ПРЕПЕШАЧИО ЗАЛЕЂЕНО БАЈКАЛСКО ЈЕЗЕРО: Иван Младеновић (51) из Шида једини Србин који је ходао 650 километара на минус 22

Смиљка Kостић

16. 10. 2022. у 17:00

ДОКЛЕ год ме здравље служи, настављам са авантурама, као и до сада, на сопствени погон. Аутомобил палим само када морам, тако да ме поскупљење горива уопште не погађа, волим да возим бицикл.

Фото приватна архива

Овако почиње своју причу Иван Младеновић (51) из Шида, некадашњи спортиста, хуманитарац и Балканац који је исписао историју, као први Србин који је у марту ове године препешачио залеђено Бајкалско језеро! Каже, за ову годину завршио је са мисијама, а већ прави план за следећу, не кријући да му је жеља да пешке одшета до Јерусалима, града до којег је кренуо прошле године, али је због пандемије вируса корона морао да прекине путовање.

Иван, који се некада бавио рукометом, пре шест година упустио се у своје авантуре, упознавајући свет. Најпре је бициклом стигао до Црне Горе, манастира Острог, а затим се са својим двоточкашем отиснуо до Москве, да би успешно завршио своју мисију кроз пустињу Гоби и стигао до Пекинга. Обишао је целу западну Африку бициклом, а од Сенегала па преко Сахаре стигао је до Португалије.

- Доста смо се уседели, оријентисани смо само посао-кућа-посао, а ја сам имао жељу да се покренем. Када сам питао своје другаре да се провозамо бициклом до Новог Сада, они за то нису хтели ни да чују. Кренуо сам сам и дан-данас немам сапутника на путовањима - прича Иван, којем је породица велика подршка.

Tekst potpisa

У Шиду је запослен у фабрици уља, а када жели да иде на путовања без проблема га пуштају, јер како наводи, и да га не пусте, дао би отказ.

Највећи изазов му је био да препешачи Бајкалско језеро. Каже да је авантура била дуга преко 650 километара, а да се температура током пешачења спуштала и до минус 22 степена, уз константно јак ветар који је стварао додатне потешкоће и хладноћу чинио још тежом.

- Нисам ја то урадио да бих био први, већ што сам желео. Више бих волео да је то био неко други, па да је поделио искуство са мном, овако сам слабо био информисан - каже Иван, додајући да је на идеју дошао када је бициклом пролазио поред Бајкала на путу до Пекинга 2018.

- Није било нимало лако, та борба не само са природом, већ и са самим собом, све ми је то давало снагу да идем напред и ниједног тренутка нисам помислио да одустанем. Када сам дошао до циља, први пут сам заплакао, не од муке и бола, већ од радости - присетио се Иван тих померања граница издржљивости.

Овај бивши спортиста и велики хуманиста не крије да се најбоље осећа у природи.

- Прешао сам две пустиње, Сахару и Гоби. Пут кроз Сахару је био дуг 1.600 километара, а на сваких 500 километара било је насељено место. Нисам сретао људе и то ми је много пријало - каже Иван, наглашавајући да ни на једном путовању није имао проблема и да је увек сретао добре људе.

ДЕЦИ ОБОЛЕЛОЈ ОД РАКА

СВАКО Иваново путовање је хуманитарног карактера. Када је пре три године ишао пешке до Хиландара сакупио је 10.000 евра за децу оболелу од рака.

- Једина авантура у коју сам кренуо, а нисам је завршио, јесте пут у Јерусалим. Каква је ситуација у свету, не може ништа да се планира, али надам се да ћу остварити своје снове - прича Иван.

ДРАМА У ЗАБАВНОМ ПАРКУ: Људи заглављени висе наглавачке са 30 метара, посетиоци нису могли да гледају ужас (ВИДЕО)

ВАТРОГАСЦИ су спасили 28 људи који су остали заглављени висећи 30 метара наглавачке током вожње у забавном парку у Орегону у Сједињеним Америчким Државама.

15. 06. 2024. у 10:44

ДРАМА НА НЕБУ: Сусрет шведског борбеног авиона и руског СУ-24 - Били смо спремни да интервенишемо

ДРАМА НА НЕБУ: Сусрет шведског борбеног авиона и руског СУ-24 - "Били смо спремни да интервенишемо"

РУСКИ војни авион јуче је накратко нарушио ваздушни простор Шведске источно од балтичког острва Готланд, након чега су га пресрели шведски борбени авиони, саопштиле су данас оружане снаге те нордијске земље.

15. 06. 2024. у 12:42

ХРВАТСКА БРУЈИ О КОНОБАРУ ИЗ НИША: Нашли су га - добио је паре

"УВЕК гледам све с позитивне стране, па тако и посао који радим. Осмех је мој мото. Научио сам да је све у животу онако како ти то сагледаш, ако се жалиш и стално си незадовољан, такав ти је и цео живот."