ДАН И НОЋ ПРОВЕЛИ ПО ЧЕКАОНИЦАМА: Грађани са отказаних летова из Рима и Франкфурта за "Новости"

А. З. К. - И. К.

27. 06. 2022. у 08:23

СРПСКИ лекари, 60 гинеколога и 20 ортопеда, који су се враћали са конгреса у Лисабону, остали су заробљени у Франкфурту. Њима је у суботу увече отказан лет авио-компаније "Луфтханса" којим је из овог немачког града требало да се врате у Београд. У Србију ће се враћати у турама.

ДАН И НОЋ ПРОВЕЛИ ПО ЧЕКАОНИЦАМА: Грађани са отказаних летова из Рима и Франкфурта за Новости

Франкфурт, Фото Приватна архива

Осим овог, отказани су многобројни летови ове компаније за различите аеродроме, а као разлог наводи се штрајк запослених у "Луфтханси". Осим лекара, на аеродрому "Ћампино" у Риму остало је заробљено и 200 наших путника, којима је отказан лет компаније Wizz air.

Српски доктори су са конгреса путовали у различитим групама, поједини су успели да се врате у Београд још у суботу, док је велики број њих остао "заглављен" до закључења овог броја.

Оне који су остали у Немачкој, компанија "Луфтханса" у турама ће враћати у српску престоницу, уколико се укаже неко место на планираним летовима.

Дејан Димитријевић, лекар у ГАК "Народни фронт", са својим колегама провео је ноћ између суботе и недеље на аеродрому у Франкфурту. Како нам је испричао, тек им је јуче пре подне обезбеђен смештај у хотелу.

- Из Лисабона смо кренулу у суботу, и каснили смо са доласком у Франкфурт можда пет минута - говори Димитријевић за "Новости".

- Док смо обавили све процедуре, у поноћ су затворили све шалтере. Ноћ смо провели на аеродрому. Све ово је многе од нас потпуно пореметило и избацило из колосека, јер у Београду имамо обавезе. Сада смо у хотелу и чекамо да нам јаве када ће се указати место на летовима за Србију.

Према речима наших доктора, отказани лет ка Београду није усамљен пример. Претходних дана нису реализовани поласци и ка другим европским градовима. Изгледа да је хаос у авио-саобраћају настао због недостатака радника, тачније због штрајкова који су организовани у немачкој авио-компанији.

Ортопед Немања Славковић рекао је, за "Новости", да је из Лисабона кренуо у петак, и њима је током лета у авиону најављено да им је повратак заказан за суботу и да ће кренути из Штутгарта. По доласку у Франкфурт нико није могао да им потврди ове информације.

- У редовима за добијање информација чекало се и по неколико сати - рекао је доктор Славковић.

- У међувремену, шалтери су затворени. Имали смо среће да је жена из туристичке организације, која је ишла са нама, уложила напор па смо добили ваучере за такси и хотел.

Дејан Димитријевић, Фото З. Јовановић

Отишли смо у Мајнц и тамо преноћили, а после смо се сами сналазили и тражили комби превоз и друге летове како бисмо дошли у Београд. Ја сам успео да се вратим у Србију у суботу по подне.

Осим ових лекара, и 200 путника из Рима остало је током викенда на аеродрому "Ћампино".

Они су добили три поруке да ће лет за Београд, који је био заказан за суботу у 17.45, каснити. У четвртој им је јављено да се ипак отказује. У компанији Wizz air рекли су им да ће им обезбедити ноћење у хотелу, али не и лет за нашу престоницу. Нико им од запослених у овој авио-компанији није рекао када би они могли да се врате својим кућама.

Немања Славковић, Фото В. Данилов

Током боравка у Риму и свих потешкоћа, добили су подршку наше амбасаде. Овим поводом огласио се и амбасадор Србије у Италији Горан Алексић, који је рекао да су наши грађани смештени у хотелима, али да се чека одговор авио-компаније.

КРЕНУЛИ АУТОБУСИМА

АМБАСАДОР Србије у Италији Горан Алексић изјавио је да је 77 путника из Србије, који су у Риму чекали због отказивања прекјучерашњег лета "Виз ера" за Београд кренуло аутобусима за Србију. Он је за Танјуг рекао да су се они изјаснили да желе да се аутобусима врате, а да ће се остали путници вратити данас или сутра у приватној режији.

"Нисмо видели изгледе за неки нови лет 'Виз ера'", додао је Алексић и изразио задовољство што је нађено решење.

Рим, Фото Инстаграм

ОТКАЗАН ЛЕТ

КОМПАНИЈА "Ер Србија" била је принуђена да откаже ју­черашњи други лет између Београда и Лондона због сма­њеног капацитета земаљског опслуживања на аеродрому "Хитроу".