ДЕТАЉИ ПРИЗНАЊА АМЕРИЧКОГ ПИЛОТА: Ево како су Срби 1999. оборили два Ф-117А невидљива авиона! (ВИДЕО)

Novosti online

18. 12. 2021. у 20:06

ПОТПУКОВНИК ваздухопловства САД у пензији Чарли "Туна" Хајнлајн, бивши пилот Ф-117, у подкасту "Афтербурн" је потврдио оно што је дуги низ година сматрано измишљотином.

ДЕТАЉИ ПРИЗНАЊА АМЕРИЧКОГ ПИЛОТА: Ево како су Срби 1999. оборили два Ф-117А невидљива авиона! (ВИДЕО)

Пилот Чарли Тjуна Хeјлајн

Наша војска успела је да погоди и други "невидљиви" авион, али је пилот успео да се врати у немачку базу. Амерички пилот открио је за медије тајну чувану од априла 1999. године - српска војска није оборила само један "невидљиви" Ф-117А бомбардер, већ - два.

Легенда о неухватљивом америчком "стелт" ловцу-бомбардеру Ф-117А срушена је у сремском селу Буђановци пре 22 године током НАТО агресије на СР Југославију. Авион је оборен у ватри противваздушне одбране Војске Југославије, а мештани су на месту пада авиона играли, говорили за медије, па чак и односили делове летелице са собом као сувенир.

Податак да је још један Ф-117 погођен српским системом ПВО током исте акције мање је познат, а детаљи о томе шта се тачно догодило постали су доступни тек недавно.

Портал "Тхе Дриве" објавио је да су детаљи о томе шта је било с другим авионом постали познати тек недавно, а потпуковник ваздухопловства САД у пензији Чарли "Туна" Хајнлајн, бивши пилот Ф-117, у подкасту "Афтербурн" лично је потврдио оно што је дуги низ година сматрано измишљотином. Наша војска успела је да погоди и други "невидљиви" авион, али је пилот успео да се врати у немачку базу. Тачан датум када је дошло до поготка није познат, али се наводи да се овај догађај одиграо током априла 1999. године, после обарања првог непријатељског Ф-117 27. марта 1999. године.

У време операције Савезничке снаге, 1999. године, Хајнлајн је био на својој другој акцији са Ф-117, додељеном 9. борбеној ескадрили, "Витезови“ и распоређен је у ваздухопловну базу у Немачкој.

- Одавде су мисије биле прилично дуготрајне и поприлично исцрпљујуц́е, обично је било око шест сати између полетања и слетања. Била су потребна најмање два сата да се стигне до танкера који се налазио изнад Мађарске, након чега је уследила мисија прецизног бомбардовања која је обухватила приближно 30 до 45 минута укупног лета лета изнад бивше Југославије... Ноћни јастреб је обично бацао оба оружја на једну мету. Током Савезничких снага, ови циљеви често су садржавали комуникационе инсталације, укључујуц́и радио јарболе, који су морали бити погођени у мету да би их преврнули. Хајнлајн спомиње и друге мете, међу којима су били мостови, фабрике и зграде - рекао је.

Ноћ коју неће заборавити, како каже, подразумевала је мисију са два Ф-117, која су летела на паралелним странама, усмерени ка метама које су биле удаљене око 16 километара. Напоменуо је да не може да се сети тачног датума, али је сигуран да је то било након што су Срби оборили први Ф-117. Непотврђени извори раније су навели да се овај инцидент догодио 30. априла 1999. У ноц́и догађаја, Хајнлајн се присетио "поприличног броја противавионске артиљерије и повремено испаљених пројектила". Ракете земља-ваздух (САМ) укључивале су примере истог совјетског произвођача СА-3 који је претходно срушио "Вегу 31", али у то време су се користили и други модели ракета. На периферији западног Београда, крец́уц́и се ка северу, један од пилота са надимком "Си Џеј" најавио је да је детектовао лансирање САМ пројектила - а управо у том тренутку, Хајнлајн је био на мети, само око 30 или 40 секунди пре него што би његова бомба требало да падне.

- Некако сам погледао удесно преко Београда и видео ову огромну ракету како се приближава. Изгледала је као огромна ужарена лопта. Знао сам да је мој партнер негде тамо. Тада сам угледао још једно лансирање - овај велики сјај, па чак и издалека можете видети пуно детаља. Перјаница, дим који одлази, а онда само како ватрена кугла долази према мени - испричао је.

Он се сетио обуке и инструкције у случају да дође до ове ситуације, која је од њега захтевала да држи укључен аутопилот, јер би ручно окретање или нагли покрети могли негативно да утичу на радарски пресек млазнице, потенцијално представљајуц́и ракету уочљивијом метом.

- Док сам наставио да се крећем према својој мети, једна ракета је експлодирала, а друга отишла у празан простор. Не знам да ли га је погодила - додао је Хајнлајн, мислец́и на свог летачког партнера.

Рекао је да се "Затим вратио натраг у базу, али се договорени састанак тамо са другим Ф-117 није догодио.”

- Направио сам један круг чекајуц́и да стигне и други “Ноћни јастреб”. Коначно, оператер стреле на КЦ-135 Стратотанкер приметио је Ф-117 како се приближава кроз таму, без упаљених светла. Његов авион заиста није био добром стању, питали смо се да ли ће други Ф-117, моћи да настави, ли му ради мотор како треба и хоће ли издржати да се не сруши. Срећом, успели смо да му напунимо резервоар и да обојица безбено одемо у базу - додао је.

БОНУС ВИДЕО - НАЈОДЛИКОВАНИЈИ ПИЛОТ У ИСТОРИЈИ: Преминуо Чак Јегер, први човек који је пробио звучни зид

(Мондо)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (3)

СКАНДАЛ У СРБИЈИ: Потукли се родитељи фудбалера из Црне Горе и Русије, повређена и деца (ВИДЕО)