ПИЛОТИ СЕ СЕЛЕ ВАН ЦРНЕ ГОРЕ: Авијатичари "Монтенегро ерлајнса" огорчени на Владу, јер није размотрила њихов опстанак

Б. Дабић

29. 12. 2020. у 07:39

ДОК из Владе поручују да покушавају да нађу најбоље моделе за компанију "Монтенегро ерлајнс" и њене запослене, који нису примили плате већ неколико месеци, пилоти националне авио-компаније су приморани да размишљају како да нађу нови посао.

ПИЛОТИ СЕ СЕЛЕ ВАН ЦРНЕ ГОРЕ: Авијатичари Монтенегро ерлајнса огорчени на Владу, јер није размотрила њихов опстанак

Последњи лет МА

Најава да ће нова авио-компанија почети са радом за шест до девет месеци пилотима је дуг период за чекање. Чекање од пола године и у случају да су финансијски потпуно обезбеђени, за пилоте је ризик, јер један од захтева иностраних авио-компанија је да пилот има један одрађен лет у 90 дана.

Зато многи од 30 пилота "Монтенегро ерлајнса" размишљају о напуштању Црне Горе и због посла ће се вероватно селити на друге континенте - Азију, Аустралију, Америку јер ове далеке дестинације имају потребу за капетанима. Пилоти су огорчени због односа "експертске" Владе према експертима за летење, јер како наводе, нису сагледали овај проблем на адекватан начин по питању важног сегмента сваке државе, а то је потенцијал људских ресурса у овој струци.

Потпредседник Владе Дритан Абазовић наводи да извршна власт није донела коначну одлуку о МА, те да следи комплетна анализа ситуације. Такође, он је позвао надлежне органе да се позабаве незаконитим радњама претходних влада.

- "Монтенегро ерлајнс" није идентитетско, већ економско питање и тако га треба третирати - казао је Абазовић. - Та државна компанија је у огромним проблемима и сахраниле су је владе Мила Ђукановића и Душка Марковића, и бахати менаџмент који је годинама функционисао делимично и ван закона.

Он додаје да поштује "патриотску ноту" коју је власник компаније "Савана" Веселин Мијач исказао за спасавање компаније, али и оценио да је то неозбиљно.

- Не можемо више да бришемо дугове МА. Ако су неке друге владе научиле да раде незаконито, нова влада ће поштовати све законе - казао је Абазовић. - Компликовано је преузети компанију. Ако Мијач мисли да то може само тако што ће послати писмо о намерама, без детаљне анализе, то је у служби дневне политике, а не спасавања компаније.

Повериоци којима МА дугује новац већ могу покренути принудну наплату, а затим и стечај. Уколико се уведе стечај, свим радницима престаје радни однос и формира се одбор поверилаца који ће кроз продају имовине покушати да наплати макар део својих потраживања. Влада нема обавезу да радницима компаније у стечају повезује радни стаж, нити да исплаћује отпремнине. Из Владе су пре неколико дана саопштили да ће део радника садашње авио-компаније бити ангажован у новој фирми.

ДОНАЦИЈА НАРОДНОЈ КУХИЊИ

ПИЛОТ "Монтенегро ерлајнса", Никола Павлићевић, који је прошле седмице током слободног лета изнад Црне Горе обликовао срце, уплатио је јуче Народној кухињи у Бару 329 евра. Чин младог пилота одушевио је јавност, али један део на друштвеним мрежама га је осудио због "нерационалног трошења горива". Поводом лета Павлићевић је казао да је то била чиста емоција испровоцирана љубављу према компанији у којој је осам година посвећено радио и градио пилотску каријеру.

ДУГ 12 МИЛИОНА ЕВРА

ТРЕНУТНА пореска дуговања "Монтенегро ерлајнса" износе око 12 милиона евра, саопштено је из Пореске управе уз подсећање да су у петак блокирали рачун компаније и наплатили 3,18 милиона, којим су покривене пореске обавезе по основу пореза и доприноса на зараде запослених радника за 11 месеци, од новембра 2016. до септембра 2017. године.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)

Marjan

29.12.2020. 16:47

Pa nista. Prodajte je za jedan euro kao i ostale firme.. A piloti, imate kod nas pomoraca mjesta, dodjite da placamo porez zajedno! Nekad je tito lopove slao vani da donose kapital u zemlju, danas nam oporezujete postene novce koje donosimo da banke rade s njima!