ТРАМВАЈЕМ ДО БОРЧЕ И БЕЖАНИЈЕ: Планом детаљне регулације шинских система разрађена идеја проширења шинског саобраћаја

С. Б. Милошевић

10. 05. 2021. у 08:51

ТРАМВАЈСКА мрежа у будућности прошириће се за 40 километара, па ће шинска возила стизати све до Великог Мокрог Луга, али и до Борче, Крњаче и Пупиновог моста. Изградњом пре две линије метроа, ширењем линија БГ воза, али и трамваја, Београд ће за деценију имати доминантан шински систем, који ће бити еколошки прихватљив.

ТРАМВАЈЕМ ДО БОРЧЕ И БЕЖАНИЈЕ: Планом детаљне регулације шинских система разрађена идеја проширења шинског саобраћаја

Фото В. Данилов

Како појашњава заменик градоначелника Горан Весић, План детаљне регулације шинских система тренутно је у изради и требало би да буде усвојен до краја ове године. Њиме је планирано проширење трамвајске мреже са садашњих 50 на додатних за 40 километара.

- У Новом Београду, мрежу ширимо у наставку Јурија Гагарина, до локације до нове окретнице у будућег трамвајског депоа, затим продужење кроз Милутина Миланковића до Тошиног бунара и даље ка Бежанијској коси. Мрежа ће ићи и ка Земуну до Сенског трга (Ивићева улица). У плану је и изградња дела пруге кроз Ђорђа Станојевића поред Белвила ка Агостина Нета и Јурија Гагарина - открива Весић за "Новости".

Наводи да ће се мрежа на Чукарици ширити од Пожешке кроз Трговачку, поред Белих вода и Церака до Видиковца. Ту је такође планиран нови депо, поред топлане.

- Трамвајску мрежу настављамо и у Булевару краља Александра, од Устаничке кроз Мали Мокри Луг до скретања за Велики Мокри Луг. Идеја је и да трамваје пребацимо на леву обалу Дунава. Тако ћемо шине продужити од Омладинског стадиона до Вишњичке, поред нове окретнице и новог депоа у зони Панчевачког моста. Трамвај ће онда ићи преко новог моста на Ади Хуји, паралелно са постојећим, преко Дунава до нове окретнице у Крњачи. Одатле ће један крак водити све до Пупиновог моста, а други Зрењанинским путем све до нове окретнице и будућег депоа који је планиран у зони петље са обилазницом, наспрам гробља Збег - говори заменик градоначелника.

 

В. Н.

Ни центар неће остати без трамвајских линија. Тако је идеја да се врати трамвај 1, па да саобраћа кроз Краља Милана преко Теразија и Трга републике до Васине и Париске. Уједно, мрежа би требало да се прошири од Цркве Светог Марка поред Дома народне скупштине преко Теразија до "Бека".

МРЕЖА СА БГ ВОЗОМ

О интеграцији града, како Весић тврди, можемо да говоримо тек када буду завршене линије градске железнице, а приградске општине у потпуности повезане са центром. Идеја је да се прво сагради пруга до Сурчина, а онда до Обреновца. А после би требало направити по још један колосек до Сопота односно Младеновца и до Барајева односно Лазаревца, како би возови могли да саобраћају на 20 минута у шпицу.

ИДЕЈА ДА СЕ СМАЊИ БРОЈ АУТОМОБИЛА

Циљ ширења шинских система јесте да се смањи број аутомобила на мрежи саобраћајница. Оно што је неопходно јесте да трамваји добију приоритет у саобраћају, на семафорима ради њиховог убрзања. Као значајан систем јавног превоза, а еколошки прихватљив, њима фали управо брзина. Зато Град убрзано ради на увођењу адаптивног система за управљање светлосном сигнализацијом. Тако ће при наиласку трамваја семафор регистровати његов долазак и давати му приоритет у саобраћају.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)