"БУС ПЛУС" ДО 2034? Наставља се битка за партнера града око наплате карата у превозу, понуде послали турски и српско-хрватски конзорцијум

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

26. 02. 2021. у 18:13

БУС ПЛУС ДО 2034? Наставља се битка за партнера града око наплате карата у превозу, понуде послали турски и српско-хрватски конзорцијум

Стручна комисија ће донети оцену о понудама

КАРТЕ у јавном градском превозу и наредних 13 година могао би да и даље наплаћује "Бус плус", односно компанија "Апекс".

На тендер за избор партнера за експлоатацију и одржавање система за наплату карата стигле су две понуде. Реч је о конзорцијуму компанија Bus Logic d.o.o. Пожаревац и Penta d.o.o., Пула (Хрватска), који су дали понуду од 10,6 милијарди динара са ПДВ. Другу понуду, дао је конзорцијум компанија Kentkart Southeast Europe d.o.o. Београд (досадашњи "Апекс солушн"), Kentkart Ege Elektronik Истанбул и Kentkart Anadolu Elektronik, по цени од 10,5 милијарди динара. Обе понуде на адресу градске управе стигле су јуче.

- Стручна комисија ће у законски предвиђеном року прегледати документацију, након чега ће бити донета коначна оцена о избору најповољнијег понуђача - рекао је градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић. - Један од понуђача је понудио да проценат који би добијао за своје услуге од Града буде 7,79 одсто, а други 7,88 процената. Оба процента су нижа од 8,53 одсто, колико сада добија партнер - нагласио је Васиљевић.

Оба понуђена процента нижа су и од 7,92 одсто, колико је Град тражио у тендеру, а који је, како је и неколико наврата речено, главни предуслов да се понуда прихвати. Проценат зараде ће бити мањи за око 0,7 одсто. Предвиђен је и лимит за зараду од купљених карата, па ће уколико она месечно пређе 900 милиона динара (сада је око 600 милиона) партнер добити само три одсто провизије уместо максималних 7,92 одсто. Просечни месечни приход Града од продаје карата у 2019. био је 621 милион динара, што значи да је "Апекс" на основу процента од 8,53 месечно зарађивао 50 милиона динара.

И док понуда "Апекса" односно "Кентканта" никога није изненадила, већ је била и очекивана, понуда домаћег Bus Logic d.o.o. Пожаревац је изненађујућа.

За грађане, већих промена неће бити. Ако Град изабере "Кенткарт", прелазак на нову "београдску картицу" биће постепен, док ће "бус плус" картица отићи у историју. Нова картица ће функционисати по принципу два новчаника, где ће на један моћи да се уплаћује карта за превоз, а други ће моћи да се допуњује и да се тако плаћа коришћење јавних бицикала, паркинга, одлазак у позориште, биоскоп, али и да се остваре попусти у продавницама. Зато је претпоставка да ће их суграђани мењати како им постојеће буду истицале.

Новим уговором хардвер и сва опрема прелазе одмах у руке Града, а не тек по истеку уговора, док Град добија софтвер по истеку прве године. Београдски "Кенткарт", ако буде изабран, мораће да пружи већи обим услуге.

У 2.151 возилу, у односу на досадашњих 1.853, биће инсталирана опрема, мораће да имају на улицама 300 контролора, уместо досадашњих 200. Уједно, мораће и да повећају број продајних места на 1.500 (сада 800), али и да продуже радно време за издавање картица. Партнер ће бити у обавези да унапреди могућност плаћања превоза мобилним телефоном развијањем апликације, која ће уједно информисати путнике о изменама линија јавног превоза, застојима, изменама реда вожње.

КАМПАЊА ЗА ПОБОЉШАЊЕ ПЛАЋАЊА

ПРЕ склапања уговора са новим партнером, Град ће покренути кампању за повећање наплате превоза, и упознати јавност са новим мерама. У Граду кажу да није реално да се две трећине трошкова за јавни превоз покрива из буџета, и да то што грађани не плаћају карту значи да се годишње губи 100 аутобуса.

ВЕЛИКИ НИСУ БИЛИ ЗАИНТЕРЕСОВАНИ

У Секретаријату за јавни превоз очекивали су да ће се пријавити још понуђача. Како је рекао секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић, мислили су да ће бити још понуда јер је у претходних неколико месеци било интересовања великих компанија из Француске, Азербејџана и Јапана. Њихове понуде ипак нису стигле.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)