ЦЕЛОМ ТРАСОМ ВЕЋ ОД ФЕБРУАРА 2023: Репортери "Новости" у обиласку радова на деоници "Милоша Великог", од Новог Београда до Сурчина (ФОТО)

Ш. Маровић

09. 10. 2022. у 08:30

ИЗГРАДЊА градске саобраћајнице Нови Београд - Сурчин, која представља почетну деоницу ауто-пута "Милош Велики", интензивирала се последњих месец дана, а посао ће бити завршен до фебруара 2023. године.

ЦЕЛОМ ТРАСОМ ВЕЋ ОД ФЕБРУАРА 2023: Репортери Новости у обиласку радова на деоници Милоша Великог, од Новог Београда до Сурчина (ФОТО)

Фото З. Јовановић

Репортери "Новости" јуче су са министром грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томиславом Момировићем и главним инжењером Немањом Мутићем обишли целу деоницу, дужине 7,8 километара, која је предвиђена за максималну брзину до 80 километара на сат.

На сваком километру путног правца који ће грађане Новог Београда, Сурчина и Земуна коначно директно повезати са ауто-путем и Обилазницом ових дана је као у кошници. Више од 300 кинеских и српских радника са 220 машина заједно ради на пројекту вредном 58 милиона евра, који се комплетно финансира из буџета Републике Србије. Уређују се и спајају последњи сегменти мостова, постављају ивичњаци, додатно учвршћује подлога, а у великом делу трасе дошло се и до уградње другог слоја асфалтне подлоге. Асфалт је већ добило 3,5 километра пута, а мостови су готово завршени.

- Ово је кључни пројекат за повезивање Београда са западном Србијом - истакао је Момировић за "Новости". - С прве деонице из главног града, Војвођанске улице и Тошиног бунара улази се на ауто-пут "Милош Велики" и онда се наставља даље, да ли ка Милановцу, Чачку, Ужицу... Управо присуствујемо уградњи другог слоја асфалтне подлоге, убрзали смо се максимално. Циљ нам је да се радови заврше до фебруара наредне године и уверен сам да ће тако и бити. Још увек не желим да кажем тачан датум јер би било неодговорно, али циљ је да се што пре ова деоница пусти у саобраћај. Ово је уједно и градска саобраћајница која ће имати сву пропратну инфраструктуру.

Грађани ће се на ову саобраћајницу укључивати из Војвођанске улице, где ће се налазити и кружни ток, а такође ће бити изграђена и петља Сурчин 1, која ће водити до центра општине, али и до новог националног стадиона. Због тога се ова саобраћајница по важности и густини саобраћаја у будућности већ назива новом Аутокомандом. Приликом изградње ове деонице велике проблеме грађевинарима задавала је експропријација земљишта, посебно на самом почетку градилишта са новобеоградске стране. Ипак, и то је успешно ставњено "ад акта".

- Ова деоница је од стратешке важности за све грађане Новог Београда и Сурчина - напомиње министар. - Мислим да ћемо за десет година овде имати важност данашње Аутокоманде. Београд се развија, уз обилазницу је ово један од најважнијих инфраструктурних пројеката у престоници. На сваком делу трасе се изводе радови, што је веома битно, а лепо време додатно убрзава реализацију пројекта. Задовољан сам радом кинеских и домаћих извођача, иако ту има доста отворених питања, које ми као држава морамо да решимо, али и да они мало убрзају радове. Велики проблем била је и експропријација земљишта која је задавала муке и кочила радове. У неком сегменту се иде и испред рокова, али то је део сваког комплексног пројекта.

Фото З. Јовановић

Овај ауто-пут представља и праву магистралну градску саобраћајницу са по три саобраћајне траке по смеру, и разделним острвом дужине пет метара. Ту ће се налазити и обостране бициклистичке и пешачке стазе ширине два метра, као и банкине и заштитна ограда.

- У овом тренутку користимо сваки ведар и сунчан дан да се изводе радови - истиче одговорни извођач радова инжењер Немања Мутић. - Ево, само током јучерашњег дана смо извукли 700 метара другог слоја асфалтне подлоге. Насип је завршен у 95 одсто послова, дробљених камена и агрегата преко 57 одсто, мостови су на изграђености близу 95 одсто, хидротехнички радови прате остале и ту смо на 80 одсто. Комплетна траса је и даље отворена за рад, а главна водиља су ивичњаци, које смо завршили више од 56 одсто. Како њих завршимо могу да се постављају три слоја асфалта која су дебљине од 8, 8 и 4 центиметра.

Преко саобраћајнице Т6, кад се изгради недостајући део поред бежанијског гробља, ова саобраћајница ће имати директну везу са северном тангентом и мостом Земун-Борча, на Дунаву. С ужим градским језгром остварује везу преко моста на шпицу Аде Циганлије и преко постојећег ауто-пута кроз Београд. На траси ће се налазити три површинске раскрснице и једна денивелисана Сурчин 1, као и 2 надвожњака и три моста преко мелиорационих канала.

- Мислим да идемо са динамиком испред него што период године дозвољава - каже Мутић. - Круна насипа је 38 метара, што је далеко шире од регуларних ауто-путева, који имају углавном 22 метра ширине. То је зато што имамо велику банкину и бициклистичке стазе, јер је ово и градска саобраћајница. То је нешто ново што нам се дешава после ауто-пута Београд-Загреб.

Фото З. Јовановић

НЕМА СТАЈАЊА

- У ОВИМ тешким условима, у јеку светске енергетске кризе, рата у Украјини, ми интензивно радимо на десет ауто-путева и брзих саобраћајница - истиче министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. - Настављамо да радимо и брзу пругу од Новог Сада ка Суботици. Без обзира на околности, ми се не заустављамо.

И ЈАКОВО ДОЛАЗИ НА РЕД

ИЗГРАДЊА приступних саобраћајница које из Јакова воде на ауто-пут "Милош Велики" коначно ће бити завршена, потврдио нам је министар Момировић. Тиме ће око 50.000 становника доњег Срема добити директан излаз на ову битну саобраћајницу.

- То је пројекат који ми заиста интензивно радимо у смислу пројектно-техничке документације и не одустајемо од њега. И ауто-пут "Милош Велики" без реализације те петље неће бити потпун. Људи у Јакову могу да буду спокојни јер ћемо врло брзо грађевински почети радове.

ОБИЛАЗНИЦА ДО МАРТА

ГРАДСКА саобраћајница Нови Београд - Сурчин значајна је и због везе житеља овог дела престонице са Обилазницом око главног града.

- У марту наредне године причу о Обилазници завршавамо једном засвагда, после више од 30 година од почетка радова - уверава Момировић. - После две и по до три године од када је дат налог да се овај пут заврши, ми смо при самом крају. Већ смо завршили 12 километара, остало је још осам.

БОНУС ВИДЕО - СЕЋАЊЕ: Павле Вујисић није завршио глуму, али многима је могао да буде професор

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (1)

УЕФА ГЛЕДА И НЕ ВЕРУЈЕ: Ево шта ће Белорусија да уради због ЕУРО 2024