БИЦИКЛОМ "ДОНЕО" БОЛНИЦИ ОПРЕМУ ОД 67.200 ДОЛАРА: Здравствена установа добила вредне апарате захваљујући хуманитарцу Душану Милојкову

Б. СУБАШИЋ

27. 07. 2021. у 12:18

ЗАХВАЉУЈУЋИ светском путнику на бициклу Душану Милојкову, Општа болница у Панчеву добила је прошле недеље два инкубатора за превремено рођене бебе, сто за реанимацију и три лампе за фототерапију вредне 67.280 долара.

БИЦИКЛОМ ДОНЕО БОЛНИЦИ ОПРЕМУ  ОД 67.200 ДОЛАРА: Здравствена установа добила вредне апарате захваљујући хуманитарцу Душану Милојкову

Фото Приватна архива

Да би сакупио ову суму он је 2019. на два точка превалио 8.352 километра, кроз 65 градова Србије, Црне Горе, Републике Српске, Италије, Француске, Шпаније, Португалије, Велике Британије и Белгије.

Разговор о подвигу под именом "Бициклом за бебе" са "бициклонаутом" и путописцем великог срца обавили смо кроз хук ветра јер је он, наравно, био на своја два точка.

- Ко је то? Ааа, "Новости", онда може, ми се одавно дружимо, ви сте део моје породице још од кад ми је деда давао свој "точак" да му донесем новине - ведро се јавио Милојков.

- "Бициклом за бебе" није моја прва хуманитарна акција, али сматрам да је најважнија. Када сам сазнао да имамо пробелеме с инкубаторима због којих губимо наше највеће богатство, децу, решио сам да возим за уређај који ће спасавати наше благо! Успео сам да то урадим на точковима сарађујући с Ротари клубом, чији је амблем точак, у чему има много симболике.

Када је наш саговорник одлучио да вози за инкубатор, остао је само један "ситан" проблем, како од лепе идеје доћи до реализације. Путоказ за решење му се указао док је гледао репортажу о великој донацији Ротари клуба панчевачкој болници.

- Отишао сам до панчевачких ротаријанаца и предложио им да направимо акцију у којој ћу возити кроз европске градове са њиховим клубовима, а они ће давати донације за болницу - објашњава Милојков.

- Они су ме од свег срца подржали, а иза акције је стала Ротари фондација дистрикта Србија и Црна Гора. Вожња је могла да почне. Није било лако, јер је некада и живот у опасности на таквим путовањима, али срдачан дочек у сваком граду ме је уверавао да сам на правом путу.

Саговорник "Новости" открива да му је било непријатно то што су му ротаријанци свуда обезбеђивали преноћиште у хотелима највише класе.

- Навикао сам на много скромнија путовања, али сам схватао да је то био њихов начин да подрже акцију - сећа се Милојков. - Мада сам често желео да их питам да ли могу да се сместим у неки хостел, а да они разлику у цени уплате на рачун за инкубаторе.

Душан је вођен хуманим идејама окретао педале широм света у свим условима: по сунцу, ветру и киши, на свим подлогама и надморским висинама. Пре акције "Бициклом за бебе" он је прешао хиљаде километара да би обезбедио средства за лечење деце. Успео је чак да омогући пресађивање оба бубрега једној девојчици, а сакупљао је и новац за завршетак Храма Светог Саве.

Милојков је први српски "поклоник на два точка" који је 2002. бициклом од Србије стигао до Хиландара, а 2014. је подвиг поновио са члановима свог клуба "Екватор". О том путовању је снимио филм у којем је поручио: "Право и обавеза сваког Србина је да се нађе током живота лицем у лице са Хиландаром".

Душан је педалирао и стазама Велике сеобе Срба од Раванице до Сент Андреје, а са слепим Далибором Тодоровићем, на тандем бициклу је возио до Италије, где их је дочекала наша репрезентација на Светском првенству у одбојци.

- Била нам је намера да пошаљемо поруку хуманости и спортског духа свим људима и да истакнемо како и особе оштећеног вида воле спорт - сећа се Милојков. - Далибор и ја смо током шестодневне туре прешли око 700 километара.

ПОДРШКА Са Ђоковићем у Паризу 2013. године, Фото Приватна архива

Ипак, најдража му је вожња до Париза 2013. када је Новаку Ђоковићу носио поруке панчевачких малишана.

- Деца су желела да подрже Нолета у напору да освоји гренд слем титулу која му недостаје и направила су цртеже и литерарне радове посвећене тенису - сећа се Милојков. - Одлучио сам да Нолету те поруке чистих срца предам на руке и кренуо сам на своје 12. велико путовање!

Ноле је био одушевљен када је добио ту важну пошту! Он је велики човек, диван, непосредан и скроман. Понео сам му и пар голубова писмоноша да узврати поруку малим Панчевцима са Ролан Гароса, али у томе нисмо успели, па их је пустио са Трокадера и они су се вратили у Србију! Голубови су били проверени летачи дугог домета, јер су пре тога већ летели до Србије са Хиландара.

СРЕЋА Душан Милојков са особљем панчевачке болнице после донације инкубатора, Фото Приватна архива

КЊИГЕ ЗА ДЕЦУ И ОДРАСЛЕ

ДУШАН Милојков је путописац који огромне просторе савладава искључиво својим ногама.

- Сва остала превозна средства осим бицикла онемогућавала би ме да свуда застанем и све видим. Да би ти трагови и доживљаји живели бележим их у дневник и преносим у путописне књиге за децу и одрасле. То не радим због сујете, већ да та сведочанства прочитају они који ће у књигама о путовањима пронаћи себе.

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

БИЛЕ ПОСЕБНО ВЕЗАНЕ: Ко је била мајка Бојане Јанковић - преминула пре неколико месеци (ФОТО)

ВОДИТЕЉКА Бојана Јанковић сахрањена је на Новом гробљу у Београду, њу су на вечни починак испратили у великом броју пријатељи, породица, а њен бивши супруг Огњен Јанковић одржао је потресан говор.