ПОДЕЉЕНА МИШЉЕЊА О УПРАВЉАЧУ АЕРОДРОМИМА Абазовић лобира за концесије, економисти верују да приватнике интересује само профит
ПРОКИШЊАВАЊЕ зграде тиватског аеродрома, гужва на подгоричком аеродрому пре неколико дана јер на пасошкој контроли није било запослених, те повећање таксе за безбедност због које су "Рајан ер" и "Виз ер" одлучили да се од октобра повуку са црногорског тржишта, довели су аеродроме ових дана у фокус интересовања и јавности и надлежних. Да Влада неће доносити одлуке о томе да ли ће и даље управљати ваздушним лукама или ће је дати у руке приватницима док год је у техничком мандату, потврдио је премијер.
Фото Д. Миловановић
- Рекли су немојте доносити те одлуке, јер сте у техничком мандату. То је био захтев, ми смо услишили ту жељу. Лично мислим да под концесију треба да иде само један аеродром, то је тиватски. Подгорички треба да реконструишемо из сопствених средстава, уз све напоре да се трећи покрене у Беранама - казао је Абазовић.
Опозив
ЕКОНОМИСТИ додају, када су аеродроми у власништву државе, одлука о повећању таксе се лако може опозвати. Самим тим, цене ће се одмах вратити на пређашњи ниво, што би у релативно кратком временском року поново привукло нискобуџетне авиокомпаније да обнове линије ка Црној Гори.
Највише се ових дана проблематизовала одлука да се такса након девет година повећа са 1,75, на 3,25 евра по долазећем путнику. А како тврде економисти, актуелна Влада је управо кроз одбрану те одлуке дала аргументе зашто би аеродромима и даље требало да управља држава. Наиме, министар економског развоја Горан Ђуровић тврди да се две компаније не повлаче због већих такси, већ због тога што не виде довољан интерес у летовима из Црне Горе.
- Те компаније оптимизују своје пословање и траже максималан профит у датом тренутку и не функционишу на принципу емоција. Сигуран сам да подизање таксе није пресудно у одлуци, јер је она најнижа у регији. Летови су отказани тек од јесени, што неће утицати на ову летњу сезону - казао је министар економског развоја Горан Ђуровић.
Управо у оваквом ставу, аргумент против концесија виде економисти у консултантској кући.
- Случајно или не, добили смо најбољи аргумент против давања концесије над компанијом Аеродроми Црне Горе. Наиме, минорно повећање таксе за безбедност довело је до бурне реакције и повлачења летова две нискобуџетне авиокомпаније од јесени 2023. године. Једина метрика која занима концесионара је - профит, док је у случају државног власништва, примарни интерес број путника који Аеродроми Црне Горе опслуже, а све у циљу што бољег рада туристичке индустрије која доприноси преко 30 одсто БДП-а државе - кажу економисти.
Препоручујемо
ИМА МРТВИХ У СТРАВИЧНОЈ НЕСРЕЋИ: Повређени хитно превезени у болницу
20. 12. 2025. у 10:22
ПРОДИСАЛИ И ЗЕТА И БОТУН: Дан после референдума, мештани се састали са представником ЕУ
16. 12. 2025. у 05:00В.К.
ПРEВРНУО СЕ ГЛИСЕР СА ТРИ ОСОБЕ НА СКАДАРСКОМ ЈЕЗЕРУ: Хитне службе одмах реаговале
13. 12. 2025. у 18:35
ЗЕЛЕНСКИ СА ПРВЕ ЛИНИЈЕ ФРОНТА ПОСЛАО ПОРУКУ ОЧАЈА: Руса је све више и више! Ситуација тешка и компликована
ПРЕДСЕДНИК Украјине Володимир Зеленски је изјавио да је ситуација на фронту тешка и компликована и да се повећава број руских снага.
20. 12. 2025. у 07:09
РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета
РУСИЈА је померила своје планове за директну агресију са 2030. на 2027. годину, а Европа је све гласнија о ризику од директног сукоба, у којем би се балтичке државе могле наћи под окупацијом.
20. 12. 2025. у 09:41
Објављени ИНТИМНИ кадрови Меланије Трамп из КУПАТИЛА - и то ЗЛАТНОГ! Доналд је питао да ли је видела, она му одговорила (ВИДЕО)
МЕЛАНИЈА је беспрекорно стилизована – шешири, штикле, фризура – све је у складу са њеним хладним и контролисаним имиџом
19. 12. 2025. у 19:01
Коментари (0)