“АНТИЧКА” ВОЗИЛА НИСУ ЗА СВАКИ ДАН: Министарство саобраћаја припремило нови правилник за вожњу олдтајмера

И. Д. С.

29. 10. 2020. у 07:12

“АНТИЧКА” ВОЗИЛА НИСУ ЗА СВАКИ ДАН: Министарство саобраћаја припремило нови правилник за вожњу олдтајмера

Највреднији олдтајмери од 1905. до 1918. / Фото "Фејсбук"

МИНИСТАРСТВО саобраћаја припремило је Нацрт правилника којим стара возила - олдтајмери неће моћи да учествују у саобраћају на јавном путу дуже од 120 дана током једне календарске године. Како су објаснили у том ресору, новим правилником желе да уведу ред, а о њему ће грађани моћи да се изјасне до 20. новембра.

Како су категорисали, олдтајмер је моторно возило произведено пре 30 и више година, које је ради очувања историјског наслеђа и техничке културе сачувано или поново састављено у изворном облику и које се не користи у свакодневном саобраћају. Према категоризацији старости, олдтајмер који је произведен до 31. децембра 1904. године има ознаку А односно спада у "Прва возила", док аута произведена након 1. јануара 1971. године, уз услов да су старија од тридесет година, имају назив "возила након 1970".

Међу највреднијим олдтајмерима су они произведени између 1905. и 1918. године који се називају "ветерани" и имају ознаку Б као и они произведени између 1919. године и 1930. године који се називају "антика" и класификовани су у Ц категорију.

Према очуваности, олдтајмер може имати ознаку - оригинал, изворно, обновљено и прерађено, док техничка категорија може бити - серијско, модификовано, реплика и возило изузетак.

- Подаци из броја шасије, мотора, доказа о власништву и другог доказа везаног за возило, из којег је могуће одредити годину производње предметног возила могу бити коришћени при одређивању године производње олдтајмера - пише у Нацрту правилника.

Документом се предвиђа и обавеза да особа која управља стародобним возилом, за време кретања по јавном путу, има књигу употребе, попуњену на прописан начин и оверену од стране органа државне управе надлежног за послове саобраћаја, а која представља евиденцију коришћења.

Поступак вредновања и разврставања олдтајмера спроводи се на основу захтева који подноси власник односно корисник олдтајмера овлашћеном правном лицу, а до сада је то био Машински факултет.

ТРАЖИЋЕ ЈЕФТИНИЈУ РЕГИСТРАЦИЈУ

ЦРНА Гора је у мају ове године добила Савез олдтајмера, који је најавио да ће се изборити за јефтинију регистрацију, ослобађање од таксa и низ других повољности. Раније је усвојено правило да свако сертификовано олдтајмер возило буде обележено посебним браон регистарским таблицама, како би се на улици одмах знало о каквом возилу се ради, а она ће бити ослобођена свих таксa и путарина.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

Pop

29.10.2020. 08:27

Ограничити коришћење олдтајмера је апсурд јер он се користи само у сврху да власник користи возило када су одређене мнифестације сајмови па и шетње у приватној режији. У Француској федереација за кола из епоке старих аутомобила даје цертификате да можете да добијете саобраћајну за возило које је старије од 30 година. Није им ограничена вожња али је забрањено да их користе за одлаак на посао. Скоро је објављено да у Француској ова федерација се изборила да олдајмерима буде дозвољено кретање и у зонама где вожња аутомобилима није дозвољена обзиром да не прелазе многи км годишње. Французи су узели у обзир да власници олдајмера поштују и свесни су тога да возила чувају и брину о њима више него власници који користе возила свакодневно.