада који указује да пешаци страдају "мање због своје непажње, а више због бахатих возача", као и да је "питање дана када ће неко да изгуби главу због достављача који јурцају тротинетима и бициклима по граду":
Кад је реч о тротинетима, наводи проф. Антић, особа млађа од 14 година не сме да управља лаким електричним возилом на јавним путевима, док ће особа која није напунила 18 година, за време док управља лаким електричним возилом, морати на глави да носи закопчану заштитну бициклистичку кацигу.
- Лично сам мишљења да и сви остали, старији од 18 година, такође треба да имају безбедносну кацигу. Нацрт каже и да је возач лаког електричног возила обавезан да за кретање користи бициклистичку стазу, пешачко-бициклистичку стазу или бициклистичку траку. Изузетно може за кретање да користи пешачку стазу или тротоар, под условом да не омета кретање пешака и да се креће брзином највише пет километара на сат.
Возач тротинета, који би према Нацрту закона морао да уз себе поседује и одговарајућу техничку документацију за поменуто возило, може се кретати коловозом на путу на коме је брзина кретања ограничена на највише 30 километара на сат, уколико не постоји могућност кретања одређеном зоном. Такође, Нацрт предвиђа да возач не сме превозити другу особу на тротинету и да мора да носи светлоодбојни прслук када се креће коловозом, осим у зони успореног саобраћаја.
КНАУС: Француска и Немачка блокирају гласање о Приштини у Савету Европе, Вучић ефектно апеловао на Макрона
ЏЕРАЛД Кнаус, шеф ЕСИ института и главни протагониста и менаџер кампање Аљбина Куртија, рекао је да постоји неколико држава чланица Савета Европе које се спремају да блокирају гласање за пријем тзв. Косова у Комитет министара, где помиње и две савезничке државе лажне државе - Француску и Немачку.
04. 05. 2024. у 12:59
ИСПОВЕСТ РОДИТЕЉА УБИЈЕНЕ АНГЕЛИНЕ АЋИМОВИЋ: Годину дана од масакра у Рибникару (ВИДЕО)
РОДИТЕЉИ убијене девојчице у Рибникару, Ангелине Аћимовић, говорили су за Новости у подкасту "Мислим да је важно".
03. 05. 2024. у 16:05
ПОСЛЕ ОПТУЖБИ ДА КРИЈЕ НАЦИОНАЛНОСТ И ВЕРОИСПОВЕСТ: "Ја сам Српкиња, крстићу сина у Храму!" Маја Беровић о ПРАВОМ имену и пореклу
"ЈА САМ Српкиња и поносим се тиме!"
01. 05. 2024. у 13:14
Коментари (7)