ВЕЖБЕ ЗА СТАРИЈЕ ОД 65 ГОДИНА: Физичка активност побољшава равнотежу

В. Н.

30. 07. 2021. у 16:00

ЗА старије од 65 година доктори, такође, саветују физичку активност. Тачније, два дана у недељи требало би да практикују неке од вежби које побољшавају снагу мишића, равнотежу и флексибилност.

ВЕЖБЕ ЗА СТАРИЈЕ ОД 65 ГОДИНА: Физичка активност побољшава равнотежу

Фото: Depositphotos

На списку рекреације која се препоручује старијима од 65 година је плес, аквабик, таи чи и пилатес. Битан савет за особе у трећем добу је и тај да лаганом шетњом прекидају дуготрајно седење и стајање.

С обзиром на то да је доказано да вежбе помоћу велике пилатес лопте, које захтевају стално балансирање, могу да допринесу правилном држању тела, бољој равнотежи и већој чврстини мишића, предлажемо вам неке од њих. Иначе, и кад не вежбате можете да практикујете седење на пилатес лопти. Оно се препоручује, јер тело тада стално мења положај, што је добро за јачање мишића, побољшање концентрације и циркулацију.

Котрљање

Лезите на лопту и котрљајте се све док вам леђа не буду у потпуности на лопти. Опустите бокове и главу, а руке нека лагано падну са стране. Задржите се у положају док не избројите до пет.

Истезање

Раскорачни став, нагните се напред. Руке су испружене, а дланови на лопти. Котрљајте је у једну па у другу страну гурајући груди према поду, истегните леђа и тетиве. Задржите се у положају до пет удисаја.

Јачање ногу

Седите на лопту, стопала су у ширини кукова. Испружите руке испред себе да бисте лакше одржавали равнотежу. Полагано уз удах испружите десну ногу, а с издахом је полагано спустите. Поновите и другом ногом и наставите да вежбате наизменично. Вежбу поновите пет пута са сваком ногом.

Балансирање

Подигните десну ногу и подигните лопту изнад главе. Полако спуштајте лопту на под, па подижите. Поновите пет пута, па урадите исто са подигнутом левом ногом.

Исправљање леђа

Седите на лопту и раширите ноге. Ослоните лактове на колена, опустите се и истегните. За бољи ефекат лагано гурајте колена лактовима. Задржите се у положају док избројите до пет.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)