ДИСКРИМИНАЦИЈА ТРАЈАЛА ДУЖЕ ОД 10 ГОДИНА: Асистенти у настави добили право на запослење на неодређено време

Б. Дабић

14. 12. 2021. у 11:36

ВИШЕДЕЦЕНИЈСКА неправда према асистентима у настави у Црној Гори коначно је исправљена усвајањем Предлога измене Закона о васпитању и образовању деце са посебним образовним потребама, који је усвојила Скупштина Црне Горе 13. децембра.

ДИСКРИМИНАЦИЈА ТРАЈАЛА ДУЖЕ ОД 10 ГОДИНА: Асистенти у настави добили право на запослење на неодређено време

Фото: П. Милошевић

Измене Закона омогућавају асистентима у настави да остваре право на запослење на неодређено време.

У Црној Гори има око 2.500 деце са посебним потребама, а асистената у настави скоро пет пута мање него што би требало. Уз неприлагођене норме, око 400 асистената у настави до сада је било дискриминисано јер нису могли остварити право на рад на неодређено време  у Црној Гори и то дуже од 10 година (од 2009. године) због чега су били у неравноправном  положају у односу на запослене у васпитно-образовним установама.

Посланици су 13. децембра већином гласова усвојили Предлог измене Закона о васпитању и образовању деце са посебним образовним потребама који је Права Црна Гора поднела Скупштини. Подсетимо, досадашњи Закон о васпитању и образовању деце са посебним образовним потребама не даје асистентима у настави право на рад на неодређено време, већ само на одређено. 

Председник Праве Црне Горе Марко Милачић у образложењу Предлога за измену Закона о васпитању и образовању деце са посебним образовним потребама подсетио је да  досадашњи Закон о васпитању и образовању деце са посебним образовним потребама не даје асистентима у настави право на рад на неодређено време, већ само на одређено. 

До сада асистенти у настави могли су да раде само до 30. јуна. Током јула и августа су незапослени, а са почетком сваке школске године морали су поново да конкуришу за посао асистента у настави. 

- То је неправда према њима, јер не могу да остваре своје право на рад на неодређено време, иако многи од њих годинама раде у истој школи - закључио је Милачић истичући да је неопходан наглашено сензибилан, посвећен и одговоран приступ, имајући у виду да је реч о деци са инвалидитетом.

Из Удружења деце са сметњама у развоју "Наше сунце" потврдили су да и даље немају довољан број асистената у настави у школама.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

ДАНАС ЈЕ ВАВЕДЕЊЕ, А ДУВА ЈАК ВЕТАР: Шта то значи по народном веровању