ИМАЋЕМО 1.000 КИЛОМЕТАРА СРЕЂЕНИХ ШИНА: Деоница Београд - Нови Сад биће прва којом ће се возити великим брзинама

С. БУЛАТОВИЋ

28. 11. 2021. у 11:00

ПРВИ шип пободен је пре свега неколико дана. То је означило почетак изградње брзе пруге од Новог Сада до Келебије.

ИМАЋЕМО 1.000 КИЛОМЕТАРА СРЕЂЕНИХ ШИНА: Деоница Београд - Нови Сад биће прва којом ће се возити великим брзинама

Фото Новости

За који месец шинама ће се, брзином до 200 километара на сат, ићи од Београда до града под Петроварадином. Истим темпом, даље до границе са Мађарском, моћи ће се вероватно крајем 2024. Када ћемо за два сата и пет минута стизати од српске до мађарске престонице, зависи пре свега од суседа. Очекује се да ће они свој део посла завршити у првој половини 2025.

Планирају се, у току су или се приводе крају радови који ће Србији обезбедити 1.000 километара сређених пруга.

- Изградња пруге за велике брзине до 200 километара на сат између Београда и Будимпеште највећи је и најзначајнији инвестициони и инфраструктурни пројекат у овом делу Европе - каже Ненад Станисављевић из "Инфраструктуре железнице Србије".

- Изградња пруге за велике брзине Београд - Будимпешта је први прекогранични пројекат у оквиру сарадње Кине и земаља централне и источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и Кина. Када брза пруга буде завршена, возом ће се на овој међународној релацији путовати мање од три сата.

Илустрација В. Н.

Паралелно са пругом ка Мађарској, модернизује се и правац Ниш - Димитровград. Како смо недавно чули, до 2024. године требало би да се заврши пројекат обнове деонице од 108 километара. Овај посао подразумева реконструкцију и електрификацију постојеће пруге и изградњу нове једноколосечне електрифициране обилазне пруге.

Последњег дана септембра почели су у Доњем Међурову радови на модернизацији и рехабилитацији пруге Ниш - Брестовац на међународном железничком Коридору 10. Реконструкција те деонице кошта 59,9 милиона евра, 85 одсто се финансира из бесповратних средстава обезбеђених из фонда ИПА 2015, а 15 одсто из буџета Србије.

Возови ће на овом делу пруге моћи да иду брзином од 120 километара на сат.

Пруга Београд - Ниш део је међународног Коридора 10 који повезује централну и западну Европу са Грчком, Турском и Блиским истоком. Обнова 228 километара коштаће око 1,8 милијарди евра. Модернизација железничког Коридора 10 кроз Србију је реконструкција постојећих пруга и доградња другог колосека на деоницама где су изграђене једноколосечне пруге. Путовање од Београда до Ниша трајаће мање од два сата.

Уз Коридор 10, барска пруга је најважнији железнички правац у Србији. Деоница од Ресника до Ваљева, дуга 77,6 километара, реконструисана је пре три године. Планиран је наставак радова на деоницама од Ваљева до Врбнице, односно до границе са Црном Гором, укупне дужине 207 километара. Финансирање је обезбеђено из кредита Руске Федерације вредног 230 милиона евра.

НОВЕ И КОМПОЗИЦИЈЕ

БРЗОМ пругом до Новог Сада саобраћаће нови "Штадлерови" возови. Први је већ стигао, а још два ће до краја године. Цена ове три композиције је 62,2 милиона евра. Воз има 316 седишта, интернет, мини-бар... Карта ће, према ранијим најавама, коштати око 1.000 динара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

ИЗМЕЂУ МЕМШЕ И САКАЛЕ, ИЗМЕЂУ КЛАСИКЕ И МОДЕРНОГ: Добро познати ланац који гарантује угодан одмор и добру услугу