ОЦЕНЕ ПОКЛОНИЛО ЧАК 87 ОДСТО ПРОФЕСОРА: Поражавајући резултати анализе комбиноване наставе у београдским гимназијама

Б. БОРИСАВЉЕВИЋ

01. 09. 2021. у 11:00

ВИШЕ од 40 одсто професора у београдским гимназијама је, током прошле школске године у условима комбиноване наставе, обрадило мање од 80 одсто градива, што је Министарство просвете прописало као "доњу границу" у време пандемије, док је свега њих десет одсто успело да испуни наставни план.

ОЦЕНЕ ПОКЛОНИЛО ЧАК 87 ОДСТО ПРОФЕСОРА: Поражавајући резултати анализе комбиноване наставе у београдским гимназијама

Фото: М. Анђела

Више од две трећине гимназијалаца сматра да је квалитет стеченог знања лош, а са њима се слаже и 80 одсто наставника. Како ђаци не би ишли на поправни или понављали разред, критеријуме за оцењивање је ублажило 87 одсто професора.

Ови поражавајући подаци су резултати истраживања које је урадио Форум београдских гимназија о квалитету и проблемима у онлајн настави. Анкетом је обухваћено 1.346 испитаника, од којих је 200 наставника, 576 ученика и 569 родитеља што је, како је наведено, репрезентативни узорак на нивоу београдских гимназија.

- На питање да ли су додатно били оптерећени комбинованом наставом у односу на нормалну, 88 одсто наставника је позитивно одговорило и чак 92 одсто ученика - рекао је Александар Марков, председник ФБГ. - Забрињавајући је податак да је 69 одсто ђака навело да се, због комбинованих модела наставе, осећа фрустрирано, 70 одсто збуњено, а 46 одсто њих је имало благу или потпуну депресију. Трећина наставника се изјаснила да има фрустрације и осећа се хаотично у онлајн настави.

Како је истакао Марков, наставници су навели да 76 одсто ученика није озбиљно схватало своје обавезе. Посебан проблем је био што су се смењивали на недељу дана.

- Када су имали онлајн наставу и нису ишли у школу, за њих је то било као распуст - наводи Марков. - Када крену у школу, требало им је два-три дана да се прилагоде, обично је то среда-четвртак, али онда поново следеће недеље настава је од куће. То се не може назвати онлајн наставом, јер су ученици углавном добијали материјале и сами обрађивали. Занимљиво је да је само десет одсто ученика и 15 одсто професора навело да су комбинованим моделом наставе били заштићени од вируса.

Истраживање је показало да родитељи гимназијалаца нису били оптерећенији него у редовним условима, што се објашњава тиме да су маме и тате основаца имали много већи притисак око школе, него што је то био случај код средњошколаца.

МИНИСТРУ СОЛИДНА ТРОЈКА

МЕЂУ питањима за наставнике је било којом оценом бисте оценили министра Ружића.

- Само два професора су дала петицу, трећина је уписала јединицу, исто толико двојку, петина га је оценила тројком, а 11 одсто њих сматра да заслужује четворку. Дакле, министар је претходну годину завршио солидном тројком - рекао је Марков.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

ОВАКАВ ХОТЕЛ СВИ САЊАМО: Склад са природом преточен у најфинији луксуз