ПЕНАЛИ ИЛИ ПРОДУЖЕТАК: Кинези поднели захтев да им се одобри одлагање завршетка ауто-пута

З.ЗОРИЋ

06. 10. 2020. у 14:08

ПЕНАЛИ ИЛИ ПРОДУЖЕТАК: Кинези поднели захтев да им се одобри одлагање завршетка ауто-пута

Фото архива

ПРВА деоница ауто-пута од Смоковца до Матешева, дуга 41 километар требало је да буде завршена 30. септембра.

Раније, првобитно утврђени рок био је 11. мај прошле године, када је Влада са извођачем потписала анекс уговора о продужетку, јер су се појавили накнадни радови, односно петља Смоковац, снабдевање водом, струјом. И то су послови који би требало да буду завршени до краја прошлог месеца. У међувремену, због епидемије, мањка радне снаге Кинези су предложили ново пролонгирање рока и о том захтеву одлуку је требало да донесе Надзорни орган. Међутим, по свему судећи они се нису изјаснили о захтеву ЦРБЦ-а.

- Захтев извођача радова ЦРБЦ биће размотрен ових дана и прецизно ће бити дефинисано да ли је оправдан, због утицаја вируса корона или ће се, ако оцене да захтев Кинеза није оправдан, евентуално обрачунавати "пенали" због кашњења радова. Очекује се да та оцена буде дефинисана током ове недеље, што би значило да би се потписао нови анекс уговора.

ТУНЕЛИ И МОСТОВИ

НА приоритетној деоници ауто-пута кроз Црну Гору има 16 тунела, међу којима је Вежишник дуг и 4.845 метара, али и Вјетерник двоцевни тунел чија је дужина на десној страни ауто-пута готово три километра, а на левој више од три. Изграђено је и 20 мостова укупне дужине шест километара, међу којима се свакако издваја Морачица дуг 960 метара, који носи пет стубова од којих је највећи 161 метара. Распон од дна корита Мораче до коловозне конструкције је 200 метара, што мост чини највишим на простору бивше Југославије.

То ће вероватно урадити нова влада која би требало да буде изабрана - сазнали смо у ресору на чијем је челу још Осман Нурковић, министар саобраћаја.

Иначе, како је оцењено на деоници се ових дана ради појачаним интензитетом. Завршено је више од 90 одсто посла. Преостало је постављање инсталација и асфалта. Има још да се споји један мост, окончају радови на петљи Веруша.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)

Goran cirilicom

08.10.2020. 09:37

@milutin - Скупи километри када кинези граде, од три до десет пута у односу на терен. Нас по Србији, олешили...наравно, испод иде и оптика у приватној режији