"БУС ПЛУС" У БЕОГРАДУ ДО 2034: Кенткарт ће наплаћивати карте, други понуђач одбијен јер не испуњава финансијски и економски капацитет

С. Б. Милошевић

28. 03. 2021. у 08:51

КАРТЕ у јавном превозу до 2034. и даље ће наплаћивати "Бус плус", однедавно преименован у Kentkart Southeast Europe d. о. о. који је са компанијама Кentkart Ege Elektronik Истанбул и Kentkart Anadolu Elektronik, дао понуду од 10,5 милијарди динара.

БУС ПЛУС У БЕОГРАДУ ДО 2034: Кенткарт ће наплаћивати карте, други понуђач одбијен јер не испуњава финансијски и економски капацитет

Архива

Секретаријат за јавни превоз донео је одлуку да уговор након спроведеног тендера повери овој компанији и то последњег дана пре истека рока од 30 дана.

Понуду је доставио и конзорцијум компанија Bus Logic Пожаревац и "Пента" из Пуле у Хрватској, а она је била вредна 10,6 милијарди динара. Понуда овог конзорцијума одбијена је јер "понуђач није у складу са захтевима из конкурсне документације у понуди доставио средство обезбеђења за озбиљност понуде - банкарску гаранцију - оригинал".

- Понуђач не испуњава финансијски и економски капацитет, јер није у последње две финансијске године (2018. и 2019) остварио укупни приход у збирном износу од најмање 1.000.000.000 динара. Понуђач, такође не испуњава технички и стручни капацитет - наводи се у одлуци о додели уговора.

Да једну од референти тендера нису испунили у старту, казао је Иван Кочев, представник другог конзорцијума. Наиме, они имају систем наплате у 3.000 возила у Србији, а референта на тендеру била је у једном граду.

"Апекс", односно београдски Kentkart понудио је да проценат који би добијали за своје услуге од Града буде 7,79 одсто, што је мање од онога што је Град одредио тендером, а то је 7,92 одсто. Просечни месечни приход Града од продаје карата у 2019. био је 621 милион динара, па је "Апекс" на основу процента по важећем уговору од 8,53 месечно зарађивао 50 милиона динара. Са процентом који су сада понудили, у просеку ће зарађивати два милиона динара мање. У случају да се повећа наплата карата за 50 одсто, од садашњих 600 на 900 милиона динара, тада ће тикетинг компанија од укупне зараде од продаје карата добијати само три одсто по новој одредби уговора.

Наставак сарадње са "Бус плусом" требало би да буде озваничен првих дана априла. Суграђани настављају да уплаћују маркице као и до сада, а са масовном заменом "бус плус" картица са најављеном "београдском картицом" неће почети одмах.

УСКОРО НОВА КАРТИЦА

НОВА "београдска картица" ће функционисати по принципу два новчаника. На један ће моћи да се уплаћује карта за превоз, док ће други моћи да се допуњује и тако плаћа коришћење јавних бицикала, паркинга, куповина карата за позориште или биоскоп. Уз помоћ нове градске "пластике", као и до сада, моћи ће да се остваре попусти у продавницама. Осим стандардном уплатом, картица ће моћи да се допуњује и путем рециклаже.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)