ПРВА ЧАРАПАНКА НА ХИМАЛАЈИМА: Евица Јеремић из Крушевца се минуле седмице вратила из Непала, после освајања врха Ајланд пик

С. БАБОВИЋ

30. 10. 2021. у 15:00

ПЛАНИНАРКА Евица Јеремић је прва жена из Крушевца, али и из Расинског округа која је успела да освоји 6.189 метара висок врх Ајланд пик на Хималајима.

ПРВА ЧАРАПАНКА  НА ХИМАЛАЈИМА: Евица Јеремић из Крушевца се минуле седмице вратила из Непала, после освајања врха Ајланд пик

Са знамењем свог планинарског клуба, Фото Приватна архива

Штавише, у четворочланој експедицији "Икстрим самит тима", која је управо пристигла из Непала, била је једина жена.

Успон је био дуг и напоран, трајао је од 5. до 22. октобра, а Евица сведочи да је вредео сваког корака начињеног упркос бројним изазовима великог планинског венца.

- Осећај на врху био је невероватан, врло емотиван и тешко га је описати. Поштујем поступност и освајање Ајланд пика је био мој начин да проверим колико сам дорасла Хималајима, без обзира на то што имам више од 30 година планинарског искуства. Када сам погледала боље, видела сам да ми је остало још два и по километара до Монт Евереста и Лоцеа. Можда неки следећи пут...

Фото Приватна архива

Неустрашива чланица ПСК "Јастребац" из Крушевца је до сада освајала четири врха изнад 5.000 метара надморске висине.

- Већ и за размишљање о успону на Хималаје су неопходни велико планинарско искуство, те физичка и ментална снага. Ја сам претходну годину посветила интензивним тренинзима, посебно током зиме. Спремала сам се да издржим прејако сунце, да ми прашина улази у очи и уста, док ветар шиба, а ту су још недостатакк кисеоника и ранац од 17,5 килограма на леђима.

Под пуном опремом, Евица се - са колегама из тима: Сашом Панићем из Београда, Краљевчанином Милошем Томићем и Александром Кајмакоским из Скопља - на Ајланд пик попела 14. октобра, симболично, на Дан ослобођења Крушевца...

Од Нгиме је много научила, Фото Приватна архива

- Кључна је и координација са водичем, односно шерпасом, а наш Нгима је био изузетан. Већ седам пута је освајао Монт Еверест и од њега сам баш много научила - не крије Евица.

Иначе, овај врх су до сада освајала само три Крушевљанина, иако је традиција планинарства у граду на Расини веома дуга, а клуб чији је Евица вишедеценијски члан је међу најуспешнијима у Србији.

Са колегама из Краљева и Скопља, Фото Приватна архива

- Још као тинејџерка сам се заљубила у природу, а последњих година је планинарство постало мој стил живота. Иако се утисци са Хималаја још нису слегли, једноставно нема одмора и већ сам испланирала да наредни викенд проведем на мом Јастрепцу - закључује Евица Јеремић, иначе дипломирани економиста и стручни сарадник у Самосталном синдикату Крушевца.

Прелазак преко висећег моста , Фото Приватна архива

Веганка одолела искушењима

ЗАТО што су протеини и угљени хидрати неопходни на екстремним висинама, било је сумњи у то да ће Евица - као веганка - моћи да издржи напор. Али, све је обавила са лакоћом, иако у њеној исхрани нема нимало меса...

- У базним логорима на планини се углавном сервирају супе и чајеви, а преовлађују јела са врло мало пилетине, те евентуално локални специјалитети од јака. Протеине можете уносити и помоћу чоколадица, па нисам имала било какве потешкоће.

Предах у једном од логора, Фото Приватна архива

ЗАПРАТИТЕ НПОРТАЛ НА ФЕЈСБУКУ

ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ИАКО је јуче многе крајеве наше земље изненадио снег, а температуре су се спустиле за читавих петнаест степени, за најпознатијег хватача змија из Владичиног Хана Владицу Станковића и јуче је било посла.

18. 04. 2024. у 09:40

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ОВО су гробови мојих синова. Стојадина, рођеног 1979, који је погинуо на Кошарама и Стевана, две године млађег, који је 2002, возећи трактор нагазио на противтенковску мину коју су на путу у селу поставили Албанци. Овде на гробљу ми је друга кућа, а она у којој живим са супругом Миладинком Мицом и сином Дарком је неколико километара одавде. И, док сам жив са Косова и Метохије селити се нећу, чуваћу свој дом и гробове синова.

18. 04. 2024. у 10:45

МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ? Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

"МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ?" Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

ЈЕДНА опаска легендарног музичара Момчила Бајагића Бајаге током промоције реиздања прве плоче Бајаге и Инструктора "Позитивна географија", забележена камером РТС-а, постала је вирална на друштвеним мрежама.