ДРЖАВА мора да разуме колико је значајно успостављање канона српске књижевности у настави, као и повећање броја часова српског језика и књижевности. То је неопходно уградити у наставне планове и програме које би радили најодговорнији и најстручнији србисти.

Коментари (7)

Vuko

01.08.2021. 11:24

Ako se nastava odvija na način kakav sada postoji, broj časova treba - smanjiti, a ne povećavati. Književnost se u savremenim zemljama u Evropi izučava tako što đaci konzenzusom ispoljavaju interesovanja, a nastavnik prema tome pravi jednogodišnji ili dvogodišnji program. Svaka knjiga obrađuje se između dva i tri meseca, jer ideja nije da profesori i đaci treba da se prave da đaci mnogo čitaju, već da đaci treba da nauče na izabranim primerima da kritički i sa uživanjem čitaju, a da će posle sami zaokružiti svoja interesovanja čitanjem. Nastava gramatike i pravopisa radi se u svetu tako da se kod svakog đaka podstakne indivualni izraz, dok se kod nas đaci zasipaju izmišljenim pravilima koja postoje samo da bi se demonstriralo prazno znanje nastavnika.

Ranko

01.08.2021. 16:00

@Vuko - U Evropi... u Evropi srednjoškolci ne znaju bez digitrona da pomnože dva dvocifrena broja! Ne čitaju knjige! A sreo sam profesora engleskog i nemačkog jezika koji ne zna ko je Jesenjin! Mislim da Evropa ne treba da nam bude uzor u svemu,ne svakako u školstvu! Zvuči čudno za onog ko čita ovaj komentar a nije imao dodir sa evropskim školstvom...

Dragan

01.08.2021. 11:43

Treba biti objektivan. Svako dete koje upise osnovnu skolu zna srpski jezik. Koliko njih zna engleski, ruski, francuski, nemacki ili neki drugi jezik? Ne poznajem nikoga ko je diplomirao bilo koji fakultet i pre toga maturirao a da ne zna srpski ali jos uvek je mnogo onih koji su ispod srednjeg nivoa stranog jezika. Treba vise resursa koristiti za ucenje stranih jezika. Sto se tice srpskog, niko nema problema u komunikaciji, koriscenju strucne i svake druge literature.

Petar

01.08.2021. 12:52

Па ово није ништа необично. Срби неће да пишу својим језиком. У тој ситуацији не видим кога би интересовало да учи тај исти језик.

Slobodan

01.08.2021. 13:09

Vuko, Dragan: mislim da ne treba djaci da odlučuju koje knige će čitati.Knjige - "lektiru" treba da odrede ljudi koji već imaju životno iskustvo, tako da podjednako budu zastupljeni "klasici" i savremeniji pisci. Tako deca-djaci mogu da pronadju šta im više odgovara pa da ubuduće posle školovanja sami biraju šta će da čitaju. Takodje, ne smatram da djaci znaju srpski jezik još kad krenu u školu. Nisu svi rodielji na istom nivou znanja srpskog. Tako i imamo "preslatko dete", "predivnu devojku", "prelepu prirodu", a još kad se setim onog izraza: on odmara u Grčkoj... pa taj glagol se može upotrebiti pravilno jedino kao: on SE odmara, a ne on odmara.... ili ustanu se od stola, aman! Ovo "se" treba kod onog "odmara" ali ne kod ustanu. Može: dignu se , ali ustanu bez ono se. Itd itd. Žao mi je što nema više onog zanimanja: LEKTOR. Ima dobrih, pismenih novinara, ali ima i mnogo novinarčića ...

Mandušić

01.08.2021. 13:30

Srpski 6 Matematika 4 Engleski 3 II strani jezik 2 Fizičko 3 Muzičko 1 Likovno 1 Informatika 1 Istorija 2 Biologija 2 Geografija 2 Fizika 2 Hemija 2 Veronauka/Gradjansko 1 Izborni predmet 1 čas nedeljno.

Ana

02.08.2021. 17:52

Pozdravljam predlog da se broj časova srpskog jezika u osnovnim i arednjim školama poveća. Na taj način bismo direktno uticali na poboljšanje obrazovanja, jer ne može učenik bez razvijenog funkcionalnog čitanja učiti ni jedan presmet. Radim u prosveti ( nisam srbista) i susrećem se sa problemima nerazumevanja pročitanog čak i kada su prilično jednostavni pojmovi u pitanju. Srpski jezik treba mnogo dublje poznavati da bismo postigli bar osrednji obrazovni nivo. To što neko priča srpski ne znači da zna srpski, a još manje da je savladao misleno izražavanje ili funkcionalno čitanje. Srpski jezik ima izrazito bogatu logičku, misaonu preciznost zbog čega i imamo vrhunske naučnike. Da bismo ih i dalje imali moramo učiti, poštovati i razvijati svoj jezik. Samo napred u tom smislu!