ТОМОНТЕНЕГРО УСКОРО УЗЛЕЋЕ: Влада усвојила Статут новог националног авио-превозника, судбина старог још непозната

И. Д. СТОЈАДИНОВИЋ

16. 01. 2021. у 07:45

ТОМОНТЕНЕГРО УСКОРО УЗЛЕЋЕ: Влада усвојила Статут новог националног авио-превозника, судбина старог још непозната

Фото банкар.ме

ВЛАДА Црне Горе је крајем прошле године донела одлуку о оснивању нове авио-компаније "To Montenegro" (За Црну Гору), а на последњој седници и Статут компаније за транспорт путника и робе у ваздушном саобраћају.

Према незваничним информацијама, процес оснивања нове државне авио-компаније биће завршен најкасније за две до три седмице, а до тада ће бити познато и да ли ће и под којим условима "Монтенегро ерлајнс" моћи да обнови летове макар до Београда, колико ће радника из ове авио-компаније прећи у нову и како ће бити обештећени запослени који не пређу у нову компанију.

Влада је 30. децембра прошле године, без одржавања седнице, донела Одлуку о оснивању авио-компаније "To Montenegro". Како су казали, тим поводом донети су закључци којима се задужује Министарство финансија и социјалног старања да оснивачки капитал, утврђен Одлуком, сходно расположивости, исплати из средстава текуће буџетске резерве у једној или више транши у року од 12 месеци од дана регистрације компаније. Део тих средстава оснивачког капитала, у износу од четири милиона евра, требало је да буде уплаћено на привремени рачун за уплату основног капитала код Ерсте банке, најкасније до 31. децембра 2020.

НОВИ ОДБОР ДИРЕКТОРА 8. ФЕБРУАРА

СКУПШТИНА акционара на којој ће бити изабран нови Одбор директора заказана је за 8. фебруар. Задатак Одбора директора МА ће бити покушај одржавања имовине и покретање минимум летова како лиценце не би биле изгубљене. План Владе је да од МА преузме један авион који је компанија купила на кредит, обештети компанију за до сада уплаћени износ и преузме враћање преосталих рата од око 6,8 милиона евра. Друга два авиона МА има у закупу, па постоје преговори да наставак закупа преузме држава или нова авио-компанија.

Предстоји избор руководства. Одбор директора и извршног директора "To Montenegra" бираће директно Влада. Након тога предстоји преузимање дела имовине од МА, као и тежак посао добијања лиценци, слотова и бројних дозвола. Први летови се могу очекивати у року од шест до девет месеци, а није искључен ни краћи рок.

СТАТУТ Са седнице Владе, Фото гов.ме

У међувремену, огласили су се и запослени у "Монтенегро ерлајнсу". Синдикат линијских пилота у отвореном писму упућеном министрима финансија и капиталних инвестиција Милојку Спајићу и Младену Бојанићу траже одговоре о судбини компаније, поручујући да су угрожене породице радника МА који нису примили плате од септембра. Они су тражили да се хитно успостави здрава комуникација и што пре реше радно-правни и социјално-правни статуси запослених у МА.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

CRNOGORAC

16.01.2021. 16:31

Dali ce taj narod ikada shvatiti da svaki radnik svuda na svijetu mora i ima sistem da niko nigdje nesmije i nemoze ostati bez isplate svog radnog vremena. Svuda u svijetu je zakon da svaki radnik mora bit isplacen i kompanija za koju radi samo moze da kasni i zadrzava radnikovu zaradu najduze 40 radnih sati ili nedjelju dana kolko je potrebno da se uradi obracun kako je moguce da je radnik odradio ili manje od 40 sati ili sa prekovremenim satima pa se dozvoljava kompanijama da nedjelju dana mougu imati dovoljno vremena za taj cisti obracun ali NE nigdje u svijetu samo tamo kod nas i nasih poduzimaca ti koi koriste radnike na razne nacine i izbjegavaju isplate pa da se zaostri zakon taj vlasnik koi nesto tako napravi da automacki podlijeze kaznama a na doprinost radnika tek onda ako taj zakon naprave onda nebi bilo nigdje tih zvanih zaostataka sa placom. Kako se to radi i kako moze recimo u ovoj situaciji aero kompanija imati neko pravo neplacati svoje radnike, posto znamo da aero kompanija dobiva prihod od prodaje avio karata a ni jedan putnik nemoze letjeti ako nije platio kartu i dakle taj prihod je u svakom pogledu u buget avio kompanije vec na racun prijet uzleta tog aviona a isplata radnika je prva koja dolazi u obzir kasnije kako najmanji prijod se odbije za radnike a sve ostalo ostaje na racun te kompanije odakle se isplacuju ostali troskovi, Dali se desava da avion po odredjenom planu nekad leti prazan ? to je vec u pitanju a airo kompanija ima pravo na otkazivanje leta ako nema dovoljno putnika naravno da se ni to dostima ne svidja ali se mora uzeti u obzir trosak praznog aviona da imaju to pravo za otkazivanje sve dok se nakupi bar bez profita da avion leti a to nije tesko izracunati koliko je trosak tog leta tako da nemora letjeti dok ne predje tu tacku prihoda ali ovaj nacin kako izostavljanje isplate to je zivi kriminal jer jedan radnik nema snage da se bori za svoju malu placu to je svuda po svijetu zagarantovano zakonom svake drzave. Ako nebi postojalo takvog zakona onda bi se islo na kaubojske zakone, Ne isplatis ono zasto sam odradio, onda pistolj sudi pa i taj zakon osrzava isplate onima koi su odradili za bilo koga i koju kompaniju.