УГРОЖЕН ТОК РЕКЕ ТАРЕ: КОР тражи да уговори о изградњи саобраћајнице Бар-Бољаре буду транспарентни

И. Д.С.

25. 02. 2021. у 07:39

ЕКОЛОШКИ активисти, окупљени у Коалицији за одрживи развој (КОР) захтевају од Владе Црне Горе, односно премијера Здравка Кривокапића и министра капиталних инвестиција Младена Бојанића, да хитно скину ознаку тајности са пројеката и уговора који се тичу изградње ауто-пута Бар-Бољаре.

УГРОЖЕН ТОК РЕКЕ ТАРЕ: КОР тражи да уговори о изградњи саобраћајнице Бар-Бољаре буду транспарентни

Фото НВО МАНС

Како истичу, сваки дан одлагања угрожава реку Тару и њен Унеско статус.

Документа, која су још тајна за јавност Црне Горе, сматрају у КОР-у, омогућавају извођачу радова и подизвођачима да уништавају "сузу Европе", заробљавајући је у бетонско корито.

- Скидање ознаке тајности нужно је и како би се што пре приступило санацији и ревитализацији корита Таре. Зато позивамо премијера, да у сарадњи са министрима капиталних инвестиција Младеном Бојанићем и екологије Ратком Митровићем, без одлагања крене у спасавање реке Таре, на начин што ће у комуникацији са Унеско наћи најбоље решење за ревитализацију корита - наводе еколози.

ЗА ЈАВНОСТ НЕДОСТУПНИ ДО АПРИЛА

НАЈВЕЋИ број докумената у вези реализације пројекта изградње приоритетне дeонице ауто-пута од Смоковца до Матешева остаће тајна најмање до априла ове године, сходно ранијој одлуци Министарство саобраћаја.

Како наводе, сазнали су, а то веома јасно пише и у извештају Унеско мисије, да је на деоници укрштања реке Таре са ауто-путем - петља Матешево, приликом пројектовања и процене утицаја на животну средину, било пропуста, што је резултирало "заробљавањем" реке у уско и дубоко бетонско корито.

Да је дошло до девастације потврдила је и мисија Унеска која је крајем 2018. године у свом извештају навела да су изградња мостова преко, као и експлоатација и одлагање шљунка и песка озбиљно девастирали корито реке Таре унутар заштићеног подручја.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

KLIKNITE ZA VIŠE VESTI

Коментари (0)