УЗ ДИПЛОМУ И ЛИЦЕНЦА: Прва класа на високој школи Ваздухопловне академије
ПРВИ пут, у оквиру формалног система образовања Министарства просвете, науке и технолошког развоја, школоваће се пилоти, контролори лета и инжењери одржавања.
Фото М. Анђела
Влада Србије је у мају донела одлуку да се "СМАТСА Пилотска академија" у Вршцу припоји Ваздухопловној академији и оснује Висока школа струковних студија ваздухопловне академије у Београду. Школска година за прву класу бруцоша, која броји 72 студента, почиње сутра. План је да у наредне три године буде уписано укупно 216 академаца на основним и 144 на мастер студијама.
У разговору за "Новости" др Горан Цвијовић, директор Ваздухопловне академије, каже да су на смеру уписана по 24 кандидата, који су завршили неку од средњих школа.
- Сви програми су усклађени са EASA регулативом, па ће наши студенти поред диплома струковних инжењера, стицати и АТП дозволу пилота, Б дозволу за одржавање ваздухоплова и овлашћење аеродромске контроле летења - објашњава Цвијовић.
- У току трогодишњег школовања, пилоти ће имати 185 сати летења што је услов за дозволу, док је програмом предвиђено да инжењери имају око 450 сати годишње практичне наставе. По завршетку студија,"СМАТСА" запошљава све своје кандидате, МТУ ће узети квоту својих студената, а "Ер Србија" број пилота који јој треба.
Цвијовић наводи да ће то бити национална школа цивилног ваздухопловства, у којој ће на једном месту бити обједињена сва занимања у сектору ваздушног саобраћаја. Он истиче да је веома важно да ће школовање бити под лиценцама Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја. У Вршцу се настављају програми школовања пилота за оне кандидате који желе да стекну своје пилотске дозволе, али се не школују на Високој школи струковних студија.
Школарина за пилоте 18.000 евра
На смеру ваздушни саобраћај (пилоти) уписана су четири буџетска студента и 20 самофинансирајућих, а школарина је 18.000 евра. Контрола лета уписује два академца о трошку државе и 22 који сами плаћају студије, а година кошта 14.000 евра.
За ваздухопловно машинство цена студија је 2.000 евра. Из буџета се финансира 14 бруцоша, а њих 10 је на самофинансирајућим студијама.
Запратите Нпортал на Фејсбук страници
Препоручујемо
СИЛВАНА ЈАВНО О ПРЕЉУБИ: Сударила се колима са Радмилом и претукла његову љубавницу
01. 10. 2021. у 15:43
ЕК „ПРИТИСЛА“ АВИОКОМПАНИЈЕ? Група авиопревозника рефундираће новац путницима
30. 09. 2021. у 22:19
УЧЕ ПО КЊИГАМА ИЗ ПРОШЛОГ ВЕКА: Уџбеник практичне наставе је из шездесетих година
18. 09. 2021. у 13:45
ВЕЛИКО УПОЗОРЕЊЕ ВУЧИЋА: За годину и по дана суочићемо се са великим ратом, нико више не жели да слуша другу страну
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић рекао је данас, на форуму "ГЛОБСЕЦ БЕЛТАЛКС: Београдски економски разговори", да више нема рационалности у међународној политици и да се ускоро спрема велики сукоб.
09. 12. 2025. у 20:57
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)